[Overige] Falken FK 452 probleem

reneetje

New member
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
12
Hallo luitjes,

al enige tijd niet meer op 't forum geweest (oude naam reneetjeTFSI) maar vandaag wat meegemaakt wat ik met jullie wil delen. (wat is er trouwens met de data van het oude forum gebeurt ?? stond zeer v eel nuttige info op ook de falken 452 perikelen)

Hedenochtend kwam onder het rijden een vreemd ratelend geluid van rechtsonder aan de voorkant, direct gestopt en ff gekeken wat er aan de hand was Stomverbaasd zie ik dat de wang van de band 2 cm naar de binnen kant opgeschoven is en het loopvlak geheel los zit. Een zeer gevaarlijke situatie dus en ben blij dat er niets stuk is of nog erger als dit gebeurt was bij hoge snelheid (loopt best wel hard zo'n TFSI)

Ik wil niemand angst bezorgen maar ik meen me te herrinneren dat er al meerdere gevallen met de Falken FK452 voorgevallen zijn (Remco ??) met exact dezelfde symptonen !! controleer svp de staat van de band regelmatig om verassingen te voorkomen

Verder dan nog de vraag of iemend anders dit ook gehad heeft met dit type band en hoe de fabrikant hierop reageerd (vorige bericht van een andere forum gebruiker enige tijd terug reageerde falken heel laconiek en deed of er niets aan de hand was) Dit kan toch geen toeval meer zijn en er zit dus iets structureels fout in dit type band
 

Bandit

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
651
Ben ik nu gek??? De problemen met dat merk zijn bekend, en dan er toch gewoon mee blijven rijden. Je leven (en nog erger), dat van anderen, kan er van af hangen. Niet te geloven!!!! De fabrikant geeft trouwens niet thuis.
 

bassochist

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.555
Sterker nog er zijn zelfs mensen die die band gewoon blijven kopen, en je bespaart wel een hele 15 euro, tov een setje goede goodyears. Maar goed je bent er i.i.g. achtergekomen zonder kleerscheuren, en nu snel een paar degelijke banden eronder.
 

jos_br

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
85
probleem falken 452
Hallo luitjes,

al enige tijd niet meer op 't forum geweest (oude naam reneetjeTFSI) maar vandaag wat meegemaakt wat ik met jullie wil delen. (wat is er trouwens met de data van het oude forum gebeurt ?? stond zeer v eel nuttige info op ook de falken 452 perikelen)

Hedenochtend kwam onder het rijden een vreemd ratelend geluid van rechtsonder aan de voorkant, direct gestopt en ff gekeken wat er aan de hand was

Stomverbaasd zie ik dat de wang van de band 2 cm naar de binnen kant opgeschoven is en het loopvlak geheel los zit. |Een zeer gevaarlijke situatie dus en ben blij dat er niets stuk is of nog erger als dit gebeurt was bij hoge snelheid (loopt best wel hard zo'n TFSI)

Ik wil niemand angst bezorgen maar ik meen me te herrinneren dat er al meerdere gevallen met de Falken FK452 voorgevallen zijn (Remco ??) met exact dezelfde symptonen !! controleer svp de staat van de band regelmatig om verassingen te voorkomen

Verder dan nog de vraag of iemend anders dit ook gehad heeft met dit type band en hoe de fabrikant hierop reageerd (vorige bericht van een andere forum gebruiker enige tijd terug reageerde falken heel laconiek en deed of er niets aan de hand was)
Dit kan toch geen toeval meer zijn en er zit dus iets structureels fout in dit type band

Groeten
Rene & beschermengel op de bijrijdersstoelO-)

Bij de auto van Remco was dit met alle 4 de banden en intussen hebben er echt veel meer mensen problemen met deze band gehad. Over het oplossen of hoe de fabriek hiermee omgaat??!! Op zijn zachts gezegt , vreemd. Bij de klachtenbehandeling van Remco kreeg ik zelfs te horen dat er bijv. een montagefout bij ??n band was geconstateerd, terwijl het om 4 banden ging...........sorry, andere klacht.....

In plaats van 4 nieuwe banden werd er een voorstel gedaan op basis van de slijtage! van de banden...........er zat/zit notabene een fabrieksfout in (binnen/buitenzijde zijn niet goed gevulcaniseerd)

Je hoeft inderdaad niemand angst te bezorgen, echter, het controleren van de banden valt niet mee aangezien je ze dan moet demonteren. Aan de binnenzijde zie je pas wat er mis gaat.
 

reneetje

New member
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
12
Oke, Is dus wel duidelijk dat Falken niet aan de zelfde kwaliteitseisen voldoet als de A- merken. Voor mij was het een test om te kijken hoe deze banden presteren tov mijn oude vertrouwde band (RE50A) al reeds 4 sets met plezier versleten !! en nee dus op alle fronten is de bridgstone vele malen beter en het blijft ook nog heel ook nog (ook niet onbelangrijk he) morgen ff weer vlug 2 nieuwe re50A erop en het vertrouwen is weer Oke

Alvast bedankt voor de lerende opmerkingen echter soms moet je gewoon wat anders proberen om het vertrouwde merk en type te kunnen waarderen

Groet ex falken voor altijd rijder
 

bassochist

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.555
ook de reden dat ik ze toen gemonteerd had, lovende woorden in de auto en tuning over deze band, maar achteraf was het een flinke domper.
 

w-ice

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
35
Ik heb deze band nu onder mijn 1M V6 gemonteerd en had deze hiervoor op mijn Subaru Impreza zitten en moet zeggen dat de klachten mij niet bekend voorkomen. Ik vind het juist een zeer fijne band die ook met slecht weer een prima grip levert...Ik heb ook nooit eerder klachten over dit type band gehoord, dus bovenstaande komt voor mij als een verrassing...

Is bovenstaande misschien een fout geweest in een bepaalde serie/oplage?
 

Spinal

Active member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.017
Ik heb deze banden ook. De keuze was destijds gemaakt na een aantal lovende uitspraken en ervaringen te hebben gelezen op diverse fora en tot nu toe bevallen ze mij zeer goed. Maar als ik dit zo lees weet ik niet of ik ze weer ga aanschaffen als mijn huidige set op is.
 

reneetje

New member
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
12
Hallo,
even een korte vergelijking over de performance van de falken FK 452 in vergelijking met de RE50A Dit is puur mijn beleving en ik wil niemand hiermee iets te kort doen Bandenkeuze is een persoonlijk iets en afhankelijk van je rijstijl ook heb ik geen enkel belang bij bridgestone

Op Droog:
Bridgestone heeft veel meer grip is veel beter tegen de grens van de tractiecontrole te houden en geven veel meer feedback terug waardoor je voelt dat je grip gaat verliezen In procenten uitgedrukt : Bridgestone 100% dan zal de falken ongeveer 70% zijn Bochtenwerk is ook veel stabieler en je kunt eerder op het gas wat de funfactor ten goede komt

Op Nat:
Dit is een heel ander verhaal: De falken geven niet het vertrouwen om als het vochtig is wat bochtenwerk op hogere snelheid te doen terwijl de bridgestone dit wel mogelijk maakt In procenten uitgedrukt: Bridgestone 100% dan Falken 60 %

Levensduur:
Falken zitten er nu denk bijna 17.000 Km op terwijl de bridgestone na 12.000 vervangen moeten worden Levensduur falken is dus langer. Wel een probleem van de bridgestone is dat ze vlug cuppen aan de achterkant (is op te lossen door ze van achter naar voren op tijd te wisselen dan past dit precies in de bandencyclus)

kwaliteit:
Bridgestone blijft heel en falken niet (tenminste bij mij) voor mij is Falken een B-Merk waar ik na eenmaal een set van gehad voortaan ver weg van blijf

Moraal van het verhaal: mensen, denk dus goed na bij de keuze van banden en probeer deze keuze zo persoonlijk mogelijk te maken. Natuurlijk wil je wel eens wat anders proberen (Falken en pilot sports reeds gehad maar de bridgestones zijn in mijn situatie gewoon het lekkerst ondanks de tekortkomingen)
 

bassochist

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.555
Ik heb deze band nu onder mijn 1M V6 gemonteerd en had deze hiervoor op mijn Subaru Impreza zitten en moet zeggen dat de klachten mij niet bekend voorkomen. Ik vind het juist een zeer fijne band die ook met slecht weer een prima grip levert...Ik heb ook nooit eerder klachten over dit type band gehoord, dus bovenstaande komt voor mij als een verrassing...

Is bovenstaande misschien een fout geweest in een bepaalde serie/oplage?


geloof dat de eerste problemen zo'n 2 jaar geleden begonnen zijn, als ze er nu nog steeds inzitten, heeft falken toch een flinke plank voor zijn kop, dat het nu nog niet opgelost is.
 

Niels R

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
196
geloof dat de eerste problemen zo'n 2 jaar geleden begonnen zijn, als ze er nu nog steeds inzitten, heeft falken toch een flinke plank voor zijn kop, dat het nu nog niet opgelost is.

Maar volgens Falken is er nog nooit een probleem geweest. En wat moet he oplossen als er niets aan de hand is :+
 
Bovenaan