[Overige] Olieslurpende VAG-motor wordt geweigerd door Verzekeraar.

bassochist

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.555
dat ligt niet aan de turbo, maar meer aan de onkunde van die vag engineers, ook met de non turbo blokken bij vag is nog wel eens wat grondig mis.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.246
En ook weer daar met het olieverbruik.
 

bassochist

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.555
of iets met temperaturen onder nul en een blok dat in mekaar draait, een distributieketting die bij elk ander merk 5 ton meegaat maar bij vag vinden ze het na 1 ton wel genoeg geweest.

je kan natuurlijk ook gewoon een rollend chassis van een leon bestellen en er een rb26dett inlepelen, hebbie gelijk alles in 1, 6 cilinders, turbo, en het beste blok ooit gebouwd.
 

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
Tijd dat ze bij VAG eens een keer schoon schip maken en weer voor kwaliteit kiezen ipv kostenbesparingen. Dit soort geintjes kost je uiteindelijk meer geld, zie bv hoeveel last Renault heeft gehad van imagoschade.
 

Leapp

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
22 aug 2010
Berichten
2.756
Die aandeelhouders moeten wel tevreden gesteld blijven dus dat zie ik zo snel niet gebeuren.
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.052
Topman gaat weg en wilde ook verder besparen.
Dus wie weet gaat het de goede kant op.:)
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.246
Hij wilde niet verder besparen maar VW dwingen effici?nter te werken daar Audi met een veel kleinere omzet bijna net zoveel winst wist te genereren als VW en wilde de betrouwbaarheid van de VW auto's verhogen en maatregelen nemen om VW tot een succes in de VS te maken.
Piech is de man achter de Porsche 917, de man achter het succes van Audi en de man achter de ontwikkeling van de A2, het quattro concept, de TDI en de 1-liter auto.
Hij wist inlijving van VW door Porsche enkele jaren geleden te voorkomen.
Echter het is niet helemaal duidelijk wat zijn afkeer ineens was van Winterkorn, zeker nadat deze door Piech destijds op die positie gemanoeuvreerd was.
 

bartselter

Well-known member
Lid geworden
2 jun 2012
Berichten
1.977
Mijn v6 gebruikt geen drup olie tussen de beurten in. Nooit bij moeten vullen, en staat nu bijna 150k op de teller !
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.768
Mijn v6 gebruikt geen drup olie tussen de beurten in. Nooit bij moeten vullen, en staat nu bijna 150k op de teller !

Klopt mijn 20VT TS verbruikte ook helemaal niets !! Vanaf de T(F)SI generatie begint dat probleem klaarblijkelijk8)7
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
Volgensmij is VAG rond 2008/9 op zuigerveren gaan besparen (kwaliteit). Vandaar het olie verbruik en de upgrades/fixes voor zuigerveren die er zijn? Zijn allemaal een beetje dezelfde bouwjaren met deze issues. Tot 2012 ongeveer?

De nieuwe TSI in de gti en cupra hebben geen problemen meer toch?
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
Hoe zit het met de 1.6tdi motoren? Wij hebben twee Caddy's er mee rijden en twee jaar en zo'n 180k verder lijken ze het nog goed te doen.
Als ik mijn auto inruil voor iets wat ik ook zakelijk kan gebruiken zal die waarschijnlijk ook een 1.6tdi hebben, vandaar.
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.052
0,0 olieverbruik.
Alleen na 10000 km wat bij gevuld wat normaal is bij een nieuwe motor.
Verder zonder bijvullen van beurt naar beurt rijden.:)
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.246
Heb de eerste 10K kilometer 200 cc verbruikt, daarna niet meer (34K Km) ondanks echt hard doorrijden op de autobahn in Dld.
Mijn vorige FR-TDI van 2010 verbruikte geen druppel na 180K Km.
 

rogek

Active member
Lid geworden
31 mei 2013
Berichten
2.286
Om het olieverbruik even in perspectief te zetten.

mijn ex 2.5 v6 tdi a4 uit 2002 met 440k en de wagen ervoor, een b5 1.9 tdi uit 96 met 550k op de klok reed netjes van beurt naar beurt zonder olie bij te vullen, beide op 5w40..

Wat er nu met olieverbruik gebeurt is schandalig naar mijn idee.
Ik ben heel benieuwd wat dit straks moet gaan geven als de wagens een jaar of 10 oud zijn in de 2de hands handel.
 

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
Met mijn huidige Cupra (kilometerstand 7.000) nog niet hoeven bijvullen. So far so good dus.
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.768
De TFSI motor is al 10 jaar oud !!

Golf 5 GTI rond 2005 en Leon II 2.0 TFSI (sportup) vanaf +/- 2005/2006 volgens mij!!
Maar ik weet niet wat het verbruik is van deze oude generatie, mijn verbruik is +/- 1,5 liter op 15K (tussen de beurten)

Ik vind dit ook al teveel en ik weet niet of dat op te lossen is met andere zuigers/veren??
 

FReakingSeat

Vriend van Seat Online!
Lid geworden
17 apr 2014
Berichten
1.599
Met 5w30 was mijn verbruik ook rond 1 ltr op 10k. Heb nu 15 k gereden met Castrol 5w40td waarvan 2000 op circuit en heb ongeveer 0,5 ltr verbruikt.
Ga nu Liqui-Moly 10w60 proberen.
 

rogek

Active member
Lid geworden
31 mei 2013
Berichten
2.286
De TFSI motor is al 10 jaar oud !!

Golf 5 GTI rond 2005 en Leon II 2.0 TFSI (sportup) vanaf +/- 2005/2006 volgens mij!!
Maar ik weet niet wat het verbruik is van deze oude generatie, mijn verbruik is +/- 1,5 liter op 15K (tussen de beurten)

Ik vind dit ook al teveel en ik weet niet of dat op te lossen is met andere zuigers/veren??

1 liter op 10k vind ik zelf acceptabel, dan rij je van max naar min op de pijlstok over 10k...
 
Bovenaan