Ik loop al een hele tijd met het idee rond om een DA pakket aan te schaffen bij onze vrienden van Carclean. Onlangs een iets minder ambitieuze ( ) order geplaatst en voordat ik van wal steek met mijn vraag, even een paar veren voor Carclean: fijne website, alles met de bestelling zoals het hoort, eerlijke prijzen en als kers op de taart krijg ik er een gratis Monello MF doek bij, dan doe je het al snel goed bij een Nederlander. Dus, heren van Carclean: super bedankt daarvoor mochten jullie dit lezen, ik kom zeker terug.
Dan nu de hamvraag: hoe maken jullie je pads schoon tijdens het werk aan de auto? Ik heb hier rondgekeken, op YouTube, op het Carclean Forum, maar ben nog geen eenduidig antwoord tegengekomen. Ik heb mijn auto's tot nu toe altijd handmatig gepoetst en als de MF doek dan vies was dan pakte ik gewoon een nieuwe. Nou kan ik me voorstellen dat dit met pads ook een optie is, maar om nu meteen een dergelijke voorraad pads aan te leggen lijkt mij nou niet he-le-maal de bedoeling. Ik denk namelijk dat ik na ??n paneel (voorbeeld: motorkap) al wel een aardig verzadigde pad heb met een dito polijstmiddel (Monello Mezzo, bijvoorbeeld), en nu hoop ik eigenlijk dat het mogelijk is om 'm even snel-snel schoon genoeg te maken voor het volgende paneel. Het gaat er mij dus niet om hoe de pads in het algemeen gewassen moeten worden n? het poetsen, daar heeft Carclean zelf al een antwoord op gegeven las ik.
Ik ben de volgende opties tegengekomen op YouTube, waaronder de Grit Guard Pad Washer die ook op CC aangeboden wordt:
Video 1. Ok?, helder, een veredelde emmer met een paar veren erin. Dat deze de pads aardig schoon krijgt twijfel ik ook niet over. Waar ik wel aan twijfel: zijn de pads daarna droog genoeg om verder te gaan met polijsten? Iemand ervaring mee?
Video 2. Ook duidelijk genoeg, maar dan zit ik aan het einde van de dag met een lading vieze handdoeken waar een wasmachine de hik van krijgt. Voordeel: komt geen water bij aan de pas.
Video 3. Hij laat - weliswaar enigszins overdreven - zien wat er gebeurt als je met een natte pad gaat werken. Hij wast ze gewoon in de gootsteen en geeft vervolgens twee manieren om ze te drogen: met een compressor en door de op de hoogste stand te laten draaien met de pad erop. Vervolgens droogt hij ze nog na met een MF doek. Nogal een lang proces dus.
Tips of tricks, iemand?
Dan nu de hamvraag: hoe maken jullie je pads schoon tijdens het werk aan de auto? Ik heb hier rondgekeken, op YouTube, op het Carclean Forum, maar ben nog geen eenduidig antwoord tegengekomen. Ik heb mijn auto's tot nu toe altijd handmatig gepoetst en als de MF doek dan vies was dan pakte ik gewoon een nieuwe. Nou kan ik me voorstellen dat dit met pads ook een optie is, maar om nu meteen een dergelijke voorraad pads aan te leggen lijkt mij nou niet he-le-maal de bedoeling. Ik denk namelijk dat ik na ??n paneel (voorbeeld: motorkap) al wel een aardig verzadigde pad heb met een dito polijstmiddel (Monello Mezzo, bijvoorbeeld), en nu hoop ik eigenlijk dat het mogelijk is om 'm even snel-snel schoon genoeg te maken voor het volgende paneel. Het gaat er mij dus niet om hoe de pads in het algemeen gewassen moeten worden n? het poetsen, daar heeft Carclean zelf al een antwoord op gegeven las ik.
Ik ben de volgende opties tegengekomen op YouTube, waaronder de Grit Guard Pad Washer die ook op CC aangeboden wordt:
Video 1. Ok?, helder, een veredelde emmer met een paar veren erin. Dat deze de pads aardig schoon krijgt twijfel ik ook niet over. Waar ik wel aan twijfel: zijn de pads daarna droog genoeg om verder te gaan met polijsten? Iemand ervaring mee?
Video 2. Ook duidelijk genoeg, maar dan zit ik aan het einde van de dag met een lading vieze handdoeken waar een wasmachine de hik van krijgt. Voordeel: komt geen water bij aan de pas.
Video 3. Hij laat - weliswaar enigszins overdreven - zien wat er gebeurt als je met een natte pad gaat werken. Hij wast ze gewoon in de gootsteen en geeft vervolgens twee manieren om ze te drogen: met een compressor en door de op de hoogste stand te laten draaien met de pad erop. Vervolgens droogt hij ze nog na met een MF doek. Nogal een lang proces dus.
Tips of tricks, iemand?