Beste leden,
Wij merken de laatste weken, zo gauw mijn vrouw de auto parkeert en wij uitstappen, dat er een
brandstof lucht rond de auto hangt. Ik heb al gezocht, of ik iets kon vinden. Onder de auto is géén
plek met benzine. De leidingen voelen droog aan. ( gekeken zonder dat de motor stationair liep )
Wel heb ik het vacuüm klepje van de ( koolstof filter ) ontluchting moeten vervangen. Deze was defect.
Ik kwam erachter toen ik deze met een vacuüm pompje op druk bracht, en dat deze druk verminderde.
De nieuwe blijft gewoon op druk.
Gezocht op internet lees ik, dat het niet altijd een lekkage hoeft te zijn, maar dat de auto ook te rijk
afgesteld kan zijn. Hoe ik dit zelf kan controleren weet ik niet ?
Wat ook opvalt is, dat als ik de olie dop losdraai hier ook een lucht van benzine ruik.
Als de auto stil staat, en niet gereden c.q stationair gelopen heeft ruik je niets.
Wie kan mij aangeven, hoe ik concreter kan zoeken naar eventuele oorzaken. Bij valse lucht kun je rem-
reiniger, of water gebruiken om lekkage vast te stellen. Máár wat kun je bij benzine gebruiken ?
Afgelopen maanden de injectoren schoongemaakt, en voorzien van nieuwe O ringen.
Benzine filter vervangen, inlaatspruitstuk vervangen, gasklep schoongemaakt toen hadden wij hier géén
problemen mee.
Mijn vrouw gaat altijd tanken in Duitsland ( E5 95 ), toen ze door Corona hier moeilijk terecht kon,
bij een station in Nederland getankt. ( E5 98 ) Hierna zijn deze problemen begonnen. Ongeveer 2 wk geleden.
- Auto start gewoon bij de eerste keer
- In de auto zelf ruik je geen brandstof
- Lambda sonde is van mei 2020
- Kilometer stand nu : 79247
De foutmelding die nu wel nog aanwezig is :
01072 Onderdrukklep voor stelelement koppeling N183 Ik weet niet of dit hierop invloed heeft,
en waar deze zich bevind ?
Wie weet een begin van aanpak ? B.v.d
Wij merken de laatste weken, zo gauw mijn vrouw de auto parkeert en wij uitstappen, dat er een
brandstof lucht rond de auto hangt. Ik heb al gezocht, of ik iets kon vinden. Onder de auto is géén
plek met benzine. De leidingen voelen droog aan. ( gekeken zonder dat de motor stationair liep )
Wel heb ik het vacuüm klepje van de ( koolstof filter ) ontluchting moeten vervangen. Deze was defect.
Ik kwam erachter toen ik deze met een vacuüm pompje op druk bracht, en dat deze druk verminderde.
De nieuwe blijft gewoon op druk.
Gezocht op internet lees ik, dat het niet altijd een lekkage hoeft te zijn, maar dat de auto ook te rijk
afgesteld kan zijn. Hoe ik dit zelf kan controleren weet ik niet ?
Wat ook opvalt is, dat als ik de olie dop losdraai hier ook een lucht van benzine ruik.
Als de auto stil staat, en niet gereden c.q stationair gelopen heeft ruik je niets.
Wie kan mij aangeven, hoe ik concreter kan zoeken naar eventuele oorzaken. Bij valse lucht kun je rem-
reiniger, of water gebruiken om lekkage vast te stellen. Máár wat kun je bij benzine gebruiken ?
Afgelopen maanden de injectoren schoongemaakt, en voorzien van nieuwe O ringen.
Benzine filter vervangen, inlaatspruitstuk vervangen, gasklep schoongemaakt toen hadden wij hier géén
problemen mee.
Mijn vrouw gaat altijd tanken in Duitsland ( E5 95 ), toen ze door Corona hier moeilijk terecht kon,
bij een station in Nederland getankt. ( E5 98 ) Hierna zijn deze problemen begonnen. Ongeveer 2 wk geleden.
- Auto start gewoon bij de eerste keer
- In de auto zelf ruik je geen brandstof
- Lambda sonde is van mei 2020
- Kilometer stand nu : 79247
De foutmelding die nu wel nog aanwezig is :
01072 Onderdrukklep voor stelelement koppeling N183 Ik weet niet of dit hierop invloed heeft,
en waar deze zich bevind ?
Wie weet een begin van aanpak ? B.v.d
Laatst bewerkt: