Gisteren met mijn vrouw onderweg geweest met de auto. Plotseling ging de auto amper vooruit, terwijl ze toch gas gaf. Ze moest het gaspedaal flink tot de bodem induwen. Daarna reed de auto wel weer gewoon, en plots gebeurde het weer. Bij achteruit inparkeren moest ze wederom het pedaal flink tot de bodem induwen, en viel de auto 3 x uit. Startte hierna wel meteen.
Ik heb bij het gasklephuis de kabel bekeken, en deze ietwat verschoven ( rubber gedeelte ) en met de borgklem vastgezet. In eerste instantie had het effect, máár later hetzelfde probleem.
Toen de kabel op de oude stand terug gezet.
Vandaag wederom hetzelfde gebeurd. :?
Als het bovenstaande gebeurd, en plotseling het gaspedaal wel pakt, gaat dit even schokkend tot er
snelheid is. ( met meer gas geven dan nodig is. Net alsof iemand pas begint met rijles )
Over het algemeen merken wij als de auto kan blijven rijden, ( niet stoppen bij verkeerslichten e.d ) lijkt
er niets aan de hand. Berg oprijden moet gaspedaal ook heel diep ingeduwt worden, en gaat dan amper
vooruit.
Ter informatie :
Thuis gelijk de ECU uitgelezen. De temperatuur wijzer in de auto gaf aan 90 graden.
Uitgelezen gaf deze 62 graden aan.
Fouten :
01087 basic settings not performed
00528 barometric pressure attidude sensor F96 - control limit surpassed Intermittent
00512 hall sensor not a reference mark signal - Intermitted
01072 clutch positioner vacuüm valve N183
Gelijk ook een flesje Wynn's injector plus cleaner bij de benzine gedaan.
Weet iemand wat deze situatie kan veroorzaken?
Ik zelf had al eens gedacht dat de gaskabel uitgewijd is. Is erg los aangesloten op het gasklephuis. Kun
je toch wel ver omhoog trekken.
Als je dus gas geeft, er eerst niet gebeurd voordat het klepje kan bewegen. ( Denkwijze van een leek )
Of zou dit allemaal te maken kunnen hebben met nog een ander topic, m.b.t de thermostaat.
https://www.seat-online.nl/showthread.php?29010-SEAT-Arosa-6H-1998-AER-brandstof-lucht
Wie weet raad? Er komen nu zoveel zaken tegelijk dat ik niet méér weet of het een met het ander
te maken heeft.
Ik heb bij het gasklephuis de kabel bekeken, en deze ietwat verschoven ( rubber gedeelte ) en met de borgklem vastgezet. In eerste instantie had het effect, máár later hetzelfde probleem.
Toen de kabel op de oude stand terug gezet.
Vandaag wederom hetzelfde gebeurd. :?
Als het bovenstaande gebeurd, en plotseling het gaspedaal wel pakt, gaat dit even schokkend tot er
snelheid is. ( met meer gas geven dan nodig is. Net alsof iemand pas begint met rijles )
Over het algemeen merken wij als de auto kan blijven rijden, ( niet stoppen bij verkeerslichten e.d ) lijkt
er niets aan de hand. Berg oprijden moet gaspedaal ook heel diep ingeduwt worden, en gaat dan amper
vooruit.
Ter informatie :
Thuis gelijk de ECU uitgelezen. De temperatuur wijzer in de auto gaf aan 90 graden.
Uitgelezen gaf deze 62 graden aan.
Fouten :
01087 basic settings not performed
00528 barometric pressure attidude sensor F96 - control limit surpassed Intermittent
00512 hall sensor not a reference mark signal - Intermitted
01072 clutch positioner vacuüm valve N183
Gelijk ook een flesje Wynn's injector plus cleaner bij de benzine gedaan.
Weet iemand wat deze situatie kan veroorzaken?
Ik zelf had al eens gedacht dat de gaskabel uitgewijd is. Is erg los aangesloten op het gasklephuis. Kun
je toch wel ver omhoog trekken.
Als je dus gas geeft, er eerst niet gebeurd voordat het klepje kan bewegen. ( Denkwijze van een leek )
Of zou dit allemaal te maken kunnen hebben met nog een ander topic, m.b.t de thermostaat.
https://www.seat-online.nl/showthread.php?29010-SEAT-Arosa-6H-1998-AER-brandstof-lucht
Wie weet raad? Er komen nu zoveel zaken tegelijk dat ik niet méér weet of het een met het ander
te maken heeft.
Laatst bewerkt: