jeroen30jr
Vriend van SEAT-Online!
- Lid geworden
- 29 aug 2010
- Berichten
- 1.248
Op het dashboard brandt het ABS lampje en na uitlezen krijg ik onderstaande error in VCDS (Seat Arosa 6H, 2001)
Eind 2020 bij de APK was de auto afgekeurd op een rot wiellager en heb daarom toen de volledige naaf vervangen door Wielnaaf 28168 FEBI
Het lampje van de ABS licht sinds een aantal weken op (wordt niet veel met de Arosa gereden) en heb een aantal verschillende testjes gedaan.
Beide stekkers van de achterwielen gehad en op beide stekkers staat 2,5(plus nog een beetje)V DC met de auto op contact, gemeten met een multimeter en in de stekker zelf.
Heb ook de spanning op de ABS sensoren, bij een ronddraaiende (velg weer gemonteerd en met de hand rondgedraaid) velg krijg ik op beide sensoren +/- 0.754 V AC stand gemeten, op DC krijg ik geen spanning (de sensor Rear Right tikte bij de snelste rotatie 0.846V AC aan).
Zojuist al rijdend de ABS sensoren uitgelezen en hieronder het resultaat:
Zoals te zien is, kan VCDS de Rear Right niet uitlezen.
Ik ben helaas niet in het bezit van een scope, om meer informatie uit de sensor(en) te halen.
Mij was onlangs wel opgevallen, dat 1 van de draden van de ABS pomp corrosie heeft. Heb gezocht in Elsawin, maar kom er niet achter waar deze draad nu voor is. Heb de draad zachtjes bewogen / trekken, lijkt nog wel vast te zitten.
Ik ga morgen even wat extra krokodillenbekjes halen, en de sensor op die manier kruislinks aansluiten (uitsluiten of het de sensor of toch de bekabeling is).
Iemand toevallig nog een tip of advies om verdere zaken te testen / elimineren ?
Code:
Address 03: ABS Brakes Labels: 6X0-907-379.clb
Part No: 6X0 907 379 B
Component: ABS 30 IE CAN V004
Coding: 05603
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
35-00 - -
Eind 2020 bij de APK was de auto afgekeurd op een rot wiellager en heb daarom toen de volledige naaf vervangen door Wielnaaf 28168 FEBI
Het lampje van de ABS licht sinds een aantal weken op (wordt niet veel met de Arosa gereden) en heb een aantal verschillende testjes gedaan.
Beide stekkers van de achterwielen gehad en op beide stekkers staat 2,5(plus nog een beetje)V DC met de auto op contact, gemeten met een multimeter en in de stekker zelf.
Heb ook de spanning op de ABS sensoren, bij een ronddraaiende (velg weer gemonteerd en met de hand rondgedraaid) velg krijg ik op beide sensoren +/- 0.754 V AC stand gemeten, op DC krijg ik geen spanning (de sensor Rear Right tikte bij de snelste rotatie 0.846V AC aan).
Zojuist al rijdend de ABS sensoren uitgelezen en hieronder het resultaat:
Zoals te zien is, kan VCDS de Rear Right niet uitlezen.
Ik ben helaas niet in het bezit van een scope, om meer informatie uit de sensor(en) te halen.
Mij was onlangs wel opgevallen, dat 1 van de draden van de ABS pomp corrosie heeft. Heb gezocht in Elsawin, maar kom er niet achter waar deze draad nu voor is. Heb de draad zachtjes bewogen / trekken, lijkt nog wel vast te zitten.
Ik ga morgen even wat extra krokodillenbekjes halen, en de sensor op die manier kruislinks aansluiten (uitsluiten of het de sensor of toch de bekabeling is).
Iemand toevallig nog een tip of advies om verdere zaken te testen / elimineren ?
Laatst bewerkt: