[SEAT] [Ateca KH] Navigatie database 2021 model lijkt stuk

Tim86

New member
Lid geworden
31 okt 2023
Berichten
4
Ineens doet de navigatie het niet meer. Blijft opstarten, geeft uiteindelijk een fout dat de ACC verkeersborden ondersteuning beperkt is, en blijft maar laden.
Vandaag even naar de garage gereden, hebben kort gekeken of het snel verholpen kon worden, maar helaas. Blijkbaar moet de volledige 30gb aan kaartmateriaal opnieuw geladen worden, wat blijkbaar zo een dag kan duren. Heeft iemand dit probleem eerder gezien en een alternatieve oplossing?


Updaten middels de USB stick (ik heb dus geen SD kaart) is me nog nooit gelukt, laatst wel de seat connect app maar voor 2 jaar afgenomen en toen leek de navigatie wel te updaten. Of dit kwam door de app of doordat ik ook de privacy gegevens moest aanpassen om de app helemaal te gebruiken weet ik niet. Zelfs de dealer weet niet helemaal zeker hoe het allemaal zit, al schijnt de Terraco een recall te hebben voor het entertainment systeem, wellicht komt deze dan nog voor de ateca, aangezien het volgens mij onderwater nagenoeg dezelfde systemen te zijn?
 

dabbertje

New member
Lid geworden
31 aug 2020
Berichten
13
De navigatie in mijn Ateca FR Business Intense (2021) heeft regelmatig vastlopers. Is er al een paar keer voor naar de dealer geweest en het is nooit helemaal opgelost. Aangezien ik maar een jaar live verkeersinformatie erbij had, ben ik snel overgestapt op Google Maps navigatie. Ik heb wel draadloze Apple CarPlay/Android auto dat maakt het wel makkelijker.
Wanneer het hele infotainment systeem uitvalt hou ik 10-15 seconden de aan/uit knop ingedrukt en is de boel gereset en dan werkt het weer.
 

Tim86

New member
Lid geworden
31 okt 2023
Berichten
4
Ik heb het seat connect verlengt en denk dat het ergens met updaten is mis gegaan, aangezien hij dit zelf doet zonder enige invloed van mij.
Maar de Adaptive cruise control is er voor snelheids begeleiding van afhankelijk, en de optie zit er op, dus hij moet het gewoon doen.
Vind overigens dat dit niet kan bij een auto uit 2021 dus dat wordt weer een gezellige dicussie. 30 januari gaat ie naar de garage.
 

dabbertje

New member
Lid geworden
31 aug 2020
Berichten
13
Seat Connect heb ik 1 jaar verlengd maar is het geld niet waard. Sinds het 3e jaar dus alleen nog Apple Carplay. Dat van de ACC begrijp ik niet, bij mij werkt de snelheidsbegeleiding nog steeds, dat werkt toch met verkeersbordenherkenning?
Het enige dat ik aan Seat Connect miste was de auto lokaliseren. Een AirTag in de auto heeft dat probleem opgelost. Ook nog een stuk goedkoper :)

Succes, ik hoop dat er een oplossing voor wordt gevonden. Ik moet nog een jaar met deze auto doen en heb geen zin om er nog moeite in te steken. In augustus moet ik een nieuwe auto bestellen en ik weet nog niet of ik de Ateca weer ga bestellen.
 

Tim86

New member
Lid geworden
31 okt 2023
Berichten
4
Seat Connect heb ik 1 jaar verlengd maar is het geld niet waard. Sinds het 3e jaar dus alleen nog Apple Carplay. Dat van de ACC begrijp ik niet, bij mij werkt de snelheidsbegeleiding nog steeds, dat werkt toch met verkeersbordenherkenning?
Het enige dat ik aan Seat Connect miste was de auto lokaliseren. Een AirTag in de auto heeft dat probleem opgelost. Ook nog een stuk goedkoper :)

Succes, ik hoop dat er een oplossing voor wordt gevonden. Ik moet nog een jaar met deze auto doen en heb geen zin om er nog moeite in te steken. In augustus moet ik een nieuwe auto bestellen en ik weet nog niet of ik de Ateca weer ga bestellen.
Snelheidsbegeleiding werkt alleen als ie een bord ziet. Maar als je net een bord 100 hebt gehad en dan een kleine weg op rijd wil ie vrolijk met 100 verder. Bovendien dus elke keer een fout als je de ACC in schakelt. Nogal irritant. Maar Seat dealer zegt dat het een import is dus pech, we willen wel verder zoeken, maar dan op mijn kosten zonder garantie dat ze het op kunnen lossen. Dus potentieel enkele uren betalen voor niks.. Terwijl het dus door hun eigen update is kapot gegaan.
 

Tim86

New member
Lid geworden
31 okt 2023
Berichten
4
Probleem opgelost... na 2 dagen bij de dealer zonder oplossing, zelf maar verder gezocht. Blijkt de software van het mediasysteem hopeloos achter te lopen. Update via internet geregeld, geinstalleerd, en alles werkt weer. Pruts dealer.
 
Bovenaan