Hallo,
Herkend iemand dat als je remt ergens tussen de 5 kilometer en de 30 kilometer per uur een snel tikkend geluid (1x per rem moment) als of er een ventiel snel ontlucht? Alleen goed hoorbaar met ramen open. geen ABS. na het tikkend geluid kan ik de pendal iets meer indrukken tot op heden geen invloed op het remmen, ook niet bij een noodstop. (erg handig bij een oversteek plaats, mensen kijken me direct verschikt aan)
Bij een buiten tempratuur beneden de 12 graden(+-) kan ik niet meteen weg rijden van zijn 1 naar 2 omdat de motor in zijn twee gaat schokken als of die geen benzine krijgt.
alleen na een minuut of 3 gereden te hebben in zijn 1 kan ik schakelen naar zijn 2 zonder het schokken. het is geen compressie verlies omdat die in zijn 1 door blijft rijden.
De automatische choke draait tussen de 12x en 15x (koude motor) en zonder choke net geen 10x (warme motor) dit lijkt me niet goed voor de versnelling en koppeling.
Voorlopig los ik dit op door de motor eens te laten draaien voor dat ik op weg ga afhankelijk van de buiten tempratuur.
Cordoba vario 1.6 1999 alm 55kw
kilometer stand 150000.
distributie riem 5 maanden oud.
water pomp 5 maanden oud.
versnelling bak 3 maanden plus koppeling platen oud.
startmotor 3 maanden oud.
mvg Onno
Herkend iemand dat als je remt ergens tussen de 5 kilometer en de 30 kilometer per uur een snel tikkend geluid (1x per rem moment) als of er een ventiel snel ontlucht? Alleen goed hoorbaar met ramen open. geen ABS. na het tikkend geluid kan ik de pendal iets meer indrukken tot op heden geen invloed op het remmen, ook niet bij een noodstop. (erg handig bij een oversteek plaats, mensen kijken me direct verschikt aan)
Bij een buiten tempratuur beneden de 12 graden(+-) kan ik niet meteen weg rijden van zijn 1 naar 2 omdat de motor in zijn twee gaat schokken als of die geen benzine krijgt.
alleen na een minuut of 3 gereden te hebben in zijn 1 kan ik schakelen naar zijn 2 zonder het schokken. het is geen compressie verlies omdat die in zijn 1 door blijft rijden.
De automatische choke draait tussen de 12x en 15x (koude motor) en zonder choke net geen 10x (warme motor) dit lijkt me niet goed voor de versnelling en koppeling.
Voorlopig los ik dit op door de motor eens te laten draaien voor dat ik op weg ga afhankelijk van de buiten tempratuur.
Cordoba vario 1.6 1999 alm 55kw
kilometer stand 150000.
distributie riem 5 maanden oud.
water pomp 5 maanden oud.
versnelling bak 3 maanden plus koppeling platen oud.
startmotor 3 maanden oud.
mvg Onno
Laatst bewerkt door een moderator: