[SEAT] [Cordoba 6L] lekstroom

F.v.W.

New member
Lid geworden
23 nov 2011
Berichten
14
Hallo,

Ik heb een seat cordoba uit 2004 een 1.4 16v 55kw bby. Nu heb ik wat problemen met leeg trekken van de accu, binnen +/- 1uur de accu leeg! Ik heb de de - pool los gemaakt en daar een multimeter tussen gehangen, de waardes schommelen enorm.Geprobeerd er achter te komen waar het probleem vandaan kan komen door zekeringen te trekken. Er is geen zekering waar ik het probleem kan herleiden.
De accu wordt goed bij geladen en heeft ruim 14volt.
Heeft iemand nog suggesties?

Groeten Fred
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Ik heb ook ooit lekstroon gehad bij 6L gehad. Duurde wel langer. Zat in de comfortmodule bij mij.

Sowieso eerst audio afkoppelen, versterkers en andere aftermarket dingen zoals alarm.
Dan auto op slot zetten en ca. 10 min. Wachten voor het meten. Er lopen namelijk nog wat circuits na te ijlen. Multimeter moet in de stroomkring meten. Een model met ampere tang is makkelijker. Die kan om de te meten kabel klippen.
 

F.v.W.

New member
Lid geworden
23 nov 2011
Berichten
14
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga in iedergeval de audio afkoppelen,wat betreft die ampere tang die heb ik niet ga even kijken of ik die kan lenen.
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Nog een tip. Als je jezelf in de auto opsluit. Kan je onder de dash bij bestuurderzijde ook de hoofd aansluitingen meten. Dan zit je sneller in het juiste circuit, als je in de motorruimte geen verdachte verbruikers hebt.

Deze komen aan de accu kant motorruimte in onder de accu door. Daar kan je evt ook meten masr is lastig omdat accu er eerst uit moet en + en - kabels dan verlengt moeten worden.
 

F.v.W.

New member
Lid geworden
23 nov 2011
Berichten
14
Ik ben vanmorgen bezig geweest,wat ik ben tegen gekomen is dat boven de accu bij de metalen zekeringen pos.2 de kabel lichtelijk is gesmolten. Ik denk nu aan de kachelweerstand, achteraf heeft die wel eens zijn kuren.Wordt uit zich zelf warm en is dan ook niet uit te zetten.

Weet iemand hoe ik daar op een redelijke manier bij kan komen?
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Hebben we het nu over de Kachel ventilator oftewel aanjager, of de radiateur ventilator :?
In de TDI wiki gaat het namelijk over de Radiator ventilator van de 1M en dat lijkt mij ook het probleem bij een gesmolten zekering op de accu.

probleem met Kachelventilator en ventilatorweerstand geeft een error als je die uitleest meen V2 ofzo.
 

F.v.W.

New member
Lid geworden
23 nov 2011
Berichten
14
Het ging om de kachelweerstand die naast de aanjager, die is het ook niet. Vandaag de stekker los gekoppeld en meet nog steeds lekstroom met hoge pieken. Hier houd het voor mij wel een beetje op. Mocht de board computer mankementen hebben komen die naar boven bij het uitlezen?
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Meet je die pieken ook na afsluiten en wachten? Als je niet afsluit en/of deur open hebt loopt er van alles namelijk.
 

F.v.W.

New member
Lid geworden
23 nov 2011
Berichten
14
Heb ik nog niet gedaan, heb nog geen amperetang. Doe het met de multimeter. Ga kijken of ik dat met de multimeter ga doen, maar liever even de tang erop.
 

F.v.W.

New member
Lid geworden
23 nov 2011
Berichten
14
Ik ben eruit, het zit toch in de audio. Althans waarschijnlijk in de bekabeling ervan.Ik had de radio wel afgekoppeld alleen geen rekening gehouden met de cd wisselaar.
De draden zit helemaal niet goed door verbonden. Toen ik alles had los gemaakt was de lekstroom nagenoeg weg nu zo'n 0,11 met de deuren niet opslot. Er zijn allemaal aftakkingen gemaakt vanaf de orginele stekkers in de auto,ga kijken of ik er een verloopstekker tussen kan zetten anders ga ik het opnieuw solderen.

Bedankt voor de info.
 
Bovenaan