Bedankt voor de nuttige info!
ik vervang dus binnenkort de brandstoffilter.... voor de eerste keer ( spannend
)
@XPtuning: dat is idd veel te lang, als ik 30.000 km rij zonder oliewissel/bijvullen, was de motor al lang voor de schroothoop, dat ding zuipt 2L olie op 6000 km... blijkbaar een gekend probleem...
mvg
Als ik dit zo lees dan ben ik blij dat ik met een diesel rond rijd.
Ik heb totaal geen last van olie verbruik en ja mijn auto krijgt elke 15000km zijn olie verversing en dus niet langer
Klopt, maar met het nieuwe zuiger type is het goed, er is een coulance regeling bij SEAT.
Ik heb de motor zoals eerder gemeld in een andere thread ook geflushed met een cleaner. (op aanraden van de locale dealer)
Nu weer even on topic
Zojuist filter vernieuwd, is een makkie zelfs zonder de auto op een krik te zetten.
Brandstof koppelingen zijn iets anders dan in de ECS video. De brandstof leiding koppelingen locking tab goed in drukken(geen tang gebruiken) en voorzichtig los maken, ze kunnen iets vast zitten.
Bij mij zat de platic spreidpop nagel erg vast (dus kapot)...nieuwe halen.
De remleiding zit in de weg, ik heb het beugeltje dat de leiding op zijn plaats houd los gemaakt (dop 13), daarna priegel je het filter er tussen uit.
Op het filter zit een streep met pijltjes, deze moet gelijk zitten met de plastic houder.
Controlleer op lekkage achteraf!
Onderdelen lijstje (1.8 TSI CDHB )
1x 4F0 201 511 E (Fuel filter) << Origineel filter is Made in China
1x 8E0 825 267 (Spreidpopnagel)
2x N 907 579 01 (plastic nut)
2x N 910 570 01 (Parker 5x16)
Beschermings plaat: 3R0 825 216
Ik heb het oude filter eens door gezaagd, is idd vies na 120000Km, heeft de kleur van benzine. Maar of deze vies genoeg is om verschil te merken met een nieuwe betwijfel ik.
De benzine uit het filter is grijs van kleur.
Oud filter:
Benzine uit oude filter, laat na het bezinken een aardig laagje drab achter.
Oude filter