[SEAT] [Exeo 6R] facelift 2011

el coche SEAT

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
847
m1eytfvb95xz_800.jpg


m1eytfubu0wz_800.jpg


http://www.autoweek.nl/autonieuws/17371/seat-exeo-ziet-t-scherper

http://www.autobild.de/artikel/seat-exeo-facelift-iaa-2011-1884213.htmll
 
Laatst bewerkt:

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.037
Ook een nieuw stuurtje, of niet?

m1eytfvb4n10_800.jpg


Nieuwe koplampen staan wel strak.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.988
Ziet er stoer uit die nieuwe koplampen, alleen jammer dat ze deze 2 jaar geleden niet hadden.
Ze hadden het interieur ook wel wat onderhanden mogen nemen, bijv. chrome versieringen op de knop voor de spiegels, knoppen voor bediening ramen en lichtschakelaar.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.988
Ook een nieuw stuurtje, of niet?
Model van het stuurwiel is hetzelfde al het huidige model. Denk dat hier gaat om een stuurwiel met lederen bekleding zoals dit nu verkrijgbaar is als accessoires. Misschien nu als standaard?

Volgens mij zijn er wel nieuwe velgen.


edit
'Foutje' van mij hierboven. Dit staat in het Seat persbericht: The redesigned leather steering wheel now sports an even more premium look-and-feel – further evidence of the passion that SEAT dedicates to every single detail.

Idd nieuwe 17- en 18-inch velgen.
 
Laatst bewerkt:

el coche SEAT

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
847
Seat heeft de Exeo voor het nieuwe modeljaar flink herzien. Hij scoort beter op het gebied van CO2-uitstoot en wie goed kijkt, ziet een licht gewijzigde voorkant.
Seat heeft voor het nieuwe modeljaar gesleuteld aan de Exeo. Door de invoering van een start/stop-systeem voor de benzinemotoren en verdere verfijning van de diesels gaan de uitstoten wat omlaag. Voor de dieselversies wordt een vermindering van zeven gram per kilometer opgegeven.

Daarmee komen ze weliswaar bij de 130 gr/km, maar is de vermindering nog niet genoeg voor een twintig procent bijstellingsstatus, die vanaf de zomer van volgend jaar begint bij 114 gr/km voor diesels. Verder wordt er nog een Ecomotive-versie beloofd, maar de specificaties daarvan worden nog niet vrijgegeven maar er wordt gesproken over een uitstoot van ‘minder dan 120 gr/km’.

Met zijn vernieuwde koplampen ziet de Exeo het wat scherper dan voorheen. Ze zijn van het bi-xenon-type en de pijlvormige vormgeving, is meer in lijn met de nieuwste modellen van Seat. Verder is er modieuze LED-dagrijverlichting en heeft de grille een nieuwe vorm. Ook de achterlichten hebben LED-techniek en is er een nieuw assortiment lichtmetalen wielen in de maat 17 en 18 inch.
 

Fura

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6.065
Martorell, 25-08-2011
NEW SEAT EXEO AND EXEO ST
More style, even more efficiency

• New face further enhances the distinctive design
• New bi-xenon headlamps with LED daytime running lights
• TDI engines with improved efficiency across the board
• First-class quality and precision in finish and equipment
• Further improvements to emissions & fuel consumption in 2012….
• …Exeo Ecomotive is targeted to emit less than 120g of CO2 thanks to addition of Start/Stop

From the autumn, Exeo’s distinctive design will be further enhanced and the powerful TDI engines become even more efficient. The new upgrade adds even more appeal to the sporty, comfortable Exeo and the spaciously dynamic Exeo ST. All diesel versions benefit from a decrease in CO2 emissions of around 7 grams per km – resulting in a CO2 figure of 129 grams per kilometre (Exeo ST, 132 g/km), making the Exeo one of the most efficient, low-emission vehicles in its class. Fuel consumption will also drop below the current combined figure of 5,2 l per 100 km (5,3 l on the ST).

And the introduction of these improvements to Exeo’s efficiency are just the first step, with additional improvements to Exeo’s efficiency scheduled to arrive in 2012 thanks to the fitment of SEAT’s Start/Stop engine technology.

The addition of this technology - which stops the engine when the car is stationary, such as when waiting at a red traffic light – will significantly reduce consumption and emissions, with a target figure of sub-120g for CO2. Exeo’s dynamic driving performance will not be compromised despite the reduction in consumption and emissions.

This low level of emissions will make Exeo one of the most efficient cars in its class and will further enhance its competitive appeal, particularly for fleets where emissions are a key purchasing factor.

The many strengths of the SEAT Exeo include its clear design language. With the redesigned front end, both the saloon and the estate are now even more expressive. The new, optional bi-xenon headlamps adopt the “arrow” theme that is so characteristic of SEAT design. The integrated daytime running lights in energy saving LED technology are sculpted into sharply defined, angular “wings”, giving the Exeo a precise and dynamic look.

New headlamps show attention to detail

The sophisticated design of this light unit is clear evidence of the detail with which the Exeo was designed and developed. Together with the new, honeycomb grille insert, the LED rear lights and the all-new 17 and 18-inch alloy wheel designs, the Exeo now has an even more athletic and dynamic appearance – by night and by day. The interior is further enhanced with new upholstery. The redesigned leather steering wheel now sports an even more premium look-and-feel – further evidence of the passion that SEAT dedicates to every single detail.

Reduced fuel consumption and emissions across all TDI models

From a technical perspective, the focus was on further efficiency improvements. Systematic refinements to the power units enabled the CO2 emissions of all TDI versions to be reduced by around 7 grams per kilometre. The 88 and 105 kW (120 and 143 hp) saloon models with manual transmission now both come in below the 130 grams per kilometre mark.

Exeo combines driving fun and quality with low costs

This latest generation makes the Exeo an even more attractive proposition for business class people who set just as much store by driving fun and a premium feel as they do by efficiency, utility and low costs. The Exeo unites distinctive and elegant design with state-of-the-art technology, outstanding quality and excellent value-for-money.

Exceptional precision and premium feel

Alongside sporty dynamics, the SEAT Exeo is distinguished primarily by its precision and premium feel. The exceptionally stiff bodyshell structure is the fundamental factor in the high-quality feel, the exceptional bodyroll characteristics and precise road manners. The excellent fit and finish both inside and out bear testament to the attention to detail and the high precision with which the Exeo is built in Martorell near Barcelona. Add to that the premium materials and surface finishes, plus the very latest comfort and information systems

Exeo ST with significantly enhanced utility

At a length of 4.66 metres, the Exeo is the prestigious athlete of the mid-size class. It offers space for five passengers and a generously proportioned luggage compartment. The Exeo ST estate version delivers significantly enhanced utility. With its luggage volume ranging from 442 to 1,354 litres, its wide rear opening and its high level of variability, the Exeo ST is the perfect partner for all the challenges posed by an active, sporty lifestyle or a successful business day.

State-of-the-art technology for dynamics and safety

The application of state-of-the-art technologies underpins the hallmark sporty SEAT driving experience. The engine line-up ranges from 88 to 155 kW (120 to 210 hp). The latest TDI power units with common-rail direct injection ensure excellent pulling power, smooth running characteristics and outstanding efficiency. For particularly comfort-oriented drivers, the multitronic transmission with steering-wheel shift paddles presents an alternative to the manual gearbox. This efficient automatic is available as an option for the 2.0 TSI with 147 kW (200 hp) and for the 2.0 TDI with 105 kW (143 hp).

The SEAT Exeo is also a very safe vehicle in its class. Alongside the crash-optimized bodyshell structure, its standard equipment list also boasts seven airbags – including driver knee airbag – ESP system with ABS and electronic brake force distribution and automatic tyre pressure monitoring system. The list of hi-tech options is extensive and includes a DVD navigation system, bi-xenon headlamps with dynamic cornering light and a Bose sound system.


SEAT is the only company in its sector with the full-range capacity to design, develop, manufacture and market cars in Spain. A member of the Volkswagen Group, the multinational has its headquarters in Martorell (Barcelona), exporting approximately 75% of its production to 72 countries. SEAT is the market leader in Spain, and in 2010 reached a turnover amounting to 4.7 billion euros, with total sales of 339,500 vehicles.

SEAT Group employs 13,000 professionals at its three production centres in Barcelona - Zona Franca, El Prat de Llobregat and Martorell, where it manufactures the highly successful Ibiza and Leon, amongst other models. The Volkswagen Group production facility at Palmela in Portugal supplies the SEAT Alhambra.

The Spanish multinational also has a Technical Centre, a ‘knowledge hub’ bringing together more than 900 engineers whose goal is to be the driving force behind innovation for the number one industrial investor in R&D+i in Spain. In line with its declared commitment to environmental protection, SEAT undertakes and bases its core activity on sustainability, namely reduction of CO2 emissions, energy efficiency, as well as recycling and re-using of resources.

Bron: media.seat.com
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.054
Goede veranderingen. Vooral de dagrijverlichting. Van de week een dag een Exeo mee gehad. Grootse misser in het interieur vind ik het stuur. Te goedkoop voor deze klasse. Douw dan het stuur van de huidige Leon erin.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.988
Grootse misser in het interieur vind ik het stuur.
Te goedkoop voor deze klasse. Douw dan het stuur van de huidige Leon erin.
Vind het stuur op zich best lekker in de hand liggen.
Een iets luxere afwerking had natuurlijk wel gekend, en vandaar ook het nieuwe stuurwiel denk ik.

Optioneel zijn wel stuurwielen met leren bekleding te krijgen en bijpassende schakelpook en handremgreep:

1.jpg
2.jpg

3.jpg
4.jpg

5.jpg
6.jpg
 

Skullie

New member
Lid geworden
13 aug 2011
Berichten
222
Erg mooie Seat, idd aardig goede veranderingen, het stuur ja... er zullen denk ik altijd wel dingen zijn die beter gekund hadden of anders, maar ziet er mooi uit zo met die nieuwe koplampen igg. :p
 

Fura

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6.065
Model van het stuurwiel is hetzelfde al het huidige model. Denk dat hier gaat om een stuurwiel met lederen bekleding zoals dit nu verkrijgbaar is als accessoires. Misschien nu als standaard?

Mijn 16 maanden oude 2.0TSI style ST had standaard al een lederen stuurwiel ;)
 

Fura

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6.065
Ik dacht die van een olifant...:eek:
 

loot1979

New member
Lid geworden
28 apr 2011
Berichten
57
Ik heb niet de indruk dat de lichtblok qua vorm sterk verschilt van de vorige, misschien past die wel aftermarket...? Aansluiten zal dan wellicht andere koek zijn...
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.988
Waarschijnlijk kan je deze gewoon plaatsen, mits je al xenon hebt. Aansluiten zal wel geen probleem opleveren. Er zal wel, net als voor de LED-achterlichten, iets in de software aangepast moeten worden. Denk dat er wel een aardig prijskaartje aan die lampen hangt.

Vraag me af waarom ze de knipperlamp niet met LEDs hebben uitgevoerd.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.988
Filmpje van de 2012 editie van de Exeo:

[video=vimeo;29600544]http://vimeo.com/29600544[/video]
 

ZeXeo

New member
Lid geworden
27 sep 2011
Berichten
22
Gegroet !

Mijn dealer (belgi?) heeft laten weten dat de exeo facelift vanaf vrijdag ( 30/09/2011 ) besteld kan worden. Dus dan zal het nog 4 tot 8 weken ongeduldig afwachten worden vooraleer mijn 'exeo-tijdperk' van start kan gaan. :mrgreen:

( even ter info :) )
 
Bovenaan