[SEAT] [Exeo 6R] facelift 2011

Fura

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6.065
Geen Exeo, maar volgens deze bron http://www.revistadelmotor.es/?p=36003 een Chery Quantum Qoros
3506r6h.jpg


Deze Chinese autobouwer heeft in het verleden ook de 'oer Toledo' gebouwd nadat Seat de Toledo 1M uitbracht.

16l9oxj.jpg
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.988
Op Cochespias zijn de eerste sjops verschenen van de Exeo II:

7603299098_35f478ee17_o.jpg


7603298874_c4ee2098b1_o.jpg


7603298654_6cbd7120fa_o.jpg
 

Michaell0

Member
Lid geworden
14 aug 2011
Berichten
242
Hey, de Leon sedan.

Nee,wel nette auto, jammer dat het toch allemaal wat teveel op elkaar gaat lijken zo.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.037
Vriend Theophilus heeft deze gebruikt voor zijn creatie.

audi-a3-sedan-concept-splash.jpg
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.988
Het kontje is misschien van de A3 concept. Je ziet daar links van de tankklep ook een kleurverschil. De rest is de nieuwe Leon. Het achterste raampje heeft ie gewoon een ander model gegeven, maar lijkt verder hetzelfde.

Seat-Leon_2013_800x600_wallpaper_09.jpg

7603298874_c4ee2098b1_o.jpg


Misschien is het de Leon III Sedan Concept ipv de Exeo II. :)
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.988
Kontje is trouwens niet van de A3, maar van de IBL.

Seat-IBL_Concept_2011_800x600_wallpaper_03.jpg
 

P1P

New member
Lid geworden
10 sep 2010
Berichten
1.712
Kijk, dat ziet er al wat smakelijker uit :)
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.988
Met pensioen: Seat Exeo

Na jaren trouwe dienst komt er voor ieder model onvermijdelijk het moment van afscheid. In de rubriek Met Pensioen doen we een model uitgeleide door hem nog eenmaal voor het voetlicht te halen. We vragen ons nog eenmaal af hoe-ie z’n leven heeft gesleten. Wat waren z’n sterke punten, en wat z’n zwakke? Was-ie populair, en kunnen we maar moeilijk afstand van ‘m doen of zijn we blij dat hij het rijk der vergetelheid gaat betreden?

Het klonk prachtig, Auto Emoci?n. Maar die vroeger door Seat geclaimde vurige Spaanse emotie -inmiddels is de slogan veranderd- weet de Exeo in de praktijk helaas nimmer op de automobilist over te brengen. Dat heeft uiteraard veel te maken met het gegeven dat de Exeo plat gezegd niets meer of minder is dan een gerecyclede Audi A4. Niets mis mee, maar de passie spat nu niet direct van het model af. En Seat heeft er niet eens zo heel veel aan gedaan om te verbloemen dat de nieuwe middenklasser die de Spanjaarden in 2009 presenteren een A4 is, die in de basis uit 2001 stamt. Slechts de neus en de achterzijde zijn aangepast om voor een Seat-uitstraling te zorgen. Tja, daar wordt de Exeo niet zo spannend van; dat was de auto al net toen-ie in 2001 nog A4 heette.

Aan de andere kant hoeft dat natuurlijk ook niet per s?. Het D-segment, daar waar de Exeo acteert, is het speelveld van de zakelijke rijder. En voor hen is ingetogenheid juist een deugd. De minimale facelift die de auto in 2012 onderging, hield ‘m redelijk tijdloos, al loopt de auto logischerwijs wel achter op de top in zijn klasse; daar verandert led-verlichting nu eenmaal geen moedertje lief aan. Pakken we echter de rekenmachine erbij, dan is de Exeo een winnaar. Audi vraagt bijvoorbeeld voor een gelijk gemotoriseerde A4 bijna tienduizend euro meer. En als het gaat om rijdynamiek doet de Exeo het ook goed.

Het onderstel komt stevig en uitgebalanceerd over en is uitermate geschikt om lange ritten op een prettige manier af te leggen. Tijdens al onze testkilometers laat het Seat-onderstel een dynamischere indruk achter. Wel moet je de Seat meer de hoek om dwingen dan je wenst. Het zal voor een deel te maken hebben met de in lengterichting geplaatste motor.

Op praktisch vlak laat de Exeo punten liggen. Wie tot de achterbank van de Seat is veroordeeld komt er bekaaid af. Niet alleen is de hoofdruimte is daar minder, dat geldt net zo goed voor de beenruimte; die is beperkt, zeker voor een auto in het D-segment.

Een beetje stationcar uit het C-segment heeft namelijk meer ruimte te bieden. Ook helemaal achterin, in de kofferbak.

De Exeo weet ons hart minder te veroveren dan Seat wenst. Daar verandert een broeierige slogan niets aan. En ook wanneer we het rationeel aanpakken, komt de Seat te veel te kort om z’n lagere prijs te vergoelijken. En dat heeft hogere verkoopcijfers in de weg gestaan. Helaas, want objectief gezien heeft Seat er een aardige aanbieding mee in huis gehad.


Verkoopcijfers

2009 423
2010 708
2011 636
2012 197
2013 11


Bron: AutoWeek
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.988
Politiekorps koopt speeltje van 50.000 euro


De crisis deert sommige lokale politiezones blijkbaar niet. Getuige de nieuwste aankoop van de politie in Harelbeke en Deerlijk: een Seat Exeo met vier hypermoderne camera's. Kostprijs: meer dan 50.000 euro. Ondertussen bespaart de federale politie zelfs op toiletpapier.

9a4beb58-dffd-11e2-a06d-21f2de1ec0cc_web_scale_0.0919118_0.0919118__.jpg.h380.jpg.568.jpg


Niet zonder trots hebben agenten van de politiezone Gavers (Harelbeke en Deerlijk) hun nieuwe dienstvoertuig voorgesteld. Een Seat Exeo met een krachtige Audi-motor die is uitgerust met de allernieuwste digitale technologie. Met op de motorkap vier camera's gemonteerd die elk voertuig registeren dat links of rechts in het straatbeeld opdoemt. Het gaat om slimme camera?s die via een snelle draadloze verbinding verbonden zijn met databanken. Op die manier kunnen vaststellingen meteen administratief afgehandeld worden.

"Als je deze auto in het vizier krijgt, dan ben je zelf al gezien," zegt korpschef Rino Defoor. De wagen is al twee weken operationeel en blijkt bijzonder populair. In Roeselare hebben ze eenzelfde model, aanpalende zones plannen een aankoop, leert navraag. Ook in andere zones zie je regelmatig blitse modellen opduiken, *zoals in Dilbeek bijvoorbeeld, waar agenten met dure Audi Q7's rondrijden.

Vrije keuze

"De crisis lijkt sommige lokale zones niet te deren," zegt Gert Cockx van de politievakbond NSPV. "Iedere zone is vrij zelf te kiezen welk voertuig ze aankoopt. Vaak is hun budget afhankelijk van het geld dat ze jaarlijks uit het verkeersboetefonds halen." Cockx staat regelmatig versteld van de dure aankopen bij de lokale politie. "Echt een coherent beeld van de besparende politie krijg je op die manier niet. Langs de ene kant wordt er bespaard op toiletpapier bij de federale politie, langs de andere kant kopen agenten blitse wagen van 50.000 euro aan. Probeer het allemaal maar te begrijpen."

Bron: Nieuwsblad.be
 
Bovenaan