[SEAT] [Exeo ST 3R] FOX sport uitlaat ervaring?

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van FOX sport uitlaten?
Hoe klinkt deze uitlaat?

Wil eventueel de originele 1.8 TSI uitlaat vervangen door onderstaande tussen en eind demper:
http://www.fox-sportauspuff.de/stor...-limousine-kombi-st-vorschalldaempfer-p-14817

http://www.fox-sportauspuff.de/stor...ombi-st-endschalldaempfer-2x80-typ-16-p-14818

Milltek zal vast beter zijn maar ik wil geen pijpjes aan weers zijde van de auto en dus ook een andere diffuser monteren van een 2.0 TSI

Andere suggesties zijn welkom.
 

Polleke

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
12 jan 2013
Berichten
3.167
Bij mijn auto heeft milltec geen oplossing en heb daarom op advies van Tuningparts voor Fox gekozen. Ik heb dan wel links en rechts een uitlaat maar Fox heeft ook uitlaatpijpjes aan 1 kant. Het grote voordeel is dathet systeem van RVS is. Het geluid is iets donkerder van klank maar bij een diesel valt dat erg mee. Ik weet niet hoe dat bij een TSI is
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.640
Maybe dat je nog iets kan zeggen over de kwaliteit (materiaal, lasnaden, etc)
 

Polleke

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
12 jan 2013
Berichten
3.167
De kwaliteit ziet er goed uit, geen gekke lasnaden maar netjes afgewerkt. De uitlaten passen netjes en wordt geleverd met de benodigde ophangbeugels en rubbers.
Bij mij is niet de volledige uitlaat vervangen maar vanaf ongeveer het midden van de auto t/m de achter dempers. Mijn auto heeft alleen achtrr dempers en geen tussendemper. De TSI heeft dit wel dus als je overgaat tot vervanging moet je wel opletten wat er bij de uitlaat bij zit.
Bij mij zijn de eindstukken los bij besteld. Maar er zijn ook Fox systemen waarbij de eind sierstukken gelast zijn aan de einddemper. Waar je ook op moet letten is dat RVS uitlaten zich nog zet wanneer deze warm wordt. Dit kan betekenen dat er nog een nastelling moet doen anders staan je rubbers teveel onder spanning waardoor ze gaan scheuren. (Mijn ervaring)
 

Svenmk2

New member
Lid geworden
19 aug 2012
Berichten
19
Hallo, ik heb me nog niet voorgesteld Exeo 143pkCR (nu 250PK Fin turbo), maar ik heb onder mij Exeo eindstukken van milltek beide kanten en dubbel. Ik vind het persoonlijk wel mooi, wel heb ik er afgelopen april tussen demper tussen laten zetten voor het geluid. Het was erg hard. En hij roet wel stevig maar dat komt door de motorische aanpassingen. Ik zal me even voorstellen in het andere topic.
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Hallo, ik heb me nog niet voorgesteld Exeo 143pkCR (nu 250PK Fin turbo), maar ik heb onder mij Exeo eindstukken van milltek beide kanten en dubbel. Ik vind het persoonlijk wel mooi, wel heb ik er afgelopen april tussen demper tussen laten zetten voor het geluid. Het was erg hard. En hij roet wel stevig maar dat komt door de motorische aanpassingen. Ik zal me even voorstellen in het andere topic.

Das een aardige motorische upgrade :)

Zie dat http://www.kscimport.nl/Fox sportuitlaten ook FOX levert.

Allen dank voor de info...weer iets om over na te denken.
 

Svenmk2

New member
Lid geworden
19 aug 2012
Berichten
19
Ik moet zeggen ik heb ze wel aan beide kanten subtiel gehouden, dan een Carbon RS4 diff, kwestie van smaak
 

Polleke

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
12 jan 2013
Berichten
3.167
Inmiddels wat meer ervaring met de FOX uitlaten. Bij mij is er een probleem met het ophangrubber van de rechter uitlaat.
Deze uitlaat hangt in tegenstelling tot de linker uitlaat (demper) maar in 1 ophangrubber en de montage staat niet in lijn met het ophangpunt van de uitlaat. Dit resulteert in een scheurend ophangrubber. Inmiddels is deze voor de 2e keer vervangen binnen een jaar. Nu zit er een proef versie op die veel zwaarder is uitgevoerd als test. Als deze zich goed blijft gedragen dan wordt er een definitieve beugel gemaakt door mijn garage. Alles wordt uitgevoerd onder coulance.
De Milltek uitlaten hebben waar de linkse en de rechtse uitlaten bij elkaar komen een extra verbindingsbeugel wat helpt om de krachten te verdelen.
Tevens hangt de FOX uitlaten wat lager dan je eigenlijk zou willen. Vandaag ook bekeken of deze hoger kunnen hangen maar dat is nagenoeg niet mogelijk zonder dat je er veel spanning in brengt en kans hebt op bonken tegen het chassis.
 
Laatst bewerkt:

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Hi Polleke, hoe wordt de rechter demper opgehangen?
Want de Exeo met origineel alleen links een demper missen een ophangpunt/beugel (tenminste volgens ETKA) voor de rechter demper. Moest je naast de andere plastic diffuser ook een extra beugel bij SEAT bestellen?
 

Polleke

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
12 jan 2013
Berichten
3.167
Je hebt een andere diffuser nodig voor links en rechts een uitlaat te kunnen monteren.

Ik heb mijn Fox uitlaten bij Tuningparts besteld dus weet niet precies of je de ophangrubbers apart bij moet bestellen. Je hebt 1 ophangrubber nodig voor de rechter zijde en dat is een andere dan aan de linkse zijde.
Zie onderstaande link naar een aantal foto's in mijn showroomtopic
http://www.seat-online.nl/showthread.php?16175-SEAT-Exeo-3R-Polleke-z-n-Exeo-2-0-CR-TDI-170PK-350Nm/page13

Je ziet dan ook gelijk dat het rechtse ophangrubber niet in lijn staat met de ophangingspunt van de uitlaat waar ik dus nu problemen mee heb. (scheuren)

Edit: Info toegevoegd
 
Laatst bewerkt:

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Enige tijd geleden de bekende knoop doorgehakt om de standaaard uitlaat te vervangen een RVS uitlaat vanaf de katalysator.
Heb gekozen voor onderstaande tussen en eind demper van FOX:
http://www.fox-sportauspuff.de/store...empfer-p-14817
http://www.fox-sportauspuff.de/store...typ-16-p-14818
Besteld bij de REMA in Scherpenzeel voor een nette prijs.

Nu reeds enkele geleden weken gemonteerd:
kaqop1.jpg

25gfg9c.jpg


Kwaliteit: las naden vind ik nogal dik en waren zwart, heb dit met Autosol RVS lasnadenbeits ( http://www.autosol.nl/rvs-lasnadenbeits ) en wat borstelen redelijk netjes gekregen, de dealer heeft het gemonteerd en heb ik niet horen klagen over de pasvorm.
Geluid: Had een iets meer OEM sportief geluid verwacht, bij normaal gebruik is de uitlaat netjes stil maar bij doorhalen wordt er een aardige keel opgezet :) ....leuk voor tunnels. Geluid is een beetje van het soort vroep...vroep :) hoop dat het door chiptuning dit nog iets verandert.
 

Polleke

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
12 jan 2013
Berichten
3.167
Hij hangt er netjes onder :Y

Ik had overigens geen problemen met vuile lasnaden zoals jij vermeld.
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Geluid is meer naar mijn smaak geworden en ben inmiddels gewend aan die dikke pijpen :)

De originele uitlaat bestond uit 1 stuk van voor tot achter, het RVS FOX systeem uit drie delen (einddamper + middendamper + verbindings buis), zou graag deze losse verbindingsbuis die gekoppeld zit aan de inlaat van de middendamper en deze verbind met de buis van de katalysator willen laten vast lassen aan de middendamper, kan dat en wie zou dat willen doen?
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
mijn 1.8TSI leverde 185pk ongechipped met de FOX uitlaat maar wel met dubbele intercooler.
Nu JD gechipped 231pk :) , geluid wordt steeds mooier.
 

Coled

Active member
Lid geworden
9 mrt 2017
Berichten
1.354
Hoi Xptuning. Waar heb jij je Tsi laten chippen? 235 pk is toch een zeer mooi resultaat! Ik rij nu de 120 pk versie en dat rijd al niet verkeerd, die 90 extra paarden, uitgaande van 210 pk zouden dus erg merkbaar moeten zijn.
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
mijn 1.8TSI leverde 185pk ongechipped met de FOX uitlaat maar wel met dubbele intercooler.
Nu JD engineering (Lochem) gechipped 231pk op BP 98
Ik wel het een en ander voorbereid voordat ik naar JD ging o.a. luchtfilter schoon, nieuw brandstof filter, paar keer Wynn?s Extreme Patrol cleaner gebruikt, inlaat kleppen gereinigd bij HBT Techniek, nieuwe olie.

Ik meng nu wel 1L bioethanol op 10L benzine bij :)

Alle modificaties:
- 034 Motorsport oil catchcan
- Greenfilter
- Twee intercoolers. Links is origineel, rechts is van het merk Nissens.
- FOX uitlaat, cat back systeem
- 034 Motorsport silicone hose kit.
- Apikol snub mount rubber
- Audi RS4 achter stabilisator
- GFB DV+ divertor
 
Laatst bewerkt:

Coled

Active member
Lid geworden
9 mrt 2017
Berichten
1.354
Dat is me daar een mooi resultaat zeg.
Ik ga nog wel een paar dingen veranderen maar niet zo gek als jij hoor:mrgreen:
Een andere uitlaat vanaf middendemper staat wel ergens boven aan de lijst maar of dat fox wordt of hand made weet ik nog niet.
Gaat het brandstoffilter van de Exeo niet levenslang mee?
Die patrol cleaner is wel een goeie ja.
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Dat is me daar een mooi resultaat zeg.
Ik ga nog wel een paar dingen veranderen maar niet zo gek als jij hoor:mrgreen:
Een andere uitlaat vanaf middendemper staat wel ergens boven aan de lijst maar of dat fox wordt of hand made weet ik nog niet.
Gaat het brandstoffilter van de Exeo niet levenslang mee?
Die patrol cleaner is wel een goeie ja.

Volgens de dealer hoeft het brandstof niet te worden vervangen maar ze worden vies, kijk maar in deze link https://www.seat-online.nl/showthread.php?21491-SEAT-Exeo-3R-2-0-TSI-Brandstoffilter

Zou eerst het filter vernieuwen en dan Wynn?s petrol Extreme Cleaner erin...ik heb dat een paar keer gedaan en iedere keer ging de motor beter lopen.
https://www.wynns.eu/product/petrol-extreme-cleaner/

Succes
 
Bovenaan