[SEAT] [Ibiza 6J] 1.0 TSI vermogen verlies na chippen

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
7.675
Er worden waarschijnlijk één of meerdere waarden overschreden bijv. turbo druk, ontsteking timing, EGT etc... dan gaan ze op veilige waarden lopen om de boel heel te houden.
Dit zal een tuner moeten oplossen...kan o.a. ook zijn dat er een onderliggend probleem is.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
14.015
"Dit zal een tuner moeten oplossen...kan o.a. ook zijn dat er een onderliggend probleem is"

Had ik al in 2022 geschreven paar postings terug.
Zorg vóórdat je gaat chippen éérst dat je motorisch helemaal in orde bent want hoe vaak hebben we hier al niet gelezen dat er iemand bij JD komt en ze stock de wagen checken er allerlei dingen ineens aan het licht komen zoals slechte bobines, bougies, drukverlies, etc. etc..
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
39.622
Jip, de albekende "stage 0" zoals we het ook wel noemen is echt belangrijk (y)
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
7.675
"Dit zal een tuner moeten oplossen...kan o.a. ook zijn dat er een onderliggend probleem is"

Had ik al in 2022 geschreven paar postings terug.
Zorg vóórdat je gaat chippen éérst dat je motorisch helemaal in orde bent want hoe vaak hebben we hier al niet gelezen dat er iemand bij JD komt en ze stock de wagen checken er allerlei dingen ineens aan het licht komen zoals slechte bobines, bougies, drukverlies, etc. etc..
De tuner moet de tuning zo maken dat het binnen de grenzen blijft, zo nee, dan moet hij dat opnieuw doen.

De onderliggende problemen zal je zelf, garage/dealer moeten oplossen zodat je het meest optimale uitgangspunt(stage 0) hebt voor je tuning. Bij oudere auto's/motoren is dit een must.

Eerdere posts in dit draadje, SO lid Knot wil maximaal tunen(voor zijn setup)maar niet de brandstof gebruiken die er dan eigenlijk voor nodig is...
 

pa1ntje

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 mrt 2024
Berichten
427
Eerdere posts in dit draadje, SO lid Knot wil maximaal tunen(voor zijn setup)maar niet de brandstof gebruiken die er dan eigenlijk voor nodig is...
Idd raar , je weet ipc dat dat erbij komt kijken , vtv over nadenken en dan beslissen
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.785
Je kunt van alles willen, maar fysica wetten trekken zich daar niets van aan, fysica doet niet aan politiek. :D
 

boolean

Well-known member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.625
Zijn hier ondertussen al positievere ervaringen mee?, wil de mijne 1.0tsi 116pk eigenlijk ook laten chippen maar als ik deze ervaringen zo lees ga ik toch twijfelen.
Aangezien ik zo'n vier jaar aan forum posts in te halen heb, kan ik het niet laten om hier toch nog op te reageren. Ik ken heel wat mensen met gechipt 1.0 TSI blokjes en dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Je hebt echter van die pannenkoeken die na het chippen stoïcijns E95 blijven tanken. Door de lage(re) klopvastheid van die benzine staat de ECU voortdurend terug te regelen. Heb je het geld niet (over) voor duurdere brandstof, dan moet je de grens ook niet op willen zoeken.
 

Lampie

Member
Lid geworden
24 dec 2010
Berichten
310
mijn 1.0 115pk automaat is gechipt naar 130pk , 280Nm bij DTC Waddinxveen
0 motorische problemen, en best zuinig , soms 1 op 19, de bak houd zich goed
nu 73000km gechipt gereden
meeste km in stedelijk gebied met de ochtend en middag files.
Dan heb je er niet zoveel aan.
 

papejojo

New member
Lid geworden
18 nov 2011
Berichten
19
mijn 1.0 115pk automaat is gechipt naar 130pk , 280Nm bij DTC Waddinxveen
0 motorische problemen, en best zuinig , soms 1 op 19, de bak houd zich goed
nu 73000km gechipt gereden
meeste km in stedelijk gebied met de ochtend en middag files.
Dan heb je er niet zoveel aan.
mijn 1.0 95 pk destijds ook gechipt naar 135pk, 25000km zonder problemen rondgereden en toen verkocht
 
Bovenaan