[SEAT] [Ibiza 6J] chippen... Maar waar?

NLLEONL

New member
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
32
Eind oktober verwacht ik mijn nieuwe Seat Ibiza Cupra, 1.8 Tsi met 192pk/320nm.
Nu staat in de planning om deze na de feestdagen (lees na het ontvangen van de 13e maand :mrgreen: ) om deze te laten chippen.

Nu zit ik met de volgende drie keuzes en daarbij behorende prijzen.

Unlimited Tuning Amersfoort kan deze naar 225pk/380nm brengen, kosten 425 euro incl dyno

Vagtechniek kan het naar 245pk/370nm voor 529 euro ZONDER dyno of naar 255pk/390pk MET dyno voor 679 euro

JD brengt de Cupra naar 240pk/370nm voor 699 euro ZONDER dyno


Over Unlimited hoor ik verschillende verhalen, zowel positief als negatief.
Over Vagtechniek en JD lees ik voooralsnog geen slechte ervaringen.

Wie heeft er nog ervaringen/tips? Op het moment richt mijn voorkeur zich tot Vagtechniek, of dit dan met of zonder Dyno zal worden weet ik nog niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
JD of Vagtechniek. Welke het dichtstbij zit.
 

frenkieshenkie

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
5 mrt 2013
Berichten
7.455
Allereerst: Goed besluit om te gaan chippen :mrgreen:

Ten tweede: Niet teveel waarde hechten aan de opgegeven cijfertjes (scheelt overigens wel dat je een nieuwe auto hebt, dan ben je in ieder geval aardig zeker van de vermogensafgifte)

Verder zou ik Unlimited links laten liggen en de keuze maken tussen VAGtechniek of JD

Puur omdat de laatste echt gespecialiseerd zijn in VAG en dagelijks haast niks anders op de bank hebben :)

Unlimited is gespecialiseerd in Ford, Renault, Opel en BMW dus daar zou ik dan met een Seat niet naartoe gaan..

Succes met je keuze & met wachten nog even ;)
 

Peej

New member
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
682
Zo te zien aan de waardes die Vagtechniek opgeeft vrijwel hetzelfde blok als in mijn Leon. Heb voor de standaard tuning van Vagtechniek gekozen, loopt echt heerlijk! Vagtechniek of JD is wat mij betreft om het even, zijn beide prima!
 

Kgroot.nl

New member
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
2.228
Unlimited absoluut niet doen. Heb al 4 auto's kapot zien draaien na tuning daar en belachelijk slechte uitdraaien. Zou gewoon lekker naar JD rijden
 

NLLEONL

New member
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
32
Het zal nu inmiddels tussen JD en Vagtechniek gaan. De voorkeur gaat nu uit naar Vagtechniek, zij rekenen nml 679,- voor maattuning incl rollenbank. (529,- standaard software zonder rollenbank)
Hierbij wordt dan 255pk/390nm verwacht.

JD rekent 699,- en dit is dan zonder rollenbank (anders plus 120,-)
Hierbij wordt dan 240pk/370nm verwacht.

Vagtechniek geeft garantie, JD niet (kan ik iig niet vinden

Enige wat me enige twijfels geeft is het vermogen wat Vagtechniek belooft... Lijkt me misschien wat teveel van het goede qua belasting voor het blok etc...

In de tussentijd wacht ik nog af totdat de
Cupra uberhaupt opgehaald kan worden, duurt lang!
 

Peej

New member
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
682
De waardes op de website zijn minimale waardes.
De vermogensuitdraai die erbij staat is van een Leon met hetzelfde blok. Die doet nog een stukje meer dan wat ze minimaal opgeven. Blok kan het prima hebben en gezien jij geen DSG hebt (de zwakste schakel in het geheel) zou ik me absoluut geen zorgen maken :)
 

cederieck

Member
Lid geworden
7 apr 2013
Berichten
122
Ik kan je op 30 september waardes geven Ik zal mij Ibiza cupra 1.8 laten chippen dan bij Dvx Belgie (de BE Jd zeg maar dan een beetje )
 

cederieck

Member
Lid geworden
7 apr 2013
Berichten
122
ibiza%20cupra%201.8tsi%20192pk%20st1_zpszoyefhgc.png


Hier is em dan :p
 

NLLEONL

New member
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
32
Ziet er goed uit! Hoe ervaar je het verschil...? Even wat vloeiender/vlotter of een wereld van verschil?
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.404
Het lijkt erop dat origineel bij cederieck het koppel beperkt is op 200 (edit: moet dus 340 zijn) Nm. Wat verder opvalt is dat zowel origineel als gechipt het maximum koppel wat golvend verloopt met het toerental. Ik vraag me af wat daar de oorzaak van is, het is geen probleem (zijn geen dips of pieken) maar wel opvallend.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.404
Jullie hebben gelijk, ik had de linker en rechterschaal verwisseld, maar de bedoeling van mijn post blijft gelijk.
 

Bandit

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
651
Eind oktober verwacht ik mijn nieuwe Seat Ibiza Cupra, 1.8 Tsi met 192pk/320nm.
Nu staat in de planning om deze na de feestdagen (lees na het ontvangen van de 13e maand :mrgreen: ) om deze te laten chippen.

Je weet dat je garantie vervalt; zeker bij motor problemen? En ja, dat ie gechipt (is geweest), dat zien ze.
 

NLLEONL

New member
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
32
De Cupra is inmiddels gechipt! Na enige twijfel om de Cupra uberhaupt nog te gaan chippen toch de stap genomen.
Na eerder mailverkeer met Vagtechniek nog even gebeld met hun en een en ander besproken.... diezelfde dag reed
Ik nog richting Vagtechniek.

Daar aangekomen een testrit gemaakt en daarbij werden mijn wensen besproken.
De tuning zou afgesteld gaan worden op RON95, ik rijd veel km's waardoor 98 wellicht wat te prijzig gaat worden.
Ook werd aangegeven of de 'koppelbegrenzing' in de 1e twee versnellingen moest blijven of niet... ik had zelf inmiddels al ervaren dat in deze versnellingen het koppel beperkt werd en dat je de boost pas weer in de derde versnelling kreeg. Hierom aangegeven dat deze begrenzing eraf kon...

Vervolgens werd de auto aangepast. Na een laatste testrit bleken er geen problemen te zijn.
Gezien onze afspraak heeft er geen vermogenstest plaatsgevonden... enigzins jammer maar gezien onze gemaakte afspraak was dit wel aantrekkelijk..... maaaaar na een aantal dagen te hebben gereden waarbij de vermogenstoename goed te merken was!) heb ik contact opgenomen met een bedrijf waar ik eerdere ervaringen mee had om daar een run te doen op de vermogenstestbank.

Vol spanning ben ik daar op de rollenbank gegaan en ik had geen idee wat ik kon verwachten.
Uiteindelijk bleek de Cupra te beschikken over 378nm en 227pk!
Tevreden? Qua snelheidsgevoel wel. Qua cijfers had ik wat meer pk's verwacht (rond de 240)
Maar goed, dit zijn maar cijfertjes die goed verkopen bij de vrienden ;)
 
Bovenaan