mystery1980
New member
- Lid geworden
- 22 aug 2018
- Berichten
- 28
Goedeavond/nacht allemaal,
Allereerst mijn excuses voor het lange verhaal wat gaat volgen, maar wil graag duidelijke situatie schetsen [emoji4]
Onze auto heeft ongeveer 2 weken stil gestaan in brandende zon omdat we hem niet nodig hadden. Toen we hem wel nodig hadden starte hij niet: accu leeg (zit sinds vorig jaar net nieuwe accu in).
Accu aan lader gelegd en voor 50% opgeladen (omdat we auto s'avonds eigenlijk wilde gebruiken): starte nog niet.
S'avonds toen het afgekoeld was nog keer of 4 geprobeerd en met wat moeite startte auto en vanaf toen start auto weer iedere keer, dat probleem lijkt opgelost te zijn.
Maar het volgende probleem was er ineens (dus nadat we accu los hadden gehad) - onze centrale vergrendeling deed helemaal niets meer, dus de CV afstandsbediening maar ook de schakelaar in de bestuurdersdeur deed niets meer. Aangezien we slotloze deurgrepen hebben (2 deurs) was onze enigste optie de kofferbak die met sleutel werkt om auto in te komen en af te sluiten.
We zijn toen op onderzoek gegaan, diverse forums gelezen, YouTube filmpjes gekeken, kennissen gevraagd etc. Zal hier opsomming zetten wat we gedaan hebben:
- 2 batterijen vervangen in CV afstandsbediening CR2016 (en batterijen doorgemeten, per batterij 3v samen ongv.6v)
- zekeringen gecontroleerd wat met CV te maken kon hebben en deze voor de zekerheid vervangen.
- sleutel geprobeerd te synchroniseren (d.m.v tips op diverse forums en YouTube)
- centrale vergrendelingsschakelaar in bestuurdersdeur daarvan branden lampjes wel, krijgt ook stroom (nagekeken door kennis) maar werkt verder niet.
- slot bestuurdersdeur vervangen voor 2de hands getest slot van autodemontagebedrijf (zelfde onderdeelnummer)
-kabels gecontroleerd in bestuurdersdeurpaneel en slurf van deur naar auto, niets vreemds te zien
- auto uit laten lezen (VCDS) om te kijken of er foutcodes waren i.v.m. CV, waren er niet en CV module was ook niet in te zien.
- tellerunit losgemaakt en nu als laatste poging tot oplossen een 2de hands centrale vergrendelingsmodule gekocht bij autodemontage bedrijf (zelfde onderdeelnummer), maar we weten niet of we dit zo kunnen ompluggen qua stekkers, of dat we van tevoren nog ergens rekening mee moeten houden?
Dus mijn vragen zijn eigenlijk:
1. Moeten we nog ergens rekening mee houden voordat we de stekkers van de module om kunnen zetten op de "nieuwe"?
2. Als het dat in het ergste geval ook niet zou zijn, wat kunnen we dan evt.nog doen, wat niet veel geld meer kost, aangezien we al erg veel geld in auto gestopt hebben[emoji4]?
Hoor graag van iemand [emoji106]
Groetjes mystery
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Allereerst mijn excuses voor het lange verhaal wat gaat volgen, maar wil graag duidelijke situatie schetsen [emoji4]
Onze auto heeft ongeveer 2 weken stil gestaan in brandende zon omdat we hem niet nodig hadden. Toen we hem wel nodig hadden starte hij niet: accu leeg (zit sinds vorig jaar net nieuwe accu in).
Accu aan lader gelegd en voor 50% opgeladen (omdat we auto s'avonds eigenlijk wilde gebruiken): starte nog niet.
S'avonds toen het afgekoeld was nog keer of 4 geprobeerd en met wat moeite startte auto en vanaf toen start auto weer iedere keer, dat probleem lijkt opgelost te zijn.
Maar het volgende probleem was er ineens (dus nadat we accu los hadden gehad) - onze centrale vergrendeling deed helemaal niets meer, dus de CV afstandsbediening maar ook de schakelaar in de bestuurdersdeur deed niets meer. Aangezien we slotloze deurgrepen hebben (2 deurs) was onze enigste optie de kofferbak die met sleutel werkt om auto in te komen en af te sluiten.
We zijn toen op onderzoek gegaan, diverse forums gelezen, YouTube filmpjes gekeken, kennissen gevraagd etc. Zal hier opsomming zetten wat we gedaan hebben:
- 2 batterijen vervangen in CV afstandsbediening CR2016 (en batterijen doorgemeten, per batterij 3v samen ongv.6v)
- zekeringen gecontroleerd wat met CV te maken kon hebben en deze voor de zekerheid vervangen.
- sleutel geprobeerd te synchroniseren (d.m.v tips op diverse forums en YouTube)
- centrale vergrendelingsschakelaar in bestuurdersdeur daarvan branden lampjes wel, krijgt ook stroom (nagekeken door kennis) maar werkt verder niet.
- slot bestuurdersdeur vervangen voor 2de hands getest slot van autodemontagebedrijf (zelfde onderdeelnummer)
-kabels gecontroleerd in bestuurdersdeurpaneel en slurf van deur naar auto, niets vreemds te zien
- auto uit laten lezen (VCDS) om te kijken of er foutcodes waren i.v.m. CV, waren er niet en CV module was ook niet in te zien.
- tellerunit losgemaakt en nu als laatste poging tot oplossen een 2de hands centrale vergrendelingsmodule gekocht bij autodemontage bedrijf (zelfde onderdeelnummer), maar we weten niet of we dit zo kunnen ompluggen qua stekkers, of dat we van tevoren nog ergens rekening mee moeten houden?
Dus mijn vragen zijn eigenlijk:
1. Moeten we nog ergens rekening mee houden voordat we de stekkers van de module om kunnen zetten op de "nieuwe"?
2. Als het dat in het ergste geval ook niet zou zijn, wat kunnen we dan evt.nog doen, wat niet veel geld meer kost, aangezien we al erg veel geld in auto gestopt hebben[emoji4]?
Hoor graag van iemand [emoji106]
Groetjes mystery
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk