[Seat] [Ibiza 6L] ervaringen met Powerflex rubbers

cupra tdi

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
606
Hallo,

Ik ben Bruno. Ik heb een Ibiza Cupra D. Ik heb Powerflex rubbers laten plaatsen (voor en achter). Nu voel ik wanner ik rem, dat de auto naar 1 kant stuurt. Wanneer ik accelereer stuurt de auto naar de andere kant en soms 'zoekt' de auto waar hij naar toe moet, is niet stabiel. Daarnaast heb ik al 2 keer de auto laten uitlijnen, maar het stuur is niet recht, en de auto trekt erg naar rechts. Ik heb ook een nieuw Eibach systeem laten plaatsen.Wat kan dit zijn, want ik heb deze ervaringen alleen nu ik deze rubbers heb laten plaatsen

Heeft iemand ook ervaringen met de powerflex?? Alvast bedankt, ik hoop dat iemand kan reageren.
 

Ferdikkie

New member
Lid geworden
23 dec 2010
Berichten
211
Weet je zeker dat alle rubbers er goed in zitten? Mijn ervaring met Powerflex is dat het gewoon prima spul is en niet dat je er zulke klachten door krijgt als het goed is gemonteerd.
 

cupra tdi

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
606
ik weet niet of ze goed op deplek zitten. het bedrijf waar ik ze heb geplaatst, zeggen natuurlijk van wel. Iemand met een Ibiza diesel had ook deze prblemen. Heb je de complete set, 1,2 e 3 op een Ibiza 6L? ik heb alleen deze problemen gehoord met dit model. Alvast bedankt. Bruno
 

Ferdikkie

New member
Lid geworden
23 dec 2010
Berichten
211
Ikzelf heb (nog) geen Powerflex spul op mijn Ibiza zitten, heb de auto net een week en de voorkeuren gaan nog even naar andere dingen uit dan gelijk de nog goede rubbers vervangen.

Een collega van mij heeft een benzine Ibiza 6L Cupra en die heeft nergens last van. Verder onder allerlei andere verschillende modellen auto's waarvan ik mensen ken die het hebben ging het ook altijd vanaf de eerste keer monteren probleemloos. Wat misschien ook een optie is, is om de auto nog eens ergens anders uit te laten lijnen, lees ook dat ze bijvoorbeeld zelfs je stuur niet eens recht hebben gekregen
 

cupra tdi

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
606
Vandaag wederom de auto laten uitlijnen. Zelfde resultaat. Ze denken ook dat het door de rubbers komt, dus ik ga ze terug veranderen naar de originele en dan zien we wel wat er gebeurd. Bedankt in ieder geval.
 

VeeX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
23 aug 2010
Berichten
2.563
Weer uit laten lijnen bij dezelfde uitlijner? Als ze het stuur al niet recht kunnen krijgen, zou ik maar eens op zoek gaan naar een andere (lees betere en vakkundige) uitlijner in plaats van alle rubbers er weer onderuit te halen. :|
 

Niall

New member
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
78
Weet dat de achterste draagarmrubbers van de vooras een Kl**tzak zijn om te vervangen. Maar als je een cupra hebt zijn deze massief. Had op mijn ex-ibiza ook powerflex zitten maar nooit geen last van zoeken. Goed uitlijnen doet wonderen
 

cupra tdi

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
606
ik ben naar een ander uitlijn bedrijf geweest. Zij denken ook dat het van de rubbers komt. De rubbers zijn perfect voor rijden op het cirquit, maar te hard voor dagelijks gebruik. Ze passen niet perfect zoals de originele.
 

Ferdikkie

New member
Lid geworden
23 dec 2010
Berichten
211
Mijn 205 is ook een drama om netjes uit te lijnen, maar een professioneel bedrijf hier in de buurt is het toch gelukt om alles netjes te krijgen.

Maar als de rubbers al niet goed passen is het denk ik inderdaad verstandiger om ze weer te vervangen voor de originele die wel goed passen
 

pietwillem

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
537
Heb je dan wel de juiste rubbers gekregen want normaal moeten powerflex rubber perfect passen anders werkt het niet als er ruimte overblijft zeg maar.
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.780
ik ben naar een ander uitlijn bedrijf geweest. Zij denken ook dat het van de rubbers komt. De rubbers zijn perfect voor rijden op het cirquit, maar te hard voor dagelijks gebruik. Ze passen niet perfect zoals de originele.

Grote onzin, hier rijden zoveel mensen met deze bussen en dat rijdt perfect. Op het circuit zijn die powerflexen nog veels te zacht, daar gebruiken ze echt veel stuggere bussen. Anders een afspraak maken bij Prins techniek om de auto echt te laten uitlijnen.

http://www.prins-techniek.nl/uitlijnen.php
 

cupra tdi

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
606
bij Prins ben ik al 2 keer geweest, de 1e keer stond het stuur naar links, de 2e keer naar rechts. De auto gaat naar rechts. Vandaag ben ik bij een ander bedrijf geweest, de 3e, en het stuur is recht maar het stuur trekt nog steeds naar rechts. Hij heeft ook een leon met Powerflex, en zijn auto heeft dit ook, maar een beetje minder. De rubbers zijn door hetzelfde bedrijf geplaatst als bij mij en hij zei ook (hij heeft met mijn auto gereden) dat het probleem vd rubbers komt. voor de rest is de auto in orde. De rubbers zijn te hard, en ik als ik deoriginele weer plaats, is het probleem opgelost.

mart20vt: waar heb jij je auto laten tunen?
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.780
Ik vind het een raar verhaal? Het lijkt me dat de rubbers niet goed geplaatst zijn, aangezien beide auto's hetzelfde probleem hebben. Mijn auto blijft 100% neutraal rijden als ik mijn handen loslaat, tevens staat het stuur kaarsrecht!

Met betrekking tot het tunen van mijn auto ben ik bij de volgende adressen geweest, adressen die in ieder geval betrouwbaar zijn:

software: JD
onderstel, uitlaat enz.:Van der Velden
Uitlijnen en uitwegen: Prins techniek
 

VeeX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
23 aug 2010
Berichten
2.563
Ik vind het een raar verhaal? Het lijkt me dat de rubbers niet goed geplaatst zijn, aangezien beide auto's hetzelfde probleem hebben. Mijn auto blijft 100% neutraal rijden als ik mijn handen loslaat, tevens staat het stuur kaarsrecht!

+1

Ik heb ook Powerflex rubbers onder mijn ex-Leon gehad. Mooi strak, prima stuurprecisie en gewoon netjes rechtuit lopen zonder trekken naar links of rechts. Na montage eerst ongeveer 500 km gereden om alles lekker te laten zetten en daarna netjes uitgelijnd.
 

cupra tdi

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
606
Bij Van der Velden zeiden ze dat ze deze situatie vaker hadden gezien, en dat het door de rubbers kwam. Ik ben niet de 1e persoon met een Ibiza die hierover klaagt. V/d Velden had dit een keer gezien bij een Ibiza, ze hebben de originele rubbers terug gezet en het probleem was weg. Ik zou bij hen langsgaan om te kijken wat het probleem is.
 

Cruiser

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
249
Originele cupra rubbers zijn in de meeste gevallen ook meer dan voldoende. Heb ze er van het voorjaar ook in laten zetten en zou niet weten waarom het nog stugger moet.

Met de cupra rubbers heb ik al een heel direct stuurgedrag gekregen i.c.m. een KW v2 en Eibach stabilistatorstang.
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.780
Originele cupra rubbers zijn in de meeste gevallen ook meer dan voldoende. Heb ze er van het voorjaar ook in laten zetten en zou niet weten waarom het nog stugger moet.

Met de cupra rubbers heb ik al een heel direct stuurgedrag gekregen i.c.m. een KW v2 en Eibach stabilistatorstang.

Wat stug of niet stug is, is persoonlijk!!

Ik vind het persoonlijk helemaal niet stug, als het geen gezinsauto zou zijn dan kocht ik zwarte powerflex rubbers..8)
 
Laatst bewerkt:

pietwillem

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
537
En die zijn wel voor circuit gebruik.

De hard heid van de rubber heeft volgens mij niks te maken met het weg trekken van de auto maar dat zal wel aan mij liggen. Wel toevallig twee auto's met de zelfde kwalen bij het zelfde bedrijf vandaan terwijl ik er verder nooit wat van gehoord heb.
 
Laatst bewerkt:

Henk

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.494
Ik weet het niet zo met de kwaliteit van de powerflex rubbers. Bij mexxt waren er vrij snel kapotte powerflex rubbers en nu ook kapotte rubber(s) bij Mark. Ik geloof best dat het stuurgedrag verbeterd met deze rubbers, maar dat doen cupra R/audi TT draagarmrubbers ook. En over die laatste lees ik nooit iets negatiefs over de duurzaamheid.
 
Bovenaan