Nils
New member
- Lid geworden
- 27 aug 2010
- Berichten
- 417
Toen ik mn Ibiza kocht had de vorige eigenaar er nog een nieuwe raammotor in gezet, want deze was defect.
Ik had de auto echter net 1 maand, en toen het -7 was wilde hij op een zekere dag niet meer naar boven.. Erg koud om dan nog 80km naar huis te moeten rijden.
Na demontage zag ik roest op de printplaat zitten. De vorige eigenaar had de raammotor via Ronald Morien gekocht. Ik spreek die gaste wekelijks dus ik ken ze goed. Even gebeld, en een nieuwe gekregen.
Nu weer 2 maanden verder.. kapt hij er weer mee.. kut! Dus van t weekend weer even gekeken, kwam er echt een hele lading water uit de motor. Dat komt blijkbaar gewoon via de kabel binnen die aan de spiegel zit. Er zit daar een gat van ongeveer 3 cm (omdat je de kebel met stekker er aan er doorheen moet kunnen voeren). Op de spiegel zelf zit een soort schuimrubberen pakking en onderin zit wat kit. Ik weet niet of dit kit er origineel hoort te zitten, maar dat zoorgt er voor dat het water achter de spiegel niet weg loopt, maar het vol stroom, dus vervolgens zo het gat in waar de kabel doorheen loopt.. en via die kabel loopt het de raammotor in.
Ik vraag mij nu af of er geen rubberen afdichting hoort te zitten bij dat gat. Dat gat zit achter het rooster van de tweeter van de composet. Weet iemand of dat afgesloten hoort te zijn met een rubber? Hebben er meer mensen last gehad van lekkage op deze plek, en hoe is dit opgelost? (Kitten wordt lastig met een gat van 3 a 4cm).
Nu heb ik het tijdelijk opgelost met ducktape, en heb zojuist maar weer een nieuwe raammotor besteld.. die dingen zijn nu wel schaars en duur, want ze zijn verstelbaar, verwarmd maar ook elektrisch inklapbaar en die zijn er niet zo veel volgens mij.
Ik had de auto echter net 1 maand, en toen het -7 was wilde hij op een zekere dag niet meer naar boven.. Erg koud om dan nog 80km naar huis te moeten rijden.
Na demontage zag ik roest op de printplaat zitten. De vorige eigenaar had de raammotor via Ronald Morien gekocht. Ik spreek die gaste wekelijks dus ik ken ze goed. Even gebeld, en een nieuwe gekregen.
Nu weer 2 maanden verder.. kapt hij er weer mee.. kut! Dus van t weekend weer even gekeken, kwam er echt een hele lading water uit de motor. Dat komt blijkbaar gewoon via de kabel binnen die aan de spiegel zit. Er zit daar een gat van ongeveer 3 cm (omdat je de kebel met stekker er aan er doorheen moet kunnen voeren). Op de spiegel zelf zit een soort schuimrubberen pakking en onderin zit wat kit. Ik weet niet of dit kit er origineel hoort te zitten, maar dat zoorgt er voor dat het water achter de spiegel niet weg loopt, maar het vol stroom, dus vervolgens zo het gat in waar de kabel doorheen loopt.. en via die kabel loopt het de raammotor in.
Ik vraag mij nu af of er geen rubberen afdichting hoort te zitten bij dat gat. Dat gat zit achter het rooster van de tweeter van de composet. Weet iemand of dat afgesloten hoort te zijn met een rubber? Hebben er meer mensen last gehad van lekkage op deze plek, en hoe is dit opgelost? (Kitten wordt lastig met een gat van 3 a 4cm).
Nu heb ik het tijdelijk opgelost met ducktape, en heb zojuist maar weer een nieuwe raammotor besteld.. die dingen zijn nu wel schaars en duur, want ze zijn verstelbaar, verwarmd maar ook elektrisch inklapbaar en die zijn er niet zo veel volgens mij.