[SEAT] [Leon 1M] nieuwe sleutel inleren (open/dicht) transponder werkt wel.

thakawa

New member
Lid geworden
25 jun 2011
Berichten
815
ola,

ik heb 2 mooie chineese klapsleutels besteld en laten inslijpen bij de sleutelboer. So far so good.
Vandaag bij de Seat dealer geweest om het geheel in te leren. Het spannende leek mij of de transponder goed was... EN ja, gelukkig die is goed! De auto is te starten nu met deze 2 extra sleutels. Naast de bestaande 2 sleutels. Maar.... het open/dicht doen met AB werkt niet met deze 2 nieuwe sleutels. Ik meen dat de sleutels 434mhz zijn, wat volgens de chinees goed was en andere sites. Volgens de dealer lag het hier ook niet aan maar aan de auto.... Maar waaraan precies?? wisten ze niet. Ze hebben zowel via de deur als via software geprobeerd. Je ziet ook netjes een rood lampje branden op de nieuwe AB's als je op een knopje drukt, dus het elektrische mechanisme en batterij zijn goed.

nu de vraag, weten jullie waar dit aan kan liggen? Zou het kunnen dat er nog oude sleutels in het systeem zitten? Max 4 toch? Of zijn dat er nu 4 omdat ik er 2 heb bij laten leren... Ik meen dat nu alleen de transponder is geprogrammeerd... Is vagcom max 4 dan alleen voor open/dicht doen? Of is dat een totaal combi inclusief de transponder inlering..
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Moet je niet de 433mhz hebben? Ik meen me te herinneren dat je kon zien aan de comfort module (?) welke mhz sleutels je moest hebben.
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.448
Waar is dit dan te vinden op/in/aan de comfort module? Als iemand dat weet zou ik het graag willen weten, dan kan ik ook 2 klapsleutels gaan bestellen voor m'n Leon 1M FR uit 2005 (of zit hier nog ook weer verschil in?)
 

thakawa

New member
Lid geworden
25 jun 2011
Berichten
815
Je zou dan zo dat setje wat ik uit China bestelde kunnen nemen. De transponder is idg goed! Nu alleen nog de remote... Hopelijk is er iemand met wat kennis hiervan en is het met vagcom te fixse.
 

thakawa

New member
Lid geworden
25 jun 2011
Berichten
815
@andy. Waar kan ik die comfort module vinden? En waar staat dan die code op?
 

WouterV6

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
2.783
die zit links onder het stuur, als je de kap onder het stuur eraf haalt dan zie je hem zitten een zwart doosje met een bruine en een zwarte stekker.
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.448
Thakawa heb je toevallig een link naar de sleutels? Mag ook via PM.
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.448
Thx voor de link, je hebt dus de 433mHz variant als ik de advertentie mag geloven. Ik wacht het nog even af hoe het afloopt met de sleutels voordat ik ze ook ga bestellen.
 

thakawa

New member
Lid geworden
25 jun 2011
Berichten
815
Ow Verrek jah :) 433 :p

toch nog eens gekeken... de advertentie titel zegt 433, in de omschrijving 434.. haha, top, geen idee welke het nu is..
Mijn orginele AB zegt aan de zijkant 433mhz, vandaar dat ik deze heb gekocht. Ik heb de adverteerder maar eens gemaild of het nu 434 of 433's zijn...
Zou dat iets kunnen verklaren?

als ik deze verhalen op internet lees verwacht je weer 434 in de auto...
//////
Als je een 1J0 module hebt moet je de zender hebben 1J0 959 753N die zend op 433Mhz.
Als je een 1C0 module hebt moet je de zender hebben 1J0 959 753A die zend op 434Mhz.

De 1J0 module's geleverd tot modeljaar 2001
De 1C0 module's geleverd vanaf modeljaar 2002
//////
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.448
Dat is dan wel geinig dat ze zeggen vanaf 2002 434Mhz. Mijne (2005) heeft ook 433Mhz - tenminste, dat verteld mijn originele AB mij...

Edit:
Moet het niet gezocht worden in het systeem van de auto (dat hij bijv al vol zit met het aantal sleutels en dat er eerst wat verwijdert moet worden via de computer) *denkt even hard op O-) *
 
Laatst bewerkt:

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.448
Zekers, die heb ik hier nu naast me liggen. De andere sleutel die ik heb is een harde kunststof sleutel zonder drukknoppen (dus zonder AB functie)
 

Seat Driver

New member
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
129
434 & 433 maakt niets uit, aangezien de 433 op 433.9 mhz uitzend. En dus ook moet werken.
Mijn 6L had het probleem dat de module die het signaal ontvangt kapot was. De originele AB werkte daar nog wel mee, maar ik kon geen nieuwe AB inleren.

Module vervangen en toen kon ik ze wel weer toevoegen.
 

thakawa

New member
Lid geworden
25 jun 2011
Berichten
815
434 & 433 maakt niets uit, aangezien de 433 op 433.9 mhz uitzend. En dus ook moet werken.
Mijn 6L had het probleem dat de module die het signaal ontvangt kapot was. De originele AB werkte daar nog wel mee, maar ik kon geen nieuwe AB inleren.

Module vervangen en toen kon ik ze wel weer toevoegen.

jah jij zegt t :) zo lees ik ze ook veel (dat alles 433,92 is en ene afrond naar 433 andere naar 434), maar ook veel verhalen dat ze toch ?cht verschillen!
@Seat Driver; wat moest er allemaal gebeuren voor het vervangen? naast plug niet gelijk play neem ik aan? Alle sleutels inleren?
 

Seat Driver

New member
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
129
Sleutels inleren is niet nodig, AB inleren wel uiteraard, aangezien je de comfortmodule vervangt.
Het is slim om eerst even met Vagcom de huidige codering van je comfortmodule uit te lezen (46) aangezien je deze dan direct in de nieuwe kunt invoeren.
Dan hoef je niet alle huidige opties apart aan/uit te gaan zetten. (comfort knipperlicht, cruisecontrol etc)
 

thakawa

New member
Lid geworden
25 jun 2011
Berichten
815
wat voor model auto heb jij Seat Driver?

Ik merk op dat de nieuwere comfort modules, zoals in 1P idd wel overweg kunnen met de 433 (433,92) en 434 mhz zenders. Blijkbaar de oudere comfortmodules in de 1M moeten specifiek 433 hebben...

Om het zeker te weten heb ik nog een chineese 433 zender besteld, kost geen klap. Voordat ik het traject in ga om een andere comfortmodule te zoeken / vervangen.
 

Seat Driver

New member
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
129
Momenteel rij ik een Leon 1P, maar mijn bovenstaande probleem ging over een Ibiza 6L Tdi van 2004 (vorige auto).

Ik ben toen gewoon langs een sloperij gegaan met de vraag of ik de comfortmodule ter plekke mocht plaatsen en testen.
Laptop met Vagcom meegenomen, en daar ter plekke de codering ingesteld, AB inleren en alles werkte weer.
Had namelijk ook geen zin om iets op de gok te moeten vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan