@Veex: Mijn Leon heeft nu bijna 90.000km op de teller staan. Bij de vorige onderhoudsbeurt (75.000km) heb ik de dealer gevraagd om te kijken of ophanging nog in orde was, ik vond hem toen al niet lekker strak insturen. Volgens hun was alles in orde. Heb jij alleen je draagarmrubbers vervangen of ook nog op andere plaatsen van het onderstel.
@ConZito: Het mag allemaal wel wat strakker, dat ie dan iets harder wordt (lijkt mij het logische gevolg) is dan even zo, maar volgens mij heeft dat ook te maken met hoe ver je hem verlaagt. Ik denk dat een 30mm set in combinatie een Topsport onderstel niet al te hard is. (als het echt hard moet, dan pak ik de Mini
) De levensduur, moet wel langer dan 3 jaar meegaan. Ik ben nog wel van plan om in ieder geval 3 jaar met de Leon te gaan rijden.
Budget, tsja, prijs-kwaliteit moet gewoon goed zijn. Inderdaad van een 250 euro setje moet je niet al te veel verwachten, maar setjes van tegen de 1500 euro zullen voor mij weinig extra's bieden tegenover een goede middenmoter. Dus laten we zeggen voor een budget van max 1000 euro moet er wel iets moois te vinden zijn. 1001-verstel mogelijkheden is leuk, maar voor mij niet belangrijk.
Ik heb inderdaad KW Variant 1 op mijn lijstje staan, wat is het verschil tussen INOX en niet-INOX? (behalve de kleur) Ik neem aan dat de werking hetzelfde is.
Van Weitec heb ik de Hicon GT op het oog. Qua prijs misschien iets voordeliger dan KW, ik kan zo op het oog geen grote verschillen zien tussen de Weitec GT en de KW Variant 1.
Gister reed ik van mijn werk naar huis, toen merkte ik dat de achterkant behoorlijk zat te "bolderen". Ik had een klein flesje water (gelukkig geen spa rood) in de bekerhouder staan die schudde best goed. Ik moet nog even checken of mijn achterbanden nu echt verrot/gecupt zijn. Wat ik wel zo even snel aan het slijtage patroon zag, is dat ze aan de binnenzijde iets meer zijn afgesleten dan aan de buitenzijde. Dat ie achter "boldert" wil dat zeggen dat de dempers achter niet heel best meer zijn?