[SEAT] [Leon 1M] Tunings advies 20vt richting 300pk

ThomSeagal

New member
Lid geworden
25 nov 2018
Berichten
31
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb een Seat leon 1m 20vt met een AUQ blok.
Momenteel ben ik bezig om mijn leon naar de 300pk te krijgen. Ik heb nog een paar onderdelen nodig waar ik wat advies over kan gebruiken.
Momenteel heb ik al de volgende onderdelen: 3inch downpipe, 3inch milltek catback uitlaat systeem, openluchtfilter, 4bar brandstofpomp, fmic(intercooler core is 550 x 175 x 65mm)

Nu mijn vragen.
Welke K03s hybrid adviseren jullie? Ik vind de keuze erg lastig omdat ik veel verschillende verhalen hoor. Het moet sws een plug and play turbo zijn omdat ik mijn uitlaat niet wil aanpassen.
Is een high flow spruitstuk te adviseren of kan ik beter voor een geflowd spruitstuk gaan?
Hoeveel cc injectoren? Ikzelf zat te denken aan 386cc van Bosch.

Ook ben ik benieuwd wat te adviseren is kwa brandstof. Ik hoor veel over mensen die rijden op bio ethanol. Octaan 102 word me wat te duur maandelijks.

Budget ben ik nog ff aan het kijken. Ik koop het over een langere periode dus kan het maandelijks verdelen. Op deze manier ben ik al bezig vanaf Februari. Het zal vooral aan het advies liggen wat mijn budget word.

Ik wel wel echt minimaal 300pk halen.

Hoor graag jullie advies
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.408

Daar zou ik in een heeeeele grote boog omheen gaan. Ik heb meer dan 1 voorbeeld gezien dat dit bedrijf vooraf aan geeft dat het geen probleem is, en als de spullen(o.a. speciaal op aanvraag gemaakte uitlaat) dan na een paar maanden uit elkaar vallen of aangepast moeten worden door een bedrijf dat wel deskundig is, en het bedrijf vervolgens elke tegemoetkoming in de kosten van de hand wijst.....

Ik weet ook niet of Celtemp nog wel bestaat.
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
Ik heb er geen gekke dingen over gelezen, volgensmij kopen SO’ers er ook regelmatig wat? Iig hier al vaker voorbij zien komen.

@TS bbt geen ervaring mee. :)
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Celtemp is een tijd geleden overgenomen. Ik heb er goede ervaringen aan overgehouden, maar de kwaliteit was volgens mij niet consistent meer. Weet niet hoe het nu is...
 

passiewassie

Active member
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
3.170
Idd, gewoon een origineel spruitstuk met een hybride turbo is denk ik het mooiste. Aftermarket spruitstukken is alleen maar ellende met scheuren!
 

J.B.

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
9.392
Kan helaas uit ervaring spreken. 2 keer een aftermarket spruitstuk gemonteerd, 2 keer lekken.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Jep, wilde al zeggen, dat we er hier al (slechte) ervaring mee hadden.
 

ThomSeagal

New member
Lid geworden
25 nov 2018
Berichten
31
Laatst bewerkt:

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Er zijn weinig 1.8t spruitstukken die net zo goed flowen als het oem k03 spruitstuk.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Als ik het me nog goed herinner reed amc rond met 380pk met het originele spruitstuk en originele luchtfilterbox met papieren elementfilter (alleen het aanzuiggat was iets groter gemaakt). M.a.w. streep die van je lijst af en spendeer dat aan iets anders
 
Laatst bewerkt:

ThomSeagal

New member
Lid geworden
25 nov 2018
Berichten
31
Als ik het me nog goed herinner reed amc rond met 380pk met het originele spruitstuk en originele luchtfilterbox met papieren elementfilter (alleen het aanzuiggat was iets groter gemaakt).

Word die dan niet veelste heet? Ikzelf neig namelijk naar een bbt met hf spruitstuk of naar een tte/loba k03s hybrid. Ik wil graag 300pk maar wel save
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Als ik het me nog goed herinner reed amc rond met 380pk met het originele spruitstuk en originele luchtfilterbox met papieren elementfilter (alleen het aanzuiggat was iets groter gemaakt).

Ik reed met de K04-064....turbo en spruitstuk zijn een
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Word die dan niet veelste heet? Ikzelf neig namelijk naar een bbt met hf spruitstuk of naar een tte/loba k03s hybrid. Ik wil graag 300pk maar wel save

Ligt aan je hardware en brandstof. Spruitstuk moet je zo laten. Als je een goede turbo wilt die safe 300 draaid, raad ik je de TTE aan.
 
Bovenaan