Hallo mensen. Ik heb dezelfde vraag ook op het audiforum gesteld, maar doe het ook hier aangezien Seat ook VAG is. Ik ben op zoek naar een mooie manier om een turbodrukmeter te maken zonder in het dasboard te moeten boren of zagen.
Er kwamen een aantal opties voorbij maar ik vond ze tot nu toe niet echt interessant op 1tje na. De opties die ik gevonden heb:
- Analoge meter plaatsen op de A stijl. ( Ben ik zelf niet zo kapot van omdat er bij mij al een luidspreker in de A stijl zit.)
- Analoge meter plaatsen op de stuurkolom. ( Fabrikant Podi verkoopt kapjes hiervoor,maar naar mijn idee neemt dat gedeeltelijk het zicht weg van de achterliggende meters.)
- Analoge meter plaatsen in de ruimte net achter je versnellingspook. ( Fabrikant Osir USA verkoopt passende beugels hiervoor.)
- Analoge meter plaatsen in 1 van de luchtroosters dmv een plastic adatortje.
- Digitale meter plaatsen in 1 van de luchtroosters. ( P3Cars verkoopt complete meters die in het luchtrooster geintregeerd zitten. Mooi maar schrikbarend duur. $ 639,- en dan moet er nog een losse druksensor bijgekocht worden.)
- Losse module plaatsen die op de CANbus aangesloten zit. Alle informatie (naast turbodruk nog vele andere interessante gegevens van de auto) wordt weergegeven op je bestaande display tussen je klokken op het dashboard. ( Fabrikant Auto-polar verkoopt dit onder de naam PolarFIS.)
Is er iemand hier die dit laatste systeem kent en het in zijn auto heeft? De prijs is heel wat vriendelijker dan die van P3Cars. ( €274,-)
Hier een linkje naar de website:
http://www.auto-polar.com/products/polarfis-advanced/
Hier een filmpje hoe je het monteert en hoe het werkt:
https://www.youtube.com/watch?v=1Bp5MxLMbaM