[Seat] [Leon 1P] aandachtspunten 2.0 TDI

Jeroen.

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.273
Ik ben van plan om een Leon 1P aan te schaffen. Waar moet ik op letten bij de 2.0 TDI blokken (zowel de 140 als de 170pk versies)?? En welke bouwjaren kan ik beter mijden?

Alvast bedankt
 

Seat

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
161
Heb jarenlang probleemloos in een Leon 1P 2.0 TDI rondgereden. Geen specifieke problemen ondervonden. Is een groot verschil tov 1.9 TDI. Deze zou ik laten staan.
 

Lucas

Sponsor/ SEAT profi
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
797
Heb jarenlang probleemloos in een Leon 1P 2.0 TDI rondgereden.
Geen specifieke problemen ondervonden.

Is een groot verschil tov 1.9 TDI. Deze zou ik laten staan.
Ik zou eerder andersom zeggen ;)

Alle kennen hun specifieke problemen, de 2.0 TDI 16V 140pk staat bekend om de slechte cilinderkoppen, de 170pk om problemen met verstuivers.
 

Jeroen.

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.273
Maar gelden die problemen voor alle 140 en 170 pk typen of zit daar ook nog verschil in?
 

Lucas

Sponsor/ SEAT profi
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
797
Maar gelden die problemen voor alle 140 en 170 pk typen of zit daar ook nog verschil in?

GRTZ Jeroen
2.0 TDI 16V PD zijn altijd een BKD (140pk) of BMN (170pk), dus dat is allemaal hetzelfde. Wil niet zeggen dat je er direct last van gaat hebben, er rijden er natuurlijk meer rond in Nederland zonder problemen dan met... ;)
 

Jeroen.

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.273
Ik snap dat de motorcodes gelijk zijn, maar ik mag aannemen dat er vanaf een bepaald modeljaar bijvoorbeeld andere koppen of verstuivers gemonteerd zijn ;)

Ik lees op andere fora namelijk dat modeljaar 2006 meer last hebben met koppen als de latere modeljaren.
 

Tom Fr

New member
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
44
Ik zou voor een Cr versie gaan. Lijkt mij (voorlopig, zijn nog niet zo lang op de markt) minder problemen te geven als de Pd.
 

Jeroen.

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.273
Dan moet je budget er wel toereikend voor zijn. Maar dat is niet mijn vraag.
 

Lucas

Sponsor/ SEAT profi
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
797
Ik snap dat de motorcodes gelijk zijn, maar ik mag aannemen dat er vanaf een bepaald modeljaar bijvoorbeeld andere koppen of verstuivers gemonteerd zijn ;)

Ik lees op andere fora namelijk dat modeljaar 2006 meer last hebben met koppen als de latere modeljaren.

Wij hebben al cilinderkoppen uit 2007 mogen vervangen, zelfs al een cilinderkop die al vervangen was :). Maar ik zou me niet zo heel druk maken, gewoon een auto kopen bij een goed bedrijf met garantie, dan heb je in dat opzicht al minder risico.
 

adjego

Administrator
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
4.597
Wij hebben al cilinderkoppen uit 2007 mogen vervangen, zelfs al een cilinderkop die al vervangen was :). Maar ik zou me niet zo heel druk maken, gewoon een auto kopen bij een goed bedrijf met garantie, dan heb je in dat opzicht al minder risico.

1 die al vervangen was?? Hadden ze daar weer een oude op terug gezet...:S
 

Jeroen.

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.273
@ Lucas: dat van die koppen had ik op andere fora ook gelezen. Inderdaad van koppen die al vervangen waren.

Ik ben van plan om mijn auto in Duitsland te kopen en dan in te voeren. Dus van garantie zal dan nagenoeg geen sprake gaan zijn. Ik maak me ook niet druk, ben alleen maar even benieuwd of er dingen waren waar ik even extra aandacht aan moest schenken voor zover dat van buitenaf te constateren is.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.321
Jammer dat de topics van het oude forum niet meer leesbaar zijn want daar had je in een van de grootste topics het wel en wee van de 170PK PD motor over meerdere jaren kunnen lezen en die zaken zijn nog steeds courant want de problemen bij de 170Pk PD motoren zijn nl. niet opgelost maar kunnen wel (zij het slechts iedere keer tijdelijk) verholpen worden door o.a. ultrasoon reinigen van de verstuivers en regelmatig vervangen van de sensor van het roetfilter.
 
Bovenaan