[SEAT] [Leon 1P] Eletrisch probleem geen vermogen Solenoid worden bekrachtigd

Lassie-01

New member
Lid geworden
22 apr 2015
Berichten
23
Goedendag,

Ik heb een probleem met mijn SEAT Leon FR 1p 2.0 TFSI (BWA), ik heb momenteel helemaal geen vermogen
ik heb Vagcom eraan gehad die geeft meerde sensoren aan.
Waaronder de N80 en N75 en DV Valve, het vreemde is dat alle meldingen die gegenereerd zijn ''open circuit'' als melding hebben.

Nu heb ik een beetje research gedaan en heb ik gelezen dat voeding van die sensoren aangestuurd worden door een bepaald relais of dat er een zekering tussen zit.
echter heb ik me eigen rot gezocht naar elektrische schema voor de leon maar die zijn lastig te vinden, die gene die ik gevonden heb kwamen niet overeen met mijn zekeringenkast of de relais. Ik heb wel alle zekeringen nagemeten dus er zit geen defecte tussen.

Heeft hier iemand ooit het zelfde probleem gehad of zou iemand mij kunnen verblijden met schematische tekeningen.

PS: Deze problemen zijn begonnen toen me achteruit rij verlichting doorbranden, toen is mijn indicatie lampje op het dashboard gaan branden lamp 's avond vervangen volgende ochtend had ik geen vermogen meer.

Storingen Vagcom :

P0033 - Turbocharger Bypass Valve Control ~ Open Circuit (DV Valve)
P0444 - Evap valve ~ Open Circuit (N80)
P0243 - Solenoid Valve For Boost pressure Control (N75)

5 Faults Found:
000256 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0100 - 004 - Supply Voltage - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 164202 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:39:50

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 93.0?C
Temperature: 27.0?C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 12.065 V

001092 - EVAP Purge Control Valve (N80)
P0444 - 004 - Circuit Open - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 164202 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:41:36

Freeze Frame:
RPM: 805 /min
Load: 26.3 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 92.0?C
Temperature: 30.0?C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 11.811 V

000051 - Turbocharger Bypass Valve Control Circuit
P0033 - 004 - Malfunction / Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 164202 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:41:36

Freeze Frame:
RPM: 805 /min
Load: 26.3 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 92.0?C
Temperature: 30.0?C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 11.811 V

000579 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
P0243 - 004 - Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 164202 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:41:36

Freeze Frame:
RPM: 805 /min
Load: 26.3 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 92.0?C
Temperature: 30.0?C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 11.811 V

005425 - Camshaft Timing Adjustment
P1531 - 004 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 164203 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 00:18:03

Freeze Frame:
RPM: 850 /min
Load: 20.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 90.0?C
Temperature: 27.0?C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 14.097 V

Readiness: 0110 0101


Met vriendelijk groet ,
 
Laatst bewerkt:

jeroen30jr

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
1.248
Als je alle foutmeldingen reset, komen ze dan gelijk terug?
 

Lassie-01

New member
Lid geworden
22 apr 2015
Berichten
23
Als je alle foutmeldingen reset, komen ze dan gelijk terug?

Ja dat klopt inderdaad, maar als ik direct 12v op die solenoid zet (N80 en N75) Schakelen ze wel gewoon. maar als je met Vagcom de output Test doet hoor je ze niet schakelen. Daarom ben ik bijna van overtuigd dat het in de aansturing of voeding zit. misschien iemand met Elsawin die de tekeningen zou kunnen bemachtigen. O-)
 

Lassie-01

New member
Lid geworden
22 apr 2015
Berichten
23
Er mag een slotje op, ik heb het gevonden. het was een 20A zekering [Slot38] in de zekeringenkast aan de bestuurders zijde aan de zijkant van het dashboard.
Die 20A zekering is dus voor voeding van je Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) / EVAP Purge Control Valve (N80) / Turbocharger Bypass Valve Control Circuit (DV) . mochten mensen in de toekomst hier nog problemen mee krijgen zou ik eerst die zekering controleren.

Bij mij maakte de zekering slecht contact dus heb hem licht opgeschuurd en terug gestoken en de Leon rijdt weer als van ouds.

9vFD0TQ


Foto Bijgevoegd:
https://ibb.co/9vFD0TQ
 
Laatst bewerkt:

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Fijn dat je het gevonden hebt en bedankt voor de terugkoppeling! d:)b
 
Bovenaan