[SEAT] [Leon 5F] 1.4 tsi dsg

grbenn

New member
Lid geworden
4 dec 2013
Berichten
103
Goedendag
Ik kan het zo snel niet vinden hier dus bij deze mijn vraag.
Ik wil mijn Leon laten chippen het gaat om de 1.4 tsi act dsg
Nu had ik een aanvraag naar JD gestuurd en die raden het min of meer niet aan omdat het niet al te best is voor de dsg bak.
Die zou al op ze max zitten.
Gaat om de dsg bak algemeen trouwens .
Iemand ervaring hiermee of antwoord of het idd niet slim is.

Gr Gerben
 

Odelot

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
1.170
Denk je zelf dat het slim is om toch te laten doen als ze het bij JD afraden?
 

Boodge

New member
Lid geworden
24 okt 2018
Berichten
51
Ik dacht dat 350nm geen probleem moest zijn voor een DSG-bak...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

grbenn

New member
Lid geworden
4 dec 2013
Berichten
103
Dat dacht ik ook . Er rijden veel auto's met deze bak erin en ben ook benieuwd naar ervaringen die het wel gedaan hebben
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.295
De DQ200 bak zou door software aanpassing (o.a. koppelingsdruk verhogen) dacht tot 300 Nm aan te kunnen.
En de nieuwe 1.5 gebruikt dezelfde bak met 2 koppelingsplaten dus blijft de zwakheden van deze bak behouden.
 

GBB

New member
Lid geworden
19 dec 2017
Berichten
2
De DQ200 kan met DSG software tot wel 420Nm aan.
Verbeterd tevens de levensduur en rij-eigenschappen.
 

exeootje

New member
Lid geworden
30 jun 2011
Berichten
13
DQ200 kan niet zo veel aan. Ik raad aan eens te bellen met RS Tuning in Eindhoven.
 

Timbo75

New member
Lid geworden
30 mrt 2016
Berichten
16
Ik heb denk ik dezelfde bak in mijn Ibiza 1.0 . Volgens VAG techniek kan die 300 nm aan. Ik zie dat jouw blok na tuning 320 nm gaat doen. Dus dat zal dan niet aan te raden wezen. Maar een mildere tuning moet geen probleem zijn voor de dsg. Dus dat je hem voor de veiligheid tot 290 nm laat tunen. JD en hartog leveren maatwerk dus moet een peuleschilletje wezen voor ze ..
 

Kris82

New member
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
38
DQ200 kan niet zo veel aan. Ik raad aan eens te bellen met RS Tuning in Eindhoven.
Dus jij raadt een tuner aan die maatwerk aflevert zonder een testbank te hebben? Volgens mij heb jij nog niet veel kaas gegeten van tuning denk ik.
Mvg
 

tmulder

New member
Lid geworden
2 okt 2013
Berichten
112
ik heb afgelopen woensdag mijn 1.4 ACT FR DSG laten tunen bij vagtechniek, dit is mijn 2e ervaring en deze was nog beter als de eerste.
samen test rit maken en de parameters doornemen etc etc.
ze raden wel aan launch control niet aan te laten zetten omdat je koppeling dit niet erg fijn vindt en na paar keer al kuren kan gaan vertonen.
de turbo klep stond voor gebruik 54% dicht bij vol vermogen en na tunen op 76% dicht dus meer druk maar blijft nog zeker ruimte over.
advies was om de stop/start motor uit te laten zetten omdat deze al tijdens het remmen uitschakelt en hierdoor niet meer het olie laat circuleren en dus de turbo minder koelt.
ze gaven aan hier zijn vele theorie?n over en onze is dat dit beter is.
in het beging dacht ik niet zo heel veel verschil te merken, maar ik moest nog 1,5 uur terug naar huis rijden.
en ben er erg blij mij...
schakelt soepeler door
kickdown weg bij handmatig schakelen via de flippers
lagere toeren
rijd rustig en rijdt strak weg merk totaal het schakelen niet
onder aan iets meer kracht in de koppel

als ik 1 puntje moet opnemen is het wel dat als ik vol het gas intrap mijn auto een beetje hapert en mijn stuur een andere kant op wil, dit kan zeer waarschijnlijk niet aan de tuning liggen.
dit wordt nog onderzocht door de dealer, die geheel mee werkt al jaren in de garantie gevallen ondanks de tuning !
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.295
Lijkt op torque steer en dat het elektronisch gesimuleerd sperdiff het vermogen knijpt bij dreigend wielspin op het desbetreffende wiel
 
Bovenaan