[SEAT] [Leon 5F] Chiptuning 1.4 103KW

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.295
Wil het wel eens proberen met een volgende toer naar de NBR.
 

ViperNL

Member
Lid geworden
23 jul 2011
Berichten
90
De 272km/u op de teller gaan onze eco gebakjes nooit halen natuurlijk, daar missen ze teveel PK's voor. Maar tussensprints vanaf 80 ofzo zijn misschien wel leuk, om het verschil van gewicht (160kg) en newtons (340? vs 380? Nm) te zien.
 

TDI vlammer

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
508
nvbjuv.jpg


Ik zag deze net voorbij komen op de Facebook pagina van JD , is deze 5F van iemand van dit forum ? :mrgreen:
 

ViperNL

Member
Lid geworden
23 jul 2011
Berichten
90
Net 240 gehaald voordat ik moest remmen voor een Nederlander die een vrachtwagen aan het 'inhalen' was. Nog 32km/h te gaan O-)

Edit: Dit keer was ik alleen, dus geen foto..
 
Laatst bewerkt:

TDI vlammer

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
508
Net 240 gehaald voordat ik moest remmen voor een Nederlander die een vrachtwagen aan het 'inhalen' was. Nog 32km/h te gaan O-)

Edit: Dit keer was ik alleen, dus geen foto..

Beide spiegels inklappen tijdens de highspeed-run , scheelt wellicht weer 5KM topsnelheid :mrgreen:
 

Boodge

New member
Lid geworden
24 okt 2018
Berichten
51
Is de nieuwe 1.5 TSI al te chippen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Op de site van JD prijkt nog steeds "Let op! Tuning voor de 1.5 TSI motoren is nog NIET mogelijk. De ecu van dit model is nog niet gekraakt." dus ik ben bang van niet.

Ik ben zelf wel erg benieuwd wat ze hier uit weten te persen zodra de ECU gekraakt is. Dit blok heeft namelijk een variable turbo (net zoals bij vele diesels) dus ik verwacht een behoorlijk brede powerband.
 

Boodge

New member
Lid geworden
24 okt 2018
Berichten
51
Op de site van JD prijkt nog steeds "Let op! Tuning voor de 1.5 TSI motoren is nog NIET mogelijk. De ecu van dit model is nog niet gekraakt." dus ik ben bang van niet.

Ik ben zelf wel erg benieuwd wat ze hier uit weten te persen zodra de ECU gekraakt is. Dit blok heeft namelijk een variable turbo (net zoals bij vele diesels) dus ik verwacht een behoorlijk brede powerband.
Oh, helemaal overheen gelezen joh. Bedankt!

Ben erg benieuwd dan, zou het verhaal helemaal leuk maken [emoji106][emoji106].

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Mijn zwager rijdt een Golf 7 met hetzelfde blok en ik ben er echt van onder de indruk. Zowel de prestaties als het verbruik zijn bewonderenswaardig!
 

Odelot

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
1.170
Op de site van JD prijkt nog steeds "Let op! Tuning voor de 1.5 TSI motoren is nog NIET mogelijk. De ecu van dit model is nog niet gekraakt." dus ik ben bang van niet.

Ik ben zelf wel erg benieuwd wat ze hier uit weten te persen zodra de ECU gekraakt is. Dit blok heeft namelijk een variable turbo (net zoals bij vele diesels) dus ik verwacht een behoorlijk brede powerband.

De 150 pk 1.5 heeft geen variabele turbo. De 1.5 met 130 pk wel maar die is (nog?) niet in seats te krijgen. Mijn Ibiza 1.5 had trouwens stock bijna 163 pk op de rollenbank.
 

Atecarider

Banned
Lid geworden
17 jun 2018
Berichten
145
De 150 pk 1.5 heeft geen variabele turbo. De 1.5 met 130 pk wel maar die is (nog?) niet in seats te krijgen. Mijn Ibiza 1.5 had trouwens stock bijna 163 pk op de rollenbank.

En nogmaals wat kan de DSG7 hebben aan Nm ?
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.295
DSG7 DQ200 mag 250 Nm standaard hebben.
 

Peej

New member
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
682
Reken op zo`n 350nm met de kanttekening dat het verstandig is wel de koppelingsdruk te laten verhogen / schakelmomenten hoger te laten zetten.

Mijn ervaring is dat het dan een vrij solide bak is. De draaiende delen zijn het probleem ook niet, het is de (standaard) baksoftware die de boel hard laat slijten.
 

Boodge

New member
Lid geworden
24 okt 2018
Berichten
51
Volgens de gegevens van VAGtechniek zijn de maximale waarden als volgt en worden deze softwarematig verhoogd, als je voor stage 1 chiptuning kies, naar de waarden die erachter staan:

DSG6 (natte koppeling) 350nm > 450+nm
DSG7 (droge koppeling) 275nm > 330nm
DSG7 (natte koppeling) 500nm > 800+nm

Ik heb alleen geen idee of er in de nieuwe 1.5 TSI een droge of natte koppeling gebruikt gaat worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.295
Dit zijn de offici?le fabrieksopgaven voor VW. Audi, Seat, Skoda:

DSG6 DQ250: 350 NM
DSG7 DQ200: 250nm
DSG7 DQ380 400nm
DSG7 DQ500 600nm
DSG7 DL501 600nm
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
De 150 pk 1.5 heeft geen variabele turbo. De 1.5 met 130 pk wel maar die is (nog?) niet in seats te krijgen. Mijn Ibiza 1.5 had trouwens stock bijna 163 pk op de rollenbank.

Oeps, daar was ik niet van op de hoogte! Ik was in de veronderstelling dat dit zowel voor de 96 als 110 kW variant gold. Mijn zwager heeft de 150 pk versie dus geen VTG. Desondanks vind ik het echt een super fijn blokje!

Ik vroeg mij af waarom VTG turbo's niet standaard worden gebruikt op alle TSI's, maar het blijkt dat dit type turbo een beperking heeft wanneer het aan komt op de maximale uitlaatgastemperatuur die het kan verdragen. Deze mag namelijk niet hoger zijn dan 880 ?C.
 
Bovenaan