[SEAT] [Leon 5F] iemand een leon 5f Fr 122pk bij JD laten tunen?

Taaltje

New member
Lid geworden
9 jun 2015
Berichten
46
Ben benieuwd of er iemand is die zijn Leon 5f 122 pk heeft laten tunen bij JD. De auto is al redelijk rap. hij gaat dan max naar 170 pk heb ik gelezen op hun site.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

20VTHengelo

New member
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
1.955
De vraag is wat je wil weten omtrent die stage 1 tuning? Ik zou ze namelijk gewoon bellen/mailen.
 

Taaltje

New member
Lid geworden
9 jun 2015
Berichten
46
ik heb Jd zelf ook gebeld, maar je weet hoe dat gaat alleen maar positief commentaar en dat geloof ik ook wel eigenlijk. Jd komt er op meerdere sites goed af.

mijn vraag is wordt de auto onrustig bv met optrekken?
is het nog mogelijk om er rustig mee te rijden mijn vrouw rijdt ook in de auto?
En of er al iemand problemen heeft bij het chippen?
 

erwin1988

Administrator
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
10.806
Rustig rijden kan altijd. Met die van mij kun je ook nog steeds rustig rijden je hebt je eigen voet in de hand. De software bij JD heb ik nooit problemen mee gehad en totaal niet onrustig met optrekken.

Denk dat er vanzelf wel iemand komt met ervaring met dit blok
 

TDI vlammer

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
508
Bij JD idd naar 170pk met 98ron , bij Vagtechniek naar 164pk met 95ron .( vergelijkbare motor in een Golf ).
Volgens mij heeft een lid van hier deze motor in zijn Leon laten chippen bij JD.
Wellicht leest ie het en kan je van info voorzien .
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
Mijn auto was eerder getuned dan die op kenteken stond. Ik heb hem zo nieuw opgehaald bij de dealer @0km met JD chip. Als ik niet beter zou weten zou je zeggen dat die zo de fabriek uit kwam rollen, je merkt absoluut geen verschil met een standaard auto (op het extra vermogen na natuurlijk als je dat aanspreekt). De auto rijd net zo soepel (zoniet beter door het extra koppel) als standaard, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.327
Bij JD idd naar 170pk met 98ron , bij Vagtechniek naar 164pk met 95ron .( vergelijkbare motor in een Golf ).
Volgens mij heeft een lid van hier deze motor in zijn Leon laten chippen bij JD.
Wellicht leest ie het en kan je van info voorzien .

Die 6 pk verschil is normaal tussen Ron 95 en 98.
Vraag is of je problemen hebt met Obd tunen als het gaat om garantie of dat het jou niet uitmaakt.
In het laatste geval altijd voor Obd gaan.
 

Taaltje

New member
Lid geworden
9 jun 2015
Berichten
46
Bedankt voor de nuttige info kan nu met een gerust hart tegen de baas zeggen thuis dat het geen race wagen wordt ;) na de chip. WJs heb jij ook de 122pk uitvoering?

medewerker van JD vertelde dat je bij kleine benzine motoren met turbo beter 98 kan tanken ook als hij niet gechipt is. Maar bij Vag techniek kan je dus gewoon 95 blijven tanken na chippen.
Begrijp van Snah dat JD beter is dan de VAG
 

erwin1988

Administrator
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
10.806
Je kan bij beide gewoon 95 blijven tanken alleen op 98 loopt het allemaal net wat beter :)
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Omdat hij het over 6 pk verschil heeft?

Dat verschil zal je (hoogstwaarschijnlijk) ook bij JD hebben als je daar aankomt met RON 95 benzine. Kwaliteit van de benzine is belangrijk!
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
Bedankt voor de nuttige info kan nu met een gerust hart tegen de baas zeggen thuis dat het geen race wagen wordt ;) na de chip. WJs heb jij ook de 122pk uitvoering?

Nee ik heb een iets andere motor (1.4tsi maar dan de Twincharger).
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.327
Bedankt voor de nuttige info kan nu met een gerust hart tegen de baas zeggen thuis dat het geen race wagen wordt ;) na de chip. WJs heb jij ook de 122pk uitvoering?

medewerker van JD vertelde dat je bij kleine benzine motoren met turbo beter 98 kan tanken ook als hij niet gechipt is. Maar bij Vag techniek kan je dus gewoon 95 blijven tanken na chippen.
Begrijp van Snah dat JD beter is dan de VAG

Nee dat heb je verkeerd begrepen.
VAGTechniek zal bij gebruik van SP98 op ongeveer hetzelfde vermogen als JD uitkomen.
Denk dat tussen JD en VAGTechniek weinig verschil in vergelijkbaar resultaat zal zijn.
Beide verrichten goed werk.
 

Jooks

New member
Lid geworden
31 jul 2013
Berichten
38
Als je 98 tankt, dan gaat de motor zelf een vroeger ontstekingstijdstip instellen, dan wanneer je 95 tankt.
Hierdoor gaat de uitlaatgastemperatuur dalen, en daardoor gaat de turbo minder thermisch belast worden.

Of je daadwerkelijk veel verschil in de prestaties gaat voelen bij 95 of 98 betwijfel ik
 

Taaltje

New member
Lid geworden
9 jun 2015
Berichten
46
ok thnx ik ga de komende tijd even 98 tanken om te kijken of ik verschil merk, na mijn vakantie afspraak maken bij JD
 

Stettie

New member
Lid geworden
24 mei 2015
Berichten
76
Ik rij nu zelf een ibiza met 214 pk ( stage 1) gaat over een kleine 3 weken naar stage 2 en mijn vriendin rijdt er ook gewoon mee... Zelf komt ze wel eens thuis en zegt ze dat iemand even "stoer" kwam doen en dat ze even het gas in ging trappen:) dus je kan rustig die chip gaan doen, zou het iedereen aanraden
 

Taaltje

New member
Lid geworden
9 jun 2015
Berichten
46
Ik rij nu zelf een ibiza met 214 pk ( stage 1) gaat over een kleine 3 weken naar stage 2 en mijn vriendin rijdt er ook gewoon mee... Zelf komt ze wel eens thuis en zegt ze dat iemand even "stoer" kwam doen en dat ze even het gas in ging trappen:) dus je kan rustig die chip gaan doen, zou het iedereen aanraden

Ok dat is leuk om te horen, is aardig wat vermogen 214 pk in een ibiza, wat scheel stage 2 met stage 1?
 

Stettie

New member
Lid geworden
24 mei 2015
Berichten
76
Stage 2 is het verschil een grote intercooler ( FMIC ) en een milltek uitlaatsysteem een TIP ( turbo intake pipe) en daarna afstellen met een chip op maat. ( wat ik uit mijn bronnen heb vernomen, sorry lui als ik dit niet goed heb) Edwin van Tuningparts gaat dit in iederval uitvoeren.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Als je 98 tankt, dan gaat de motor zelf een vroeger ontstekingstijdstip instellen, dan wanneer je 95 tankt.
Hierdoor gaat de uitlaatgastemperatuur dalen, en daardoor gaat de turbo minder thermisch belast worden.

Of je daadwerkelijk veel verschil in de prestaties gaat voelen bij 95 of 98 betwijfel ik

Met afstellen maakt het wel degelijk uit. Check bij mijn Leon toendertijds met BP Ultimate RON98 vs BP Ultimate + 7L bio ethanol +-RON100. Zoals je ziet minder vloeiend en minder power (8PK en 8Nm minder).

20130616_JD_STage2_BPUltimate_r324932 by Andy Ramdin, on Flickr

20130616_JD_STage2_E85_r32493 by Andy Ramdin, on Flickr
 

Toiboy

New member
Lid geworden
6 jan 2015
Berichten
2
Hey Taaltj?h,

Heb zelf geen ervaring bij JD maar heb mijn Leon 5F 1.4 tsi 122Pk 2 weken geleden laten chippen. Ik heb er nu 33Pk en 70Nm koppel bij i.c.m. een K&N sportfilter.
Wat je zegt klopt dat hij rap is, maar na de tuning is het een wereld van verschil. Na het tunen even door Duitsland gereden en zat in no time aan de 200Km/u, helaas moest ik alweer afremmen omdat er weer van die Nederlanders op de linker baan reden met 120 :? (Rust?ggggg!) Ik tank zelf altijd Ron 100 bij Gulf in Waldeck of 102 bij Firezone in Nootdorp. Nadeel van Firezone is dat hun de prijzen niet verlagen en altijd rond de 1,80 euro p/l rekenen.
Veel suc6!
 

Taaltje

New member
Lid geworden
9 jun 2015
Berichten
46
Hey Taaltj?h,

Heb zelf geen ervaring bij JD maar heb mijn Leon 5F 1.4 tsi 122Pk 2 weken geleden laten chippen. Ik heb er nu 33Pk en 70Nm koppel bij i.c.m. een K&N sportfilter.
Wat je zegt klopt dat hij rap is, maar na de tuning is het een wereld van verschil. Na het tunen even door Duitsland gereden en zat in no time aan de 200Km/u, helaas moest ik alweer afremmen omdat er weer van die Nederlanders op de linker baan reden met 120 :? (Rust?ggggg!) Ik tank zelf altijd Ron 100 bij Gulf in Waldeck of 102 bij Firezone in Nootdorp. Nadeel van Firezone is dat hun de prijzen niet verlagen en altijd rond de 1,80 euro p/l rekenen.
Veel suc6!

hoi

de mijne is een maand gleden bij JD geweest heb nu 170 pk en 320 nm koppel. Idd een wereld van verschil. Ze hebben voor mij ook de middendemper veranderd ik vond het geluid voor een FR beetje matig, voor 70 euro was ik klaar en nu een redelijk brommertje.
 
Bovenaan