[SEAT] [Leon 5F] ST 1.4TSI Iemand ervaringen met uitlaten? (met attesten)

roeleh

New member
Lid geworden
15 aug 2015
Berichten
12
Beste seat rijders,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een uitlaat voor mijn Leon ST 2017 (pre-facelift) Nu vroeg ik me af of iemand ervaring had met eender welk merk uitlaat.
Zelf had ik deze gezien van (ik denk):

LINK
LINK 2

Ervaringen van deze of andere uitlaten mogen natuurlijk ook altijd aangeraden worden :)
 

roeleh

New member
Lid geworden
15 aug 2015
Berichten
12

kurtje

New member
Lid geworden
11 jan 2015
Berichten
590
Ik zie dat je van Bilzen bent, ik zou dan zeker eens informeren bij Maq Racing. Die is van bij jou in de buurt :)

Hij maakt custom uitlaten en heeft echt prachtig werk! Zonder te overdrijven.
Zeker als je alleen een catback wilt (alles achter de cat) is dit een optie, daar het wisselen voor de keuring slechts een goed half uurtje in beslag neemt.
Je gaat er zoveel meer plezier van hebben!

Voor mijn eigen twijfel ik nog tussen naar Mario (Maq Racing) te gaan of de sprong eens wagen en een BCS Powervalve turboback aan te kopen.
 

roeleh

New member
Lid geworden
15 aug 2015
Berichten
12
Ik zie dat je van Bilzen bent, ik zou dan zeker eens informeren bij Maq Racing. Die is van bij jou in de buurt :)

Hij maakt custom uitlaten en heeft echt prachtig werk! Zonder te overdrijven.
Zeker als je alleen een catback wilt (alles achter de cat) is dit een optie, daar het wisselen voor de keuring slechts een goed half uurtje in beslag neemt.
Je gaat er zoveel meer plezier van hebben!

Voor mijn eigen twijfel ik nog tussen naar Mario (Maq Racing) te gaan of de sprong eens wagen en een BCS Powervalve turboback aan te kopen.

Heb al eens aan maq racing gedacht maar na achter de prijzen te vragen denk ik dat ik dat liever uitgeeft aan een uitlaat die ik kan laten keuren. Mario kent zijn prijzen wel [emoji848] (wat ik wel snap voor iemand met zoveel werk [emoji16]) maar +- ?400 voor de middendemper te vervangen? ( weet ook niet wat exault vraagt want die geven geen prijzen als je niet langs gaat...)

Ik neig eigenlijk meer naar een uitlaat die ik er lekker onder kan laten zitten aangezien ik niet echt het materiaal heb om deze elke keer te wisselen.

Friedrich motorsport zou dan zijn geld niet echt waard zijn voor het geluid dat het geeft.

FOX zou dan weer luid zijn van binnen de wagen las ik op andere fora

Remus en Milltek maken geen voor de 1.4tsi st dusja veel zit er niet in denk ik dan behalve skytune ( wel tot Maldegem rijden voor +-?800 catback met 4 sierstukken papieren en plaatsing)

De moed gaat er zowat stilletjesaan uit [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
 

kurtje

New member
Lid geworden
11 jan 2015
Berichten
590
Ik vrees dat je onderschat hoe goed Mario zijn werk is... Niet voor niets dat hij maanden volgeboekt staat :)
Exhault (vroegere Tubexpert) te vergelijken met Maq doet Mario zijn werk echt geen eer aan :D
Middendemper vervangen kan je door een simpele buis, maar ook door eentje die de resonantie weg filtert...

Ik denk dat je gaat verschieten hoe weinig extra geluid je gaat krijgen met een gekeurde catback, inclusief stock downpipe. Ik zou er alvast nooit mijn geld aan geven.

Als je zelf wilt wisselen heb je enkel wat sleutels en wat vet nodig :) Je kan het voor een klein bedrag ook laten doen, heb mijn Milltek op mijn vorige Leon Cupra voor 50euro laten wisselen.

Ach als je weet dat mijn opties, Maq Racing turboback met kleppen en de BCS Powervalve alletwee, rond de 2500euro draaien :D
En ook deze zijn niet gekeurd, maar hebben wel de meest zalige sound zonder drone enz...
 

roeleh

New member
Lid geworden
15 aug 2015
Berichten
12
Ik vrees dat je onderschat hoe goed Mario zijn werk is... Niet voor niets dat hij maanden volgeboekt staat :)
Exhault (vroegere Tubexpert) te vergelijken met Maq doet Mario zijn werk echt geen eer aan :D
Middendemper vervangen kan je door een simpele buis, maar ook door eentje die de resonantie weg filtert...

Ik denk dat je gaat verschieten hoe weinig extra geluid je gaat krijgen met een gekeurde catback, inclusief stock downpipe. Ik zou er alvast nooit mijn geld aan geven.

Als je zelf wilt wisselen heb je enkel wat sleutels en wat vet nodig :) Je kan het voor een klein bedrag ook laten doen, heb mijn Milltek op mijn vorige Leon Cupra voor 50euro laten wisselen.

Ach als je weet dat mijn opties, Maq Racing turboback met kleppen en de BCS Powervalve alletwee, rond de 2500euro draaien :D
En ook deze zijn niet gekeurd, maar hebben wel de meest zalige sound zonder drone enz...
Natuurlijk is een gekeurd catback nooit hetzelfde als iets van maq racing. Maar heb niet echt van mensen gehoord die daar geweest zijn. Wel dat ze hem kennen maar daar blijft het meestal bij. (ook al weet ik zelf dat hij topwerk brengt)

Voor mij hoeft de auto ook niet te schreeuwen dat iedereen weet dat ik eraan kom [emoji16] daarmee dat ik eerder aan een gekeurde catback dacht. Heb er niet echt ervaringen mee want het is pas de eerste keer dat ik hieraan iets wou veranderen.


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.333
Oplossing zou zijn een catback voor een Cupra ST van Miltek te kiezen, moet je alleen een andere diffuser kopen.
Die is vast wel op een of andere manier pas te maken aan de standaard downpipe die jij hebt.
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
"Voor mij hoeft de auto ook niet te schreeuwen dat iedereen weet dat ik eraan kom daarmee dat ik eerder aan een gekeurde catback dacht. Heb er niet echt ervaringen mee want het is pas de eerste keer dat ik hieraan iets wou veranderen"

Weet niet hoe het in Belgie zit met verkeerscontroles, persoonlijk zou ik voor een gekeurd systeem gaan.
 

kurtje

New member
Lid geworden
11 jan 2015
Berichten
590
Heb verschillende jaren met niet gekeurde systemen rond gereden, nog nooit heeft iemand mij erop gewezen bij een controle :)

Een tijdje geleden is een vriend van mij nog tegen gehouden geweest, downpipe zonder cat en non resonated race uitlaat van Milltek op zijn Fiesta ST200.
Hij kreeg opmerkingen over zijn velgen die net te breed waren, maar de uitlaat niets over gezegd :D

Natuurlijk moet een uitlaat niet schreeuwen, het moet nog normaal klinken. Ik persoonlijk zou nu ook altijd met een kleppensysteem werken.
 

Antera

Sponsor
Lid geworden
4 sep 2010
Berichten
678
Ik heb begrepen dat de uitlaten niet een keuring hoeven te hebben in belgie. Mits ze te luid zouden zijn en niet aan de uitstoot voldoen maar verder kan je de uitlaat gewoon laten maken naar wens zonder papieren
 

kurtje

New member
Lid geworden
11 jan 2015
Berichten
590
Maar eenmaal je naar de jaarlijkse keuring moet gaan ga je wel CE keuringspapieren moeten hebben van je uitlaat of hij is automatisch afkeur.
De enige die papieren kan leveren in Belgi? op een custom uitlaat is Skytune in Maldegem.
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.626
FOX is niet luid hoor...ik rij er ook mee.
 

Antera

Sponsor
Lid geworden
4 sep 2010
Berichten
678
Toch apart dat ik een FOX systeem heb geplaatst en die klant er niet erop terug gekomen is
 

roeleh

New member
Lid geworden
15 aug 2015
Berichten
12
Ik zeg ook maar alleen wat ik gelezen heb... heb niet gezegd dat FOX luid is. heb gelezen dat het van binnen in de wagen niet aangenaam zou zijn op de snelweg ?
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.626
Ik zeg ook maar alleen wat ik gelezen heb... heb niet gezegd dat FOX luid is. heb gelezen dat het van binnen in de wagen niet aangenaam zou zijn op de snelweg ?

Bij normale constante snelheid (100~130) is mijn FOX systeem niet luid, alleen bij echt hogesnelheid wordt het luider maar dat deed de af fabriek uitlaat ook. En bij acceleren in 5 of 6 krijg je een diepe grom. Bij vollast acceleratie is het meer luid, maar dat is normaal.
 

roeleh

New member
Lid geworden
15 aug 2015
Berichten
12
Bij normale constante snelheid (100~130) is mijn FOX systeem niet luid, alleen bij echt hogesnelheid wordt het luider maar dat deed de af fabriek uitlaat ook. En bij acceleren in 5 of 6 krijg je een diepe grom. Bij vollast acceleratie is het meer luid, maar dat is normaal.
Heb je misschien ook een filmpje van het geluid?

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
 
Bovenaan