[SEAT] [Leon 5F] Stuurinrichting

Peej

New member
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
682
Gisteren in de 5F van een vriend gereden, stond echt versteld van het stuurgevoel!
In Sport bij hem echt goed zwaar, totaal niet vergelijkbaar met die van mij :F die van mij lijkt hoe ver je ook stuurt even veel te bekrachtigen en is bij lange na niet zo zwaar.

Heb sterk het vermoeden dat er adaptiewaardes oid van de stuurbekrachtiging gereset moet worden na uitlijnen? Ding zit namelijk vol met opties en adaptiewaardes in de stuurbekrachtiging.

Iemand verstand van uitlijnen, stuurbekrachtiging en het mqb platform?
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.282
Heb jij het driving profiles pakket?
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.282
Dan moet er duidelijk verschil in de bekrachtiging zitten tussen comfort en sport en hij stuurt in sportstand directer omdat de overbrenging directer wordt dus minder stuuruitslag nodig bij bochtenwerk.
Zo niet dan is er duidelijk iets niet goed.
Bij de Cupra is het verschil echt duidelijk te merken en ik prefereer de Cupra stand (is bij jullie sportstand).
Ook het merk band en breedte van deze kan invloed hebben op het stuurgevoel.
 
Laatst bewerkt:

Peej

New member
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
682
Na de Eibach veren + uitlijnen is het verschil tussen Normaal en in mijn geval dan Sport minder merkbaar. Auto stuurt overigens kaarsrecht maar de bekrachtiging lijkt constant te zijn. Het gevoel dat het zwaarder wordt als je instuurt zit er niet meer in, zeker niet in vergelijking met de andere 5F.

In vcds zitten genoeg reset acties in de 'steering assist' module. Reset adaption values. Reset all adaptions. End stops reset, steering angle sensor reset. Omdat hier dus vrijwel niks over te vinden is durf ik dit niet zomaar te doen gezien je vast en zeker een bepaalde procedure moet volgen om de boel weer in te leren.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.282
ik zou er ook in VCDS van af blijven want je weet niet wat de gevolgen zijn.
Maar als de wagen stilstaat moet je wel zeker kunnen vaststellen of de comfort stand lichter stuurt en minder direct en al rijdend moet je om een 90 graden bocht te nemen meer stuuruitslag geven dan in de sport stand. Laatste moet je zeker kunnen vaststellen.
 

Izzy

New member
Lid geworden
8 dec 2017
Berichten
7
Heb de Eibach-Prokit laten steken. Nog steeds hetzelfde verschil qua stuurbekrachtiging tussen comfort en sport.
 
Bovenaan