[SEAT] [Leon 5F] VAG-COM SEAT 2013

adjego

Administrator
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
4.597
Nee ik doel eigenlijk je mode knop. Stel dan een eigen profiel in dat de automaat gewoon in D blijft, en dat alleen het gasrespons op sport staat. Of heb je geen mode knop?
 

clockw1ze

New member
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
19
Nee ik doel eigenlijk je mode knop. Stel dan een eigen profiel in dat de automaat gewoon in D blijft, en dat alleen het gasrespons op sport staat. Of heb je geen mode knop?

Dat heb ik wel. Je bedoelt dus op Individual zetten, en dan de motor op Sport, en de rest op normaal?
En dan met de hendel de auto in D zetten? Bij individual zie ik namelijk niet een setting met gasrespons o.i.d., alleen Motorstand, Stuur, Klimaat en Verlichting
 

adjego

Administrator
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
4.597
Ja kan goed zijn dat de DSG dan ook in de S gaat. Dacht dat je los de versnellingsbak kon kiezen. Ik denk dat je dan of cruise control hebt, of snelle gasrespons. ;)
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.295
Dat heb ik wel. Je bedoelt dus op Individual zetten, en dan de motor op Sport, en de rest op normaal?
En dan met de hendel de auto in D zetten? Bij individual zie ik namelijk niet een setting met gasrespons o.i.d., alleen Motorstand, Stuur, Klimaat en Verlichting
Dit is idd de juiste manier hoe dit te doen. Ik rij al tijden met de individuele instelling voor de motor op Cupra en heb daarnaast het onderstel op sport staan.
Weet dat de Cupra mogelijkheden iets afwijken maar komt op hetzelfde neer.
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.779
Dit is idd de juiste manier hoe dit te doen. Ik rij al tijden met de individuele instelling voor de motor op Cupra en heb daarnaast het onderstel op sport staan.
Weet dat de Cupra mogelijkheden iets afwijken maar komt op hetzelfde neer.

Ik heb voor gewoon rijden (100 km/h op cruise) de motor in ECO en de rest op Cupra, kan dan schakelen tussen E en S. (ECO is alleen individueel in te stellen!!)

Jij hebt de motor op Cupra en de rest in sport? dan kan je toch net zo goed de vaste standen Sport of Cupra gebruiken?
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.295
Op deze manier kan ik gemakkelijk het onderstel op de zachtste stand zetten als ik met passagiers rij. In bijv Cupra stand moet je dan eerst naar individueel gaan en dan daar weer naar de dsc instellingen. Te omslachtig dus.
 

Pinobigbird

New member
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
31
Ik erger me al vanaf het begin aan de trage gasrespons van de standaardinstelling. Daarom heb ik het drive select-profiel altijd op Hoofdelijk staan, met de motor in Sport. Alleen elke keer als je weer start staat het weer op de standaardinstelling, en moet je zelf weer Hoofdelijk kiezen, en dan de automaat weer van S naar D om de toeren niet op te laten lopen.
Met de aanpassing van
Code:
Controller 01- Engine
07 - Coding
Byte 0
Bit 0-2
(bron: https://www.briskoda.net/forums/top...adaptations-tried-and-tested/#comment-4611928)
van "01" naar "02" (Seat/Skoda/Volkswagen -> Audi) is dat niet meer nodig. Ik heb het zojuist aangepast en ik merk goed het verschil, dit had ik eerder moeten weten! Eigenlijk schandalig dat de gasrespons zo beperkt wordt in de standaardinstellingen, en dat je met deze aanpassing het zo ingrijpend kan verbeteren.
Overigens heb ik geen problemen met de CC (ik heb geen ACC) die eerder genoemd zijn.

Vanaf nu hoef ik dus niet meer elke keer na het instappen het drive select-profiel op Hoofdelijk te zetten!
 
Laatst bewerkt:

TDI vlammer

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
508
Maar merk je dan wel nog verschil tussen de profile settings normaal/sport/eco/hoofdelijk als je dit aanpast naar Audi stand ? Of is nu alles hetzelfde ?
Ik ben maandag a.s. namelijk bij Vagtechniek voor een beurt en diverse aanpassingen en wil dit ook laten aanpassen . :mrgreen:
 

Peej

New member
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
682
Heb je daarna nog een autoscan uitgevoerd? Ik kreeg foutmeldingen in de ABS module geloof ik.
Werkt je CC hendel nu wel anders?
 

clockw1ze

New member
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
19
Maar merk je dan wel nog verschil tussen de profile settings normaal/sport/eco/hoofdelijk als je dit aanpast naar Audi stand ? Of is nu alles hetzelfde ?
Ik ben maandag a.s. namelijk bij Vagtechniek voor een beurt en diverse aanpassingen en wil dit ook laten aanpassen . :mrgreen:

Je merkt voornamelijk dat het gaspedaal vlotter reageert zonder enige vertraging, in sport is die nog feller lijkt t zelfs.

Ik kreeg m'n cruise control (heb geen acc, bij mij zit het in de knipperlicht hendel verwerkt) niet meer aan de praat met deze aanpassing helaas.

Ik heb het weer terug moeten draaien omdat ik echt niet zonder cruise kan :(
 

RR2USA

New member
Lid geworden
23 jan 2017
Berichten
12
Ik had deze aanpassing ook gemaakt, maar kreeg daarna ook diverse foutmeldingen. Na het terugzetten waren def outmeldingen er weer uit. Dus ergens conflicteert deze setting. Betere response op het gaspedaal is nice, maar als dat ten koste gaat van je motor wordt het een duur geintje. Meer mensen die bij deze setting foutmeldingen kregen? Of mensen die op een andere wijze een betere gas response kregen?
 

TDI vlammer

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
508
Vandaag bij Vagtechniek geweest voor deze aanpassing , maar kregen alleen maar foutmeldingen .
Dus helaas ....
 

Peej

New member
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
682
Merkte eerlijk gezegd ook helemaal niks van deze aanpassing... behalve de foutmelding inderdaad

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
 

at0ny

Member
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
977
Beste.

Vandaag een leon 5F cupra uit 2014 aan vagcom gehangen om wat opties te coderen.

Echter waren er sommige opties die niet mogelijk waren is hier iemand bekend mee?

Dit ging oa over het automatisch inklappen van spiegels bij 1x drukken op vergrendelen ( wat nu standaard via de ab gaat na 3 sec indrukken)dit wouden we coderen naar direct inklappen via look command (dus 1x vergrendelen direct inklappen) was dus niet mogelijk.
En alle rain close opties werkten ook niet om te activeren.

In beide gevallen kreeg ik in de adapation: error channel not available te zien?

Iemand dit vaker mee gemaakt op een leon 5F cupra uit 2014?

: update auto is van eind dec 2014 begreep dat eind 2014 begin 2015 sommige adaption waardes niet aangepast konden worden?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

Peej

New member
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
682
Voor wat betreft rainclose kan dat wel kloppen. Je kan het als het goed is zien aan de module die je daarvoor benaderd.
RLFS Module kan wel met rainclose
De nieuwere RLHS module niet en die zou wel in de Cupra zitten met dat bouwjaar.
 

adjego

Administrator
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
4.597
Beste.

Vandaag een leon 5F cupra uit 2014 aan vagcom gehangen om wat opties te coderen.

Echter waren er sommige opties die niet mogelijk waren is hier iemand bekend mee?

Dit ging oa over het automatisch inklappen van spiegels bij 1x drukken op vergrendelen ( wat nu standaard via de ab gaat na 3 sec indrukken)dit wouden we coderen naar direct inklappen via look command (dus 1x vergrendelen direct inklappen) was dus niet mogelijk.
En alle rain close opties werkten ook niet om te activeren.

In beide gevallen kreeg ik in de adapation: error channel not available te zien?

Iemand dit vaker mee gemaakt op een leon 5F cupra uit 2014?

: update auto is van eind dec 2014 begreep dat eind 2014 begin 2015 sommige adaption waardes niet aangepast konden worden?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk

Je moet wel inloggen.
 

at0ny

Member
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
977
Je moet wel inloggen.
Begrijp ik 31347 al gedaan. Is niet de eerste keer dat ik codeer namelijk.

Start/stopsysteem heb ik uit kunnen schakelen.
Ook interieur verlichting baar standaard rood bij alle profielen.
Trafic sign herkenning geactiveerd etc.

Alleen alle opties mbt spiegelinklappen heeft dus bij de adaption waardes error.

Nu las ik ergens op een forum dat vanaf model jaar 2015 veel niet mogelijk was aangezien de cupra van dec 2014 is?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

adjego

Administrator
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
4.597
Bij nieuwere auto's gebruik ik vaak vagcanpro. Bij die auto's kan ik niet eens in adaption in module 9.
 

at0ny

Member
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
977
Bij nieuwere auto's gebruik ik vaak vagcanpro. Bij die auto's kan ik niet eens in adaption in module 9.
Vagcan pro heb ik ook echter een oudere versie dus geen coding.txt optie helaas. En de bytes en bits zie ik wel alleen geen tekst of informatie erbij. Ik gebruik dit alleen voor vim unlock. Coderen met vcds.

Vcds gebruik ik versie 16.8.3 zonder problemen op een ibiza 6p fr uit 2016 b.v hier kan ik gewoon in module 9 komen en ook in de adaption waardes.

Gekke is alleen bij deze leon gaf hij in sommige channels dus meteen error channel not available?(wat ik bv bij mijn altea uit 2004 krijg voor bv Leaving Home, wat niet ondersteund word door bcm)

Lijkt dus alsof de cupra sommige adaptie waardes niet heeft om te veranderen. Ik las wel op een blogs van chris-schwarz.de
Dat sommige 5f modellen vanaf 2015 diverse opties niet te coderen waren. Alleen voor 2013-2014 modellen. Nu is de cupra van eind 2014. Kan dus zijn dat deze al de bcm van een 2015 model heeft?

Hen bij de cupra wel oa traffic sign recognition gecodeerd, continue rood branden van deurleds in gebruikers profielen ipv alleen op sport stand. Alleen het inklappen van spiegels wouden we veranderen naar look command zodat deze direct met vergrendelen inklapt zonder nogeens 3 sec op de ab te.moeten drukken. Was helaas dus niet mogelijk.

Eens kijken of ik iemand kan vinden met een 5F mer bouwjaar 2013-2014 ter vergelijking of deze opties wel mogelijk zijn. En of er verschil is in bcm,versie en software



Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk
 

adjego

Administrator
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
4.597
Dan denk ik toch dat je te oude versies van je software hebt. Overigens heb je voor deze adaption geen coding.txt nodig.
 
Bovenaan