Bijzondere keuze om op deze manier, met deze onderbouwing, de order te cancelen. Een goed bedrijf geeft de klant altijd nog een keuze mogelijkheid voordat iets definitief gecanceld wordt.
Mijn inziens hadden ze dit veel netter kunnen regelen en de eer aan hun zelf kunnen houden. "Geachte .... wegens een systeem/interne fout heeft u tegen een incorrecte prijs een product besteld. Het product is x procent goedkoper dan de realiteit. Daarom beroepen wij ons op onze algemene voorwaarde artikel 4 punt 2. ... eventueel nog een verdere toelichting ... Excuses voor het ongemak"
Mijn inziens kan je als consument nu, gezien de manier tot directe annulering de boel annuleren, artikel 13 punt 3 tegen hun gebruiken. (even een snelle quoute van de voorwaardes)
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.