[SEAT] [Mii KF] Electric

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.006
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/seat-presenteert-de-mii-electric/

Mitchel van Essen

4 juni 2019 11:02

Daar is hij dan: de allereerste volledig elektrische Seat. Na een (heel) korte teasercampagne onthult het Spaanse merk vandaag de Mii Electric.

Met de Seat Mii Electric geeft het merk naar eigen zeggen zijn startschot in het elektrische segment. De aandrijflijn heeft sinds de onthulling van zijn Tsjechische tweelingbroer, de Skoda Citigo e iV, weinig verrassingen voor ons in petto. De Seat krijgt exact dezelfde 61 kW sterke elektromotor in de bodem gemonteerd. Het 36,8 kWh sterke batterijpakket zorgt bij de Seat dan ook voor herkenbare cijfers. De actieradius is op 265 kilometer vastgesteld, de topsnelheid is op 130 km/h begrensd. Bij een 7,2 kW-wisselstroomlader duurt het ongeveer vier uur om het accupakket tot 80 procent op te laden. Bij gebruik van een 40kW-gelijkstroomlaadpunt wordt diezelfde laadtijd tot een uur verkort. Daarnaast kan de Seat ook aan een 230V-aansluiting worden gekoppeld.

Op een paar EV-aanduidingen na blijft het uiterlijk van de Mii ongewijzigd. Nieuw zijn de optionele 16-inchwielen. Het interieur werd op materiaalgebruik iets meer aangescherpt. De Mii Electric is de eerste Seat die standaard is voorzien van Seat Connect, een smartphone-app die toegang geeft tot veel functies van de auto. Bestuurders weten zo altijd op de auto op slot is en kunnen met de app vooraf de airco bedienen.

De productie van de Mii Electric start nog voor de jaarwisseling en begin volgend jaar staat de auto bij de Nederlandse dealers. Gisteren werd bekend dat de Mii Electric de reguliere Mii op benzine zal vervangen. Hetzelfde geldt voor de Citigo.

yhoysowb2y7v.jpg


e72ykj6bm6zu.jpg


mwbyl1gb0a19.jpg


c65yr7ab9od1.jpg


e3iykygbqbfx.jpg
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.006
Hij ziet er echt precies zo uit al mijn ex-Sport Dynamic uit 2014. Ze hadden best wat meer aan het uiterlijk mogen tweaken. Aan de andere kant: perfecte tweede auto als Electric.
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.413
Waarom een dsg pook als je electric rijdt?

Om alsnog mee te schakelen naar een gewenste stand (Park, Reverse, Neutral, Drive). Gezien dit de traditionele manier is die iedereen bekent is, gaat ik er vanuit dat ze daarom voor deze oplossing hebben gekozen.

2015-volkswagen-e-golf--long-term-test-car_100536847_m.jpg
 

el coche SEAT

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
847
Hoorde informeel dat de prijs ergens om en nabij de 15000 euro gaat worden.
 

chollie

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
223
Om alsnog mee te schakelen naar een gewenste stand (Park, Reverse, Neutral, Drive). Gezien dit de traditionele manier is die iedereen bekent is, gaat ik er vanuit dat ze daarom voor deze oplossing hebben gekozen.

2015-volkswagen-e-golf--long-term-test-car_100536847_m.jpg

Aha, dank je.
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
Hoorde informeel dat de prijs ergens om en nabij de 15000 euro gaat worden.

Wut? Dat is wel heel goedkoop. Helemaal als je het met de E-UP vergelijkt die iets van 25k moest kosten en 120km op een lading deed. :(
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.878
Jammer van de actieradius van 265km. Net leuk voor het dagelijkse woonwerkverkeer en de boodschappen.
Benieuwd of er ook een Cupra of FR versie komt.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.270
Zal wel eerder richting die 25 k gaan vergelijkbaar met de Up!
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.006
Jammer van de actieradius van 265km. Net leuk voor het dagelijkse woonwerkverkeer en de boodschappen.
Benieuwd of er ook een Cupra of FR versie komt.
Hoeveel mensen met een Mii zullen nu meer dan 265km enkele reis doen?
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.878
Geen idee, maar een auto met een actieradius van 265 km valt voor mij sowieso af. Maakt niet uit of het een Mii of iets anders is.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.006
Snap wat je bedoelt. Kwestie van wennen denk ik om hem aan de lader te hangen. Met de smartphone is iedereen er ondertussen ook aan gewend dat hij niet een week lang met een accu doet zoals de Nokia 6210.
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.413
Met de smartphone is iedereen er ondertussen ook aan gewend dat hij niet een week lang met een accu doet zoals de Nokia 6210.

[offtopic]
En daarom heb ik voor m'n werk een Xiaomi met een grote accu. Ding haalt met gemak 4 dagen (elke dag aardig wat bellen en soms ook nog emailen/internetten). Iedere dag opladen werd ik zo zat...
[/offtopic]
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.006
[offtopic]En daarom heb ik voor m'n werk een Xiaomi met een grote accu. Ding haalt met gemak 4 dagen (elke dag aardig wat bellen en soms ook nog emailen/internetten). Iedere dag opladen werd ik zo zat...[/offtopic]
Draadloos opladen is ideaal. Thuis een laadplaatje op het tafeltje naast de bank, in de auto een phonebox en zelfs m'n wekker heeft een ingebouwde oplader. Telefoon erop en de volgende ochtend is hij weer vol. :) Sowieso doet de iPhone XR het heel goed op 1 accu.

De Mii past ook wel op die wekker denk ik.
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Geen idee, maar een auto met een actieradius van 265 km valt voor mij sowieso af. Maakt niet uit of het een Mii of iets anders is.

Ik denk dat Dennis bedoelt dat het voor een Mii als boodschappenkar geen belemmering hoeft te zijn. Voor veel meer dan dat is een Mii toch niet geschikt. Wij hebben als tweede auto/boodschappenkar een Ford Ka uit 2012. Ik zou het geen belemmering vinden als deze slechts een actieradius van 265km had; je komt er toch niet mee op de snelweg.

[offtopic]
En daarom heb ik voor m'n werk een Xiaomi met een grote accu. Ding haalt met gemak 4 dagen (elke dag aardig wat bellen en soms ook nog emailen/internetten). Iedere dag opladen werd ik zo zat...
[/offtopic]

[offtopic_continue]
Nou, mijn collega heeft een Xiaomi Pocophone F1 en die is toch echt wel met ??n dag leeg. :>
[/offtopic_end]
 
Laatst bewerkt:

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.413
@Menaz, draadloos laden ben ik van af gestapt. Vond dat er teveel warmte ontwikkeling aanwezig was (Samsung) en minder effici?nt is dan lekker stekkeren. Daarbij heeft m'n priv? telefoon geen draadloos opladen meer (Huawei P30)

[offtopic_continue]
Nou, mijn collega heeft een Xiaomi Pocophone F1 en die is toch echt wel met ??n dag leeg. :>
[/offtopic_end]

[offtopic_starting again]
hahaha heb de Xiaomi A2 lite op android one. Bevalt prima en maandelijks updates.
[offtopic_ending again]
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.006
@Menaz, draadloos laden ben ik van af gestapt. Vond dat er teveel warmte ontwikkeling aanwezig was (Samsung).
Doet me meteen denken aan de Samsung (niet draadloos) van een collega die helemaal bol stond door de oververhitte accu. Het blijft rotzooi, dat Samsung.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.372
Hoeveel mensen met een Mii zullen nu meer dan 265km enkele reis doen?

Ik denk dat je voor dergelijke afstanden ook de retourreis mee moet rekenen: dat zal geen dagelijks woon/werk-verkeer zijn bij die afstand, en is het dus de vraag of je op je bestemmingsadres bij kunt laden en zo ja hoeveel. Bovendien als er al laadpalen zijn bij je bestemming, is de vraag of deze ook beschikbaar zijn of in gebruik bij anderen. Ander nadeel in de winter (verwarming interieur, achterruit enz. ?n minder accu-capaciteit) zul je waarschijnlijk ver onder die actieradius van 265 km stil vallen als je niet bijlaadt. Voor gebruik in en rond de stad of standplaats prima autootjes, maar niet als het de enige auto is in het gezin.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.878
Een enkele reis naar mijn oudrs of broer is 255 km, dat ga ik met zo'n Mii niet redden. Al helemaal niet als er omleidingen zijn.
Verder alleen leuk als stads- en boodschappenautootje en voor sommige voor het woon/werk-verkeer.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.006
Sowieso is de Mii alleen leuk als stads- en boodschappenautootje. Of er nu een batterij in ligt of een 1.0.
 
Bovenaan