[SEAT] [Toledo 1M] start niet in vroege ochtend

bassochist

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.555
miss ook niet geheel onverstandig om even de aansluitingen van de krukassensor / nokkenassensor te checken.
 

Wottert

New member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
22
Vanavond het een en ander weer nagekeken. De koelvloeistofsensor heb ik vervangen deze is van het groene model. Daarnaast ook de bobine nagekeken en wat blijkt dat deze een kras of een hele lichte scheur vertoond. Dit lijkt namelijk alsof er een haar op de bobine plakt. Dit zou wellicht het probleem kunnen veroorzaken. Morgenvroeg gaan we weer testen. Als het probleem nog steeds niet is verholpen ga ik de bobine denk ik vervangen.
 

Toledo_FR

Member
Lid geworden
30 nov 2011
Berichten
271
Mocht de bobine een scheur hebben is dat makkelijk te testen. Ff met plantenspray spuiten.
Meteen kan je dan bobine kabels ook testen.
Succes.
We horen graag het resultaat.
 

Wottert

New member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
22
Vanochtend gestart en deed het gelijk, hij viel wel stil na 3 seconde. Opnieuw gestart en loopt prima, zoals normaal. Het is tenslotte ook gewoon 16 graden buiten, warm genoeg dus. Morgen nog maar eens...
 

Wottert

New member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
22
Vanmiddag startte ik de auto om 11.30 uur (13 graden buiten). Helaas moest ik 3 pogingen doen om de auto te starten. Dus het probleem is nog steeds niet opgelost! Straks ga ik de lmm vervangen omdat ik deze ook van de sloop heb meegenomen. Wie o wie heeft er nog idee?n betreft de oplossing voor dit probleem?
 

Pino

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
130
Mijn 1.8t starte moeilijk door knokkenaspositiesensor die slecht werd. Geen idee of de 1.6 deze geeft?
 

Pino

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
130
Slecht starten begon het mee. Gewoon geheel willekeurig en werd steeds erger. Later ook iets inhouden met wat lagere toeren. Nog wat later in noodloop.. Maar zoals gezegd heb ik geen idee of de 1.6 deze heeft.
 

Wottert

New member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
22
Ok ik heb het antwoord al....ik heb een elektrische ontsteking dus geen verdeler. Dus bovenstaande link hebben we niks aan. Ik heb de lmm vanavond vervangen omdat ik deze toch had meegenomen bij de sloop. Morgenvroeg weer testen. Maar wellicht zou het dan toch aan de bougiekabels kunnen liggen. Ik ga straks eens even spuiten met de plantenspuit.
 

Pino

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
130
Ik had geen storing en toch was m'n knokkenaspositiesensor kapot! Dit hoeft dus niet altijd!!
 

Wottert

New member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
22
Ok vandaag geen problemen gehad. Totdat ik vanavond een beetje aan surfen was over het internet en zocht naar een oplossing. De krukkassensor is defect wanneer de toerenteller geen waarde geeft bij het proberen te starten heb ik me laten vertellen, geen waarde is geen inspuiting en geen ontsteking. De auto 2x gestart, start normaal, toerental gaat naar 1200 rpm en komt tot een stationaire waarde van 900 rpm. Vervolgens nog een 3de, 4de en 5de keer geprobeerd te starten maar nu slaat hij niet meer aan, toerental komt tot 200 rpm. Hij geeft dus wel een waarde. Is dit te laag om tot ontsteking te komen? Kan het de nokkenassensor zijn?
 

Wottert

New member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
22
Nu een aantal dagen achter elkaar zonder problemen de auto in de ochtend kunnen starten. Met temperaturen van 7 tot 16 graden buitenlucht. Ik begrijp er geen bal van!
 

Wottert

New member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
22
De auto slaat momenteel vaker aan maar valt ook vaker gelijk weer uit. Zonder gas bij te geven valt hij dus uit. Nu heb ik weer even gegoogeld en dan vraag ik als leek aan jullie of de problemenmaker wellicht een defect contactblokje zou kunnen zijn?
 

Wottert

New member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
22
Daar ben ik weer....de auto is voor een aantal dagen bij de garage geweest (SEAT specialisten). Daar hebben ze de computer nagekeken op vocht en de bijbehorende bekabeling. De computer is in orde bevonden (geen vocht) en de massa zou groen zijn geweest. De kabel is schoongemaakt maar het probleem is er nog steeds. Ik heb de auto even terug om te kunnen testen. Nu vermoed ik als auto leek iets anders. Ik heb het vermoeden dat er te weinig of misschien ook wel te veel brandstof wordt ingespoten. Wellicht zitten de injectoren en of de brandstoffilter verstopt?
 

Wottert

New member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
22
Op aanraden van verschillende mensen heb ik de krukassensor en nokenassensor vervangen. Ook heb ik voor de zekerheid het gasklephuis maar even schoongemaakt (niet dat hij echt vies was). Helaas geen verschil! Nu hoorde ik dat een veel voorkomend euvel het contactblokje het probleem zou kunnen veroorzaken. Hetgeen wat ik in dit topic al eerder heb aangesneden. Op het moment dat je het contact aanzet zou het controle lampje van het contact dan niet gaan branden, dit is wel het geval. Kan ik het contactblokje dan uitsluiten?

Moet ik dan toch steeds meer in de richting van de ECU gaan denken?

Niemand die mij kan helpen?
 

WouterV6

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
2.783
Als jij schrijft dat er een scheur in jou bobine zit,
Dan zou ik die zoiezo vervangen. Ik denk dat je dan het probleem hebt.
 
Bovenaan