Ik heb er vorige week bij mijn dealer ook ingezeten en rond gekeken en deel jou mening volledig. Veel ruimte voorin en ook achterin. Hoogte (zit tot hemel) achterin vond ik tegenvallen. Koffer is zeer groot en erg handig met die hatchback klep. Voor de rest vond ik het interieur wel erg saai in vergelijking met mijn auto. Maar daar zit dan ook een behoorlijk prijs verschil in. Maar voor de nu geldende top auto van Seat zou je eigenlijk meer mogen verwachten toch?Gisteren op de meeting voor het eerst uitgebreid de nieuwe Toledo bekeken. Bizar hoeveel auto je krijgt voor je geld zeg. Voorin zit je goed, op de achterbank zit je enorm ruim en dan heb je ook nog eens een joekel van een kofferbak. En dat voor het geld van een Ibiza! Je merkt alleen in de breedte dat het geen C-segmenter is.
Ok, het is geen spannende auto, maar met een setje 17" en een verlagingssetje en dan in een goede kleur rij je er echt knap bij. En dan kun je ook gewoon netjes geintegreerde navi bestellen in plaats van zo'n los Navigonding.
Best een interessante opvolger voor de Altea tzt als familiebak. Met de 1.4 TSI DSG.
Je hebt gelijk Menaz maar nu de Exeo weg gevallen is, is er volgens mij een behoorlijk gat geslagen tussen de Alhambra en de Toledo, Altea, Leon. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?De Toledo is niet de topauto van SEAT hoor. Hij zit tussen de Ibiza en Leon in. Staat ook op het Ibiza onderstel. Het is echt een no-nonsense auto waar je ook wel aan kunt merken dat er op onderdelen bezuinigd is. In het interieur zit heel veel Polo, maar dan met hard plastic (wat je in een Altea of Ibiza trouwens ook gewoon hebt). Ook aan het exterieur zie je het aan details. Geen knippers in de spiegels bijvoorbeeld, een ouderwetse dakspriet en trommelremmen. En opties als xenon of een glazen dak zijn er niet.
Topmodel bij SEAT is de Alhambra. :+ Daar kun je 50.000,- op stukslaan.
Nee, klopt. Alhambra is eigenlijk een auto in een heel aparte klasse. Iemand die boven het D-segment (Exeo) wil gaan shoppen, zal niet snel in een busje stappen.
Het gamma houdt nu dus qua "normale" auto's eigenlijk op bij de Leon/Altea. Hoop dat er nog wat terugkomt in het D-segment.
Alleen 'verplichte optie' zijn automatten, waar je ook nog voor moet betalen? 8)7