Fura
Vriend van SEAT-Online!
- Lid geworden
- 27 aug 2010
- Berichten
- 6.049
Heb de Tarraco nu 2 weken in gebruik, en zal een korte review maken van deze auto.
Na (op 1 dag na) 2 jaar wachten na bestelling, is de Tarraco dan eindelijk afgeleverd.
Dat het langer dan gebruikelijk zou gaan duren, was bekend. Maar dat het zolang moest gaan duren hadden de dealer en ik niet verwacht.
Dat wachten was echter geen straf, want mijn Ateca deed het nog uitstekend.
Het bij te betalen bedrag na inruil, lag vast, dus financieel gezien, kon ik er geen buil aan vallen.
Ik had een Merlot rode besteld, maar moet die 2 maanden voor levering wijzigen in een andere kleur, omdat die kleur voor Tarraco's MY 2024
niet meer beschikbaar was helaas. Heb uiteindelijk gekozen voor Oryx White.
Elektrisch heeft de auto bij volle accu een bereik van ongeveer 43 km (volgens display) Ik rijdt woon/werk 38 km, en houdt inderdaad na thuiskomst
nog een paar km over. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkeld, als de buiten temperatuur verder zal dalen als we straks de winter in gaan.
Ik rijdt de auto in de ECO mode, en met de DSG-bak in de B-stand, waarbij de auto remenergie terug kan winnen.
Die B-stand rijdt erg fijn, remmen voor verkeerslichten is vrijwel niet meer nodig, als je tijdig anticipeert.
De rust, en het ontbreken van motorgeluid is echt een comfort verhogende eigenschap als je in de E-modus rijdt.
Ik heb bewust gekozen voor de met stof en alcantara beklede bucket seats, i.p.v. de 'normale' stoelen met leer bekleed.
De bucket seats zitten erg goed, en geven een goede steun in alle richtingen.
Kwa afwerking zit de Tarraco op een iets hoger niveau, dan mijn ex. Ateca, en ook het infotainmentsysteem bied meer mogelijkheden.
De 20" velgen maken de auto gelukkig niet oncomfortabel. Het stroomverbruik is de afgelopen week zo'n 22kWh/100km geweest.
Op dit moment dus dik tevreden over de auto, hopen dat dat zo blijft.
Na (op 1 dag na) 2 jaar wachten na bestelling, is de Tarraco dan eindelijk afgeleverd.
Dat het langer dan gebruikelijk zou gaan duren, was bekend. Maar dat het zolang moest gaan duren hadden de dealer en ik niet verwacht.
Dat wachten was echter geen straf, want mijn Ateca deed het nog uitstekend.
Het bij te betalen bedrag na inruil, lag vast, dus financieel gezien, kon ik er geen buil aan vallen.
Ik had een Merlot rode besteld, maar moet die 2 maanden voor levering wijzigen in een andere kleur, omdat die kleur voor Tarraco's MY 2024
niet meer beschikbaar was helaas. Heb uiteindelijk gekozen voor Oryx White.
Elektrisch heeft de auto bij volle accu een bereik van ongeveer 43 km (volgens display) Ik rijdt woon/werk 38 km, en houdt inderdaad na thuiskomst
nog een paar km over. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkeld, als de buiten temperatuur verder zal dalen als we straks de winter in gaan.
Ik rijdt de auto in de ECO mode, en met de DSG-bak in de B-stand, waarbij de auto remenergie terug kan winnen.
Die B-stand rijdt erg fijn, remmen voor verkeerslichten is vrijwel niet meer nodig, als je tijdig anticipeert.
De rust, en het ontbreken van motorgeluid is echt een comfort verhogende eigenschap als je in de E-modus rijdt.
Ik heb bewust gekozen voor de met stof en alcantara beklede bucket seats, i.p.v. de 'normale' stoelen met leer bekleed.
De bucket seats zitten erg goed, en geven een goede steun in alle richtingen.
Kwa afwerking zit de Tarraco op een iets hoger niveau, dan mijn ex. Ateca, en ook het infotainmentsysteem bied meer mogelijkheden.
De 20" velgen maken de auto gelukkig niet oncomfortabel. Het stroomverbruik is de afgelopen week zo'n 22kWh/100km geweest.
Op dit moment dus dik tevreden over de auto, hopen dat dat zo blijft.
