Volkswagen Golf 7R rijtest

Erminio

Well-known member
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
4.328
Ze snappen toch wel dat de Cupra voor 90% procent technisch identiek is als de G7R :\
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.289
Tuurlijk snappen ze dat wel, maar ze willen het niet horen noch weten.
Ziende blind heet dat.
Iets minder harde bekleding en 4wd mag toch 8k kosten? Al is die langzamer op de sprint tussen 100-200km/u dan de Cupra.
NEIN ein Golf ist besser!!!!
Maar kan nog gekker.
Bij de S3 met zelfde uitrusting kwam ik op zelfs 12K prijsverschil uit LOL
 

VAGfan

Active member
Lid geworden
3 sep 2010
Berichten
1.051
Wat ik zo knap vind, is hoe het VAG lukt de Golf net wat meer stijl en premium-"isch" mee te geven. Alles is net wat dikker (niet pers? mooier). Uiteraard zit daar het prijsverschil. Diezelfde "stap" zie je ook weer tusen een G7R en een S3. Alsof er 3 lagen lak op de Cupra zitten, 4 op de Golf en 5 op de Audi. Ik heb de G7R ook overwogen. Echter, de Cupra 5F is tov de 1P zoveel beter geworden...?n dichter naar de Golf gekropen. Ik heb de auto's ongeveer hetzelfde geconfigureerd en kwam voor de Cupra uit op EUR 41.500 en voor de Golf op EUR 54.500. Met name toen de eerste autobladen hun ervaringen schreven en de reportages/tests op Youtube werden gepost waaruit unaniem bleek dat de Cupra lichtvoetiger was, scherper in de neus/turn in en eigenlijk iets "ondeugender" was, was ik definitief om. ?ndanks dat de kwaliteit van het interieur natuurlijk op gepaste afstand blijft van een Golf. Een auto die z? dicht bij een Golf R kan komen met beleving en weggedrag en daarbij een gat trekt van EUR 13.000,00 is toch wel erg, erg goed...

http://www.youtube.com/watch?v=4tgdtVhQzJM
http://www.youtube.com/watch?v=K5dRujiHbpA
 
Laatst bewerkt:

inVorm

New member
Lid geworden
4 sep 2010
Berichten
786
Ben het niet helemaal met jullie eens. (shit helemaal niet eigenlijk)
Als je een bloedsnelle racer voor alledag wilt kom je binnen VAG uit bij de R en S3.
Ik vind echt dat ik een super gave bak rijd maar mis mn 4wd onwijs, het is helaas vaak ook niet droog in west europa.
Snap dat jullie je keuze willen verdedigen maar neig t toch een beetje te zien als cognitieve disonantie helaas.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.289
Ik begrijp jou wel hoor.
Maar de echte meerwaarde van 4wd is in Nl en buurlanden minimaal en misschien in Dld ietsje meer.
Maar als de rest van de techniek 100% gelijk is waarbij de GR7 en S3 tot 100 sneller zijn en de Cupra daarboven weer sneller moet je de vraag stellen:
Is mij die gering meerwaarde € 8.000,- tot wel € 15.000,- waard?
En dat moet eenieder nu zelf voor zich uitmaken.
Dat is nu ook precies vaak de uitkomsten bij de vergelijkingstesten.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.289
Ik begrijp jou wel hoor.
Maar de echte meerwaarde van 4wd is in Nl en buurlanden minimaal en misschien in Dld ietsje meer.
Maar als de rest van de techniek 100% gelijk is waarbij de GR7 en S3 tot 100 sneller zijn en de Cupra daarboven weer sneller moet je de vraag stellen:
Is mij die gering meerwaarde ? 8.000,- tot wel ? 15.000,- waard?
En dat moet eenieder nu zelf voor zich uitmaken.
Dat is nu ook precies vaak de uitkomsten bij de vergelijkingstesten.
 

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
De hogere aanschafprijs van 14.000 euro wil niet zeggen dat je dat geld ook kwijt als je na 3 jaar je auto weer inruilt. Dan krijg je voor je Golf uiteraard ook meer terug. Dus je bent geen 14.000 euro kwijt, maar eerder 7.000 euro in de praktijk. En dan vind ik de meerprijs van een mooier interieur en 4WD eigenlijk wel waard.

De reden dat ik de Golf R niet gekocht heb is dat ik hem niet kan betalen. Je moet de centjes natuurlijk wel hebben.
 

VAGfan

Active member
Lid geworden
3 sep 2010
Berichten
1.051
Snap dat jullie je keuze willen verdedigen maar neig t toch een beetje te zien als cognitieve disonantie helaas.
:mrgreen:...Ik rij nu met 4wd Haldex en inderdaad, je kunt volle bak weg bij t stoplicht zonder wielspin, of het nu nat of droog is. Ook in de winter met sneeuw is het ideaal. De proefrit met de Cupra 280 heeft mij echter positief verrast. Ik heb de auto in nat gereden en stond werkelijk perplex hoeveel grip er was. V??l meer dan wat ik nog kende van mijn Cupra 1P. Op inruil G7R zit absoluut "winst" ten koste van de Cupra. De auto krijgt echter zoveel goede recencies dat de procentuele afschrijving dichterbij de G7R zal blijven dan eerder het geval was. Laatste punt is net als Chris de centjes. Ik rijd ook priv? en EUR 54.500,00 vs EUR 41.500,00 scheelt gewoon een nieuwe Kia Picanto of VW Up.
En gezien wij een stadsauto erbij hebben irt alle logistiek met kids...;)

Maar...Los daarvan en nav de proefrit weet ik ook niet of ik alsnog dat bedrag er voor over zou hebben. De meerprijs wordt nl. niet vertaald in meer rijplezier of beleving. Dat zie je ook aan het enthousiasme vd de testers in de 2 youtube filmpjes die ik bijgesloten had. Je z?et daarin dat de Cupra beter de hoek omgaat en wat speelser is. Wat blijft; Er is niets zo persoonlijk als smaak natuurlijk en ik kan jou argumenten zeker plaatsen :)
 
Laatst bewerkt:

MZLMTS

Active member
Lid geworden
6 jul 2011
Berichten
1.151
Wederom weer een leuk verslag. Ik vind het echt een geweldige auto om te zien, prestaties zijn ook top.
 

Roel Freriks

New member
Lid geworden
5 jun 2014
Berichten
152
ik ben het ook met meerdere mensen eens!
Als je hem in het echt ziet is het echt wel een kanon op wielen!
Bij Pon in de demogarage staat hij in een geweldige kleur blauw! en dan andere wielen erop en hij oogt meteen een stuk beter!
Mee gereden heb ik echter nog niet maar als ik meerdere mensen hoor schijnt die 4WD echt heerlijk te zijn alleen....
om daar nou een hoop extra geld voor uit te geven als de Leon Cupra er ook als een kanon van doorgaat? Nee dan houd ik liever dat geld op zak voor idd een kleine stadsauto of een leuke vakantie!
ook ik kocht de Cupra om de goede prijsverhouding en ik houd wel van een wolf in schaapskleren.. voor mij ziet de G7R er net TE uit. Persoonlijk is alles waar TE voor staat niet helemaal juist..
Ondanks dat ik het een best wel dik ding vind staat de Cupra bovenaan en daarna waarschijnlijk eerst de S3 en de de G7R..

OT: Wel weer een heel leuk verslag om te lezen!!
 
Bovenaan