Volkswagen Golf VII

petraimon

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.141
419632_295472567184732_192603560804967_714623_2089289888_n.jpg

Wat voor volkwagen is dit. Heeft het formaat van een golf maar herken hem niet als 1
 

P1P

New member
Lid geworden
10 sep 2010
Berichten
1.712
Dat zal de Volkswagen Fotosoep zijn?

Wel een handige manier om je wielen schoon te maken
 

petraimon

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.141
aha ok. Ik had al gezocht op google maar kon niks vinden wat erop lijkt. Dacht ook in 1e instantie aan een fotoshop.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.017
Vind het meer een SEAT-dash. Middenconsole is inderdaad net een mix tussen de Leon III en de Ibiza 6J.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.928
Dat lijkt me het dash van de nieuwe Leon..

Ook, maar waaruit maak je op dat de Golf VII niet eenzelfde dash krijgt?
De dash van de nieuwe Leon lijkt immers een doorontwikkelde/nieuwe versie van de Golf GTI cabrio:
Volkswagen-Golf_GTI_Cabriolet_2013_800x600_wallpaper_29.jpg
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.017
Vanavond om 21:30 is de offici?le onthulling van de Golf VII.
 

Leon_Franzz

New member
Lid geworden
21 okt 2011
Berichten
948
Dat dashbord is volgens mij bijna hetzelfde dan de 6J... Ik heb ook zo'n scherm, en dat lijkt wel erg hetzelfde!
 

Michaell0

Member
Lid geworden
14 aug 2011
Berichten
242
Tja de Golf 6 noemde men 5.5 , Dit model moet dus de de nieuwe Golf 7 zijn.
Kan er beter nu een 6 van maken. of nee, 6.5.

Pff. ziet er niet uit,jammer.
 

Tinos

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.159
Mooi evolutie, waarbij de spiegelconstructie en ruitje bij A-stijl me nog het meest opvalt.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.928
De nieuwe Volkswagen Golf


Leusden, dinsdag 4 september 2012 - Volkswagen introduceert de nieuwe Golf. De zevende generatie van de bestseller (ruim 29 miljoen verkocht sinds 1974) is veiliger, comfortabeler, dynamischer en ruimer dan zijn voorganger. Daarbij is Volkswagen erin geslaagd het gewicht met zo?n honderd kilogram terug te brengen, afhankelijk van de uitvoering. Mede hierdoor is de Golf tot 23 procent zuiniger dan voorheen. Het gemiddelde verbruik met de nieuwe, 140 pk sterke TSI-benzinemotor met cilinderuitschakeling bedraagt 1 op 20,8. De Golf BlueMotion is goed voor 1 liter diesel op 31,2 km. De Golf staat vanaf 3 november in de showroom. Bestellen kan vanaf 1 oktober.



De nieuwe Golf valt direct op door zijn krachtige proporties. Hij is 425,5 cm lang (+56 mm t.o.v. zijn voorganger), 179,9 cm breed (+13 mm) en 145,2 cm hoog (-28 mm). Daarbij is de wielbasis met 59 mm gegroeid tot 263,7 cm. De wielen staan ?op de hoeken? van de carrosserie. Dit draagt bij aan het dynamische voorkomen en het leidt tot extra interieurruimte.

De lengte van het interieur bedraagt 175,0 cm (+14 mm) en de bagageruimte met variabele laadvloer heeft nu een inhoud van 380 liter (+30 l). De tildrempel is met 66,5 cm (-17 mm) de laagste in zijn klasse.

Een echte Golf
De dynamische lijn van de Golf is te danken aan het nieuwe MQB-platform waarop hij is gebaseerd. Dit maakt het mogelijk de voorwielen ver naar voren te plaatsen. Daardoor lijkt de motorkap extra lang. Maar v??r alles is het nieuwe model een echte Golf. Kenmerkende details zijn de herkenbare C-stijl, de lange daklijn en gunstige stroomlijn (Cw 0,27 (BlueMotion). Volkswagens design-DNA met de horizontale lijnvoering van front en achterzijde sluit hier perfect bij aan.

De plus van 100 kg gewichtsverlies
Ondanks een rijkere standaarduitrusting, een hoger veiligheidsniveau en meer comfort is de nieuwe Golf tot honderd kilogram lichter dan voorheen. De grootste winst komt van de motoren (-40 kg) en de carrosseriestructuur (-37 kg). In de wielophangingen werd 26 kg ?gevonden? en in het elektrische systeem 6 kg. Het gewichtsverlies is een ?plus? voor efficiency ?n dynamiek.

Tot 23 % zuiniger
Volkswagen heeft voor de Golf nieuwe motoren ontwikkeld, alle met start-stopsysteem en regeneratie van remenergie. Bij de marktintroductie zijn er twee benzineversies. De basisversie, de 1.2 TSI met 85 pk, laat een gemiddeld verbruik noteren van 1 op 20,4 (CO2: 113 g/km). Dat is 0,6 l/100 km zuiniger dan de voorganger. De 140 pk sterke TSI is voorzien van cilinderuitschakeling en voldoet nu al aan de EU6-emissienorm. Het gemiddelde verbruik: 1 op 20,8 (CO2: 112 g/km).

Het dieselgamma start met de 105 pk sterke 1.6 TDI die gemiddeld 1 op 26,3 verbruikt (CO2: 99 g/km). De 2.0 TDI met 150 pk laat 1 op 24,4 noteren (CO2: 106 g/km). Later volgt de Golf BlueMotion, met een gemiddeld verbruik van 1 liter diesel op 31,3 km (CO2: 85 g/km).

De nieuwe Golf is er met een zesversnellingsbak en met een zes- of zeventraps DSG-transmissie. Het nieuwe bestuurdersprofiel-systeem ondersteunt de berijder bij een effici?nte rijstijl.

Veiligheid van topklasse
De Golf is als eerste in zijn klasse standaard uitgerust met Multi Collision Brake. Daarmee remt de Golf automatisch af na een botsing. Dit beperkt het risico op ?doorschieten? en daarmee een vervolgaanrijding. De nieuwe Golf is ook leverbaar met het proactieve veiligheidssysteem PreCrash. Dit ?herkent? gevaarlijke situaties, spant de gordels aan en sluit ramen en schuifdak. Geavanceerde veiligheidsvoorzieningen als adaptieve cruisecontrol, Front Assist, City Emergency Braking, vermoeidheidsherkenning en Lane Assist zijn optioneel beschikbaar.

Dynamiek ?n comfort
Ook Progressive Steering is een primeur in deze klasse. Daarbij is de overbrengingsverhouding van de stuurinrichting variabel. Dit helpt parkeermanoeuvres te vereenvoudigen en zorgt voor optimale dynamiek op bochtige wegen. De dynamiek wordt verder versterkt doordat het elektronische sperdifferentieel XDS altijd standaard is. Comfortverhogend zijn de elektrische parkeerrem, Light Assist en Dynamic Light Assist, verkeersbordherkenning en Park Assist 2.0.

Hoogwaardig interieur ? touchscreen standaard
Elke nieuwe Golf is standaard uitgerust met een touchscreen (5,0, 5,8 of 8 inch). Al in de basisversie is de boordcomputer ge?ntegreerd en kunnen instellingen worden gewijzigd. De grotere displays bieden volop infotainment- en connectiviteitsmogelijkheden. De bediening is eenvoudig en intu?tief. Het interieur is ruim, veelzijdig en comfortabel.

De nieuwe Golf wordt leverbaar als Trendline, Comfortline en Highline. Hij is vanaf 1 oktober te bestellen en staat vanaf 3 november bij de Nederlandse dealers. Rond 1 oktober worden de prijzen en specificaties bekendgemaakt.
 
Bovenaan