Volkswagen Polo Blue GT

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.017
Eerste Volkswagen met cilinderuitschakeling: hoge prestaties, gemiddeld verbruik 1:21,3

VOLKSWAGEN POLO BLUEGT: HOGE PRESTATIES ?N WEGENBELASTINGVRIJ

Leusden, 6 maart 2012 ? De Volkswagen Polo BlueGT, die op de Autosalon van Gen?ve debuteert, is voorzien van een nieuwe 1.4 TSI-motor met cilinderuitschakeling. Deze 103 kW/140 pk sterke benzinemotor zorgt voor sportieve prestaties bij een CO2-uitstoot van slechts 108 g/km. Met DSG-transmissie is de uitstoot zelfs maar 105 gram. De Polo BlueGT is daarmee tot 2014 vrijgesteld van wegenbelasting. Hij komt deze zomer op de markt.

Hightech zuinigheid
Het gemiddelde verbruik van de Polo BlueGT bedraagt 1:21,3 (CO2: 108 g/km), met de optionele DSG-transmissie daalt dat naar 1:22,2 (CO2: 105 g/km). Deze waarden zijn mede te danken aan BlueMotionTechnologies (Start/Stop, remenergie-regeneratie) en de nieuwe cilinderuitschakeling. Dit systeem zorgt ervoor dat in het toerengebied van 1.250 - 4.000 t.p.m. en bij lage belasting (benodigd koppel: tussen 25 en 100 Nm) twee cilinders worden uitgeschakeld.
De nieuwe viercilinder 1.4 TSI-motor met cilinderuitschakeling is de topversie van Volkswagens gloednieuwe EA211-benzinemotorenreeks. Hij levert in de BlueGT 103 kW/140 pk. De topsnelheid van de Polo BlueGT bedraagt 210 km/uur. De sprint van 0 naar 100 km/uur duurt slechts 7,9 seconden.

Zichtbaar sportief
De Polo BlueGT valt op door zijn 17-inch lichtmetalen velgen, het verlaagde onderstel, de achterspoiler, de sideskirts, de achterbumper met diffuser, de mistlampen v??r en andere sportieve details. Vanbinnen: een met leder bekleed sportstuur, aluminium afwerkingsdetails en een multifunctionele display die informatie geeft over onder meer de cilinderuitschakeling.

Vanaf deze zomer
De Polo BlueGT komt begin derde kwartaal van dit jaar op de markt. Prijzen worden in de aanloop naar de introductie bekendgemaakt.
De Volkswagen Polo was in 2011 de bestverkochte nieuwe auto van Nederland. Ook in 2012 is de Polo scherp geprijsd: vanaf ? 12.890,-.
De Polo BlueMotion is en blijft wegenbelastingvrij en komt bij zakelijke inzet in aanmerking voor 14 procent bijtelling. Op dit moment geldt voor alle Polo?s met TSI-motor een extra inruilvoordeel van ? 500,-. Op de BlueMotion is dat ? 1.000,-.

m1fy7u9b23r5.jpg


m1fy7u8bxlr6.jpg


m1fy7u8bgjr7.jpg


m1fy7u8bd1r9.jpg


m1fy7u8bajra.jpg
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.017
Mooie opvulling van het gat van 75PK tussen de 1.2TSI en de GTI. En nog belastingvriendelijk ook. :)

Dat met zwart gecamoufleerde ecospoilertje staat ook wel beter dan die luifel die ze op de BlueMotion plakken.
 

P1P

New member
Lid geworden
10 sep 2010
Berichten
1.712
Geinig bakkie. Is dat cilinderuitschakelen de toekomst ja?
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.017
Geinig bakkie. Is dat cilinderuitschakelen de toekomst ja?
Motor ligt ook in de A1, sinds de Sportback is uitgebracht.

Zal de Ibiza wel in 2015 aan de beurt zijn. :(
 

Rene123

New member
Lid geworden
19 apr 2011
Berichten
1.436
Betekent dit (a la start stop) gewoon die 2 cilinders permanent in laten schakelen, chip erin en een GTI rijden zonder wegenbelasting?

In dat geval chapeau voor symboolpolitiek en voor de consument een goede besteding :D (en kan de ibiza wel helemaal inpakken met zijn FL. Wie koopt er nou een FR terwijl je voor hetzelfde geld (wellicht iets meer) een belastingvrije polo rijdt....
 

Tinos

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.159
Mooie verbruikscijfers, al haal je die natuurlijk nooit in zo'n sportief karretje. Zou ie er ook als 5-deurs komen?
 

Rene123

New member
Lid geworden
19 apr 2011
Berichten
1.436
Nu ik de foto bestudeer denk ik dat het 1 grote fotoshop is :p

Kijk maar naar de MFD, de auto staat in D6 bij 2200 RPM en verbruikt 3,9L/100KM (actueel). Sinds wanneer is Volkswagen voor de polo weer overgestapt naar een DSG6 bak? En zo niet dan moet je in zijn 7 wellicht 3,5L/100KM halen, en hadden ze dit natuurlijk al te graag op de foto gezet denk ik zo. Tot slot schakelt de DSG7 in D bij die snelheid allang naar zijn 7, tenzij je vol het gas in trapt, maar zeker niet bij 3,9L/100KM.

Heb het idee dat alles weer mooier wordt voorgedaan als het is, en deze hele claim van leugens aan elkaar hangt (hetgeen de foto naar mijn vermoeden al bewijst). Al doet het verder niets af aan het feit dat het een schitterende wagen is.
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Mooie leasert aanbieding. Denk dat die hier straks onder collega's wel veel gekozen gaat worden. Hebben sowieso nieuwe PON lease deal voor gehele bedrijf dit jaar, dus komt veel VW te rijden nu binnen organisatie.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.017
Nu ik de foto bestudeer denk ik dat het 1 grote fotoshop is :p

Kijk maar naar de MFD, de auto staat in D6 bij 2200 RPM en verbruikt 3,9L/100KM (actueel). Sinds wanneer is Volkswagen voor de polo weer overgestapt naar een DSG6 bak? En zo niet dan moet je in zijn 7 wellicht 3,5L/100KM halen, en hadden ze dit natuurlijk al te graag op de foto gezet denk ik zo. Tot slot schakelt de DSG7 in D bij die snelheid allang naar zijn 7, tenzij je vol het gas in trapt, maar zeker niet bij 3,9L/100KM.
Kijk eens naar de interieurfoto! Ze hebben er zelfs een handbak ingeshopt. :+
 

NielsIbizaSC

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.032
Mooi wagentje.... Eco en toch sportief uiterlijk ?n 140 pk tot je beschikking. En als ik zo bekijk (al moet je het nog wel halen) wordt ie standaard gelevert met 17" , dus geen 14" eco velgjes
VW heeft het wat dat aangaat goed voor elkaar
 

adjego

Administrator
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
4.597
Ik vind dit ook wel een leuke versie....:D Ben benieuwd naar die motor.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.017
Binnenkort bij de dealer om de hoek: 300 ingeruilde Bluemotions. :eek:
 

MexxT

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.937
Betekent dit (a la start stop) gewoon die 2 cilinders permanent in laten schakelen, chip erin en een GTI rijden zonder wegenbelasting?

In dat geval chapeau voor symboolpolitiek en voor de consument een goede besteding :D (en kan de ibiza wel helemaal inpakken met zijn FL. Wie koopt er nou een FR terwijl je voor hetzelfde geld (wellicht iets meer) een belastingvrije polo rijdt....

Waarom zou je? die cilinder uitschakeling gewoon z'n gang laten gaan zou ik doen, wel laten chippen.
Lekker zuinig bij constant rijden, bij volgas veel pk's.

op het moment dat je iets gas geeft doen ze al weer mee hoor :p
ik zou het op mijn leon ook wel willen haha.
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Dan moet je gewoon ff een schakelaartje tussen 2 bougies zetten mexxt :+
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.017
VW-Polo-BlueGT-4%5B2%5D.jpg


VW-Polo-BlueGT-6%5B2%5D.jpg


En voor wie zich afvraagt waarom de wagens in de showroom altijd een stuk hoger op de poten staan dan toen op de beurs...

278089c635bae0ac53eab08.jpg
 
Bovenaan