Toch wel apart en dan ook qua uitrusting en kleur hetzelfde. Veel mensen zouden voor een duidelijke 1e en een duidelijke 2e auto gaan. Waarbij je bij auto 2 bijvoorbeeld voor een iets eenvoudigere uitvoering of bijvoorbeeld voor de hatchback kiest.
Je zal in de praktijk met 2 ST's op pad bent meer brandstof verbruiken dan met 1 MPV. Daar staat tegenover als je maar met 1 ST onderweg bent, verbruik je minder dan met een MPV, zodat het uiteindelijk waarschijnlijk weinig uitmaakt. Ander voordeel: als er 1 naar de garage moet, heb je de ander nog gewoon voor de deur staan.
Wij vonden het juist stoer om exact twee dezelfde auto's te nemen
Ik rij ze om en om en aangezien ze hetzelfde zijn maakt het me niks uit welke ik meeneem.
Zelf zat ik ook aan de hatchback te denken, maar de bagageruimte daarvan is te klein voor de kinderwagen. Dus dan kan ik niet 'load balancen'. En het verschil in aanschafprijs was ook niet zo groot, smeer dat uit over een aantal jaren en je lacht er om.
Onze Toyota MPV loopt op de lange stukken gemiddeld 1:13 en dan moet ik echt heel rustig aan doen. Dus rijden alsof er een ei onder het gaspedaal zit. Ik verwacht met de ST's ongeveer 1:22 te doen. Een ritje van 100 km met de ST's kost me dan 2 x 5,25 = 10,5 euro, hetzelfde ritje met de MPV kost me meer dan 11 euro.
Maar goed, zo vaak rijden we geen lange stukken met ons gehele gezin. Ik ben degene die zakelijk 40.000 km's rijd, m'n vrouw maakt niet zoveel km's.
De rekensom was voor ons niet zo moeilijk:
- we hebben minstens twee auto's nodig
- we moeten minstens 6 personen kunnen vervoeren
- we rijden minstens 40.000 km per jaar
En met die uitgangspunten zijn twee ST's Ecomotive voor ons de beste keuze.
Ik zit er nog wel aan te denken om ??n ST uit te rusten met een winterpakket, zodat ik die auto 's winters meeneem. Ik zit dan te denken aan winterbanden, stoelverwarming en eventueel een standkachel.