Autoweek test Seat Ibiza ST

El Pino

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.100
Vind het een goede oplossing. Uit onderzoek is ook gebleken dat als ze werknemers een 2e paar werkschoenen geven die werkschoenen per paar in totaal 3 keer zo lang meegaan door het afwisselen, dus het is helemaal niet zo'n gek idee.
 

Mike Cupra 1P

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
384
Vandaag de 5-deurs uitvoering in de showroom bekeken, ik vind het mooie ruime auto's d:)b
 

RudyZ

New member
Lid geworden
4 sep 2010
Berichten
155
Maar wel twee kleuren dan toch?
Nee, allebei Track Grey en allebei dezelfde opties (climatronic, Design pakket, navigatie-voorbereiding), zelfs allebei een trekhaak. Alleen het kenteken zal verschillen.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.040
Nee, allebei Track Grey en allebei dezelfde opties (climatronic, Design pakket, navigatie-voorbereiding), zelfs allebei een trekhaak. Alleen het kenteken zal verschillen.

Leuk met bekeuringen. Bezwaar maken, zeggen dat je daar nog nooit hebt gereden en een foto meesturen van je andere auto, waarvan ??n cijfer anders is. :+
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Leuk met bekeuringen. Bezwaar maken, zeggen dat je daar nog nooit hebt gereden en een foto meesturen van je andere auto, waarvan ??n cijfer anders is. :+

Ja, LOL sturen ze die naar z'n vrouw :mrgreen:
 

D20VT

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.594
Ik zie je al zitten bij de dealer.

Na de proefrit, en meneer bevalt de ST?? goed wss kunnen we wel zakendoen.
Ik ga een mooi prijsje voor u maken meneer, komtie terug met een offerte, tsja mooie prijs, wanneer ik er nu 2 neem krijg ik dan wat meer korting :mrgreen::mrgreen:
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.408
Toch wel apart en dan ook qua uitrusting en kleur hetzelfde. Veel mensen zouden voor een duidelijke 1e en een duidelijke 2e auto gaan. Waarbij je bij auto 2 bijvoorbeeld voor een iets eenvoudigere uitvoering of bijvoorbeeld voor de hatchback kiest.

Je zal in de praktijk met 2 ST's op pad bent meer brandstof verbruiken dan met 1 MPV. Daar staat tegenover als je maar met 1 ST onderweg bent, verbruik je minder dan met een MPV, zodat het uiteindelijk waarschijnlijk weinig uitmaakt. Ander voordeel: als er 1 naar de garage moet, heb je de ander nog gewoon voor de deur staan.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.408
Ik zit me net te bedenken: om het gebruik goed te verdelen moet je dus goed opletten op welke sleutels je meepakt: als je via de AB de deuren open is het wel duidelijk welke het is door het seintje van de alarmlichten. Dat betekent dus dat je de sleutels van beide auto's makkelijk van elkaar moet kunnen onderscheiden. (en natuurlijk de km-standen in de gaten houden)

Je kunt natuurlijk eens in de week met je vrouw van sleutels wisselen, dan hoef je het verder ook niet in de gaten te houden.
 

RudyZ

New member
Lid geworden
4 sep 2010
Berichten
155
Toch wel apart en dan ook qua uitrusting en kleur hetzelfde. Veel mensen zouden voor een duidelijke 1e en een duidelijke 2e auto gaan. Waarbij je bij auto 2 bijvoorbeeld voor een iets eenvoudigere uitvoering of bijvoorbeeld voor de hatchback kiest.

Je zal in de praktijk met 2 ST's op pad bent meer brandstof verbruiken dan met 1 MPV. Daar staat tegenover als je maar met 1 ST onderweg bent, verbruik je minder dan met een MPV, zodat het uiteindelijk waarschijnlijk weinig uitmaakt. Ander voordeel: als er 1 naar de garage moet, heb je de ander nog gewoon voor de deur staan.
Wij vonden het juist stoer om exact twee dezelfde auto's te nemen :) Ik rij ze om en om en aangezien ze hetzelfde zijn maakt het me niks uit welke ik meeneem.

Zelf zat ik ook aan de hatchback te denken, maar de bagageruimte daarvan is te klein voor de kinderwagen. Dus dan kan ik niet 'load balancen'. En het verschil in aanschafprijs was ook niet zo groot, smeer dat uit over een aantal jaren en je lacht er om.

Onze Toyota MPV loopt op de lange stukken gemiddeld 1:13 en dan moet ik echt heel rustig aan doen. Dus rijden alsof er een ei onder het gaspedaal zit. Ik verwacht met de ST's ongeveer 1:22 te doen. Een ritje van 100 km met de ST's kost me dan 2 x 5,25 = 10,5 euro, hetzelfde ritje met de MPV kost me meer dan 11 euro.

Maar goed, zo vaak rijden we geen lange stukken met ons gehele gezin. Ik ben degene die zakelijk 40.000 km's rijd, m'n vrouw maakt niet zoveel km's.

De rekensom was voor ons niet zo moeilijk:
- we hebben minstens twee auto's nodig
- we moeten minstens 6 personen kunnen vervoeren
- we rijden minstens 40.000 km per jaar

En met die uitgangspunten zijn twee ST's Ecomotive voor ons de beste keuze.

Ik zit er nog wel aan te denken om ??n ST uit te rusten met een winterpakket, zodat ik die auto 's winters meeneem. Ik zit dan te denken aan winterbanden, stoelverwarming en eventueel een standkachel.
 

My1stIbi

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.395
En toch, als je die twee auto's zo naast elkaar ziet, vind ik de rechter mooier :)
(Ook al staat er een vage gast voor ;) )
 

RudyZ

New member
Lid geworden
4 sep 2010
Berichten
155
De Seat ST krijgt van Erik en Autoweek net iets meer punten dan de Skoda. Was wel te verwachten, de Seat staat op het nieuwe onderstel van de Polo terwijl de Skoda het moet doen met het oude spul. Hierdoor rijdt de ST net effe wat beter dan de Faab.

Voor de rest ontlopen ze elkaar niet zo, behalve dan dat de ST een veel hogere funfactor heeft dan de Skoda. En ook al is zoiets heel subjectief, het was voor ons wel van doorslaggevende betekenis.
 

Mango22

New member
Lid geworden
27 sep 2010
Berichten
43
Vreemd dat zowel de Greenline als de Ecomotive in deze test op Continentals staan. Ik heb toch echt Dunlops onder mijn ST Ecomotive.
Haalt Pon de Dunlops er nu af vanwege een contract met Continental, zoals iemand al opmerkte?
Ik ben nog steeds een zeer tevreden Ecomotive rijder, mede ook omdat het bij elke rit een leuke activiteit is, om verbruiksmeter te zien verslechteren en verbeteren en daar dus een beetje mee te "spelen".
 

Potje

New member
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
73
Vreemd dat zowel de Greenline als de Ecomotive in deze test op Continentals staan. Ik heb toch echt Dunlops onder mijn ST Ecomotive.

Test is al twee maanden geleden gedaan. Toen stonden de ecomotives idd nog op Conti's.
 

D20VT

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.594
Continental Banden Groep B.V. is onderdeel van Pon Holdings B.V. daardoor worden alle VW's voorzien van Conti's zodra ze het land binnen komen via PON.
Conti verkoopt vervolgens de "gebruikte" vreemdmerkbanden banden als demobanden (opbrensten hiervan zijn mogelijk gelijk of zelfs meer dan de kostprijs van haar eigen Conti's), de eerste bandenwissel gaat de gemiddelde bestuurder voor het zelfde setje dat erop zat, dus blijft de verkoop aftermarket gehandhaafd.

Stukkie marketing :)
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Heb het blad eens gekocht om te lezen over de test.

Zowel positieve als negative geluiden. Een niet gestaafde uitlating als "dooraccelereren naar 100/uur wordt eindeloos verhaal" vind ik weer zooo 8)7 In vergelijk met gelijke vermogens auto's is dat gewoon een normale tijd.
 
Bovenaan