Review SEAT Ibiza 1.0 TSI 95 pk FR Connect

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.019
SEAT wil gewoon auto's verkopen en aangezien 9 van de 10 kopers tegenwoordig gaat voor de vrekkenuitvoering is het logisch dat ze die dan maar 'sportief' aankleden. Alle merken doen het. Die eco-spaardiesel van mij ziet er ook uit alsof 'ie 300PK heeft. :+
 

MaTTHijS1993

New member
Lid geworden
2 mrt 2015
Berichten
79
juist, maar ik vind het zonde van de echte FR van vroeger, gewoon zeker 150 pk onder de kap wat voor genoeg pit zorgt, maar met 95 pk ( wat best pittig zal zijn met die motoren van tegenwoordig ) ga je weinig
mede weggebruikers erg bang maken :q. Leuk dat ze ze een sportief jasje geven, maar Fr staat voor formula racing.... niet voor not so very fast car but still sporty looking...
Als ik Seat was had ik het gewoon een sport edition genoemd ofzo, jammer dat ze de Fr reputatie die vroeger was nu teniet doen
 

Timbo75

New member
Lid geworden
30 mrt 2016
Berichten
16
Reed ook erg goed heb er maar een besteld. Viel mij erg mee ik wilde eigenlijk een 4 cylinder maar die is weer niet in automaat.

Ik ben erg benieuwd naar de 110pk versie.
Ik heb voor het bestellen van mijn Ibiza alleen gereden met de 95pk versie. Deze vond ik al erg plezierig rijden.
De 110pk versie 7-DSG zal dan ook wel een prettige combinatie zijn.[/QUOTE]
 

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
Ik heb in beide versies gereden. Als ik uitga van de handbak dan is de 110 pk een no-brainer. 1000 euro meer betekent en 15 pk en - belangrijker - een zesbak.

Beide blokken rijden fijn, maar de 110 pk versie heeft net wat meer krachtreserves en rijdt net wat soepeler. Ik zou altijd die 1.000 euro meer uitgeven voor de 110 pk.
 

Timbo75

New member
Lid geworden
30 mrt 2016
Berichten
16
En ik las dat je hem kan laten chippen tot 140-150 pk. Dan zal het helemaal leuk worden. Eerlijk gezegd merkte ik het niet eens dat het maar een 3 cylinder was.

Ik heb in beide versies gereden. Als ik uitga van de handbak dan is de 110 pk een no-brainer. 1000 euro meer betekent en 15 pk en - belangrijker - een zesbak.

Beide blokken rijden fijn, maar de 110 pk versie heeft net wat meer krachtreserves en rijdt net wat soepeler. Ik zou altijd die 1.000 euro meer uitgeven voor de 110 pk.
 
Bovenaan