[SEAT] [Ibiza 6J] 1.0 TSi Chiptuning advies

DONNN65

New member
Lid geworden
6 jun 2015
Berichten
8
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje ik zit er over na te denken om mijn Seat te laten chippen, deze heeft standaard 95pk wat niet erg veel is nu kan dat opgehoogt worden naar 140pk wat een aanzienlijk verschil is.
Nu heb ik nog iets minder dan 4 jaar garantie op mij Ibiza.
Dus mijn vraag is gaat dat effect hebben op de garantie en gaat de dealer het zien als ik em langsbreng voor een beurt/reparatie..
Bij JD Engeneering lees ik veel goede reacties dus als ik het laat doen laat ik het daar doen denk ik tenzij jullie wat anders vertellen.
En blijft alles heel is ook nog een vraagje aangezien 140pk best veel ik voor een klein 1.0 driecilindertje...

Met vriendelijke groeten,

Donovan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

erwin1988

Administrator
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
10.806
Wat nog dichterbij voor je is. Is een afspraak maken met Tuningparts Zoetermeer (Sponser van Seat Online). Deze leveren ook de originele JD software
 

sdg

New member
Lid geworden
5 mrt 2016
Berichten
138
Als de dealer hem uit gaat lezen (wat niet erg aannemelijk is tenzij je schade hebt onder garantie) dan kan de dealer het zien dat hij gechipt is. Als alternatief kun je kiezen voor een externe module die je dan loskoppelt voordat je hem naar de dealer brengt.
 

el coche SEAT

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
847
Ligt er natuurlijk aan, hoe ver je wilt gaan.

VAG Techniek biedt namelijk ook nog de FABRIEKSUPDATE aan.

Een fabrieksupdate is geen chiptuning maar een update van de software op de motorcomputer naar een hoger vermogen. Dit kan omdat deze motoren technisch gezien identiek zijn*aan elkaar, maar enkel softwarematig begrenst is. De fabrikant gebruikt alleen de motorsoftware op deze auto met*meerdere vermogens in de markt te zetten. Met een fabrieksupdate valt de auto dus volledig binnen de normen van de fabrikant.
 

Peej

New member
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
682
Kan mij niet voorstellen dat je dan nog aanspraak kan maken op garantie?
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.729
Neem even contact op met Vagctechniek zou ik zeggen, dan weet je het zo
 

DONNN65

New member
Lid geworden
6 jun 2015
Berichten
8
Bedankt voor alle snelle reactie's en tips!
Ik denk alleen dat als ik contact op ga nemen dat ze natuurlijk altijd proberen in hun voordeel te spreken ..
De fabrieksupdate lijkt me indd wel een goeie maar dat is maar 15 pk winst dat is ook nou noet echt om over naar huis te schrijven haha.
Die 140 pk is nog steeds heel aantrekkelijk alleen of het allemaal wel heel blijft ... Wil ook niet te veel risico nemen aangezien de auto nog net nieuw is :p
Ik zal wel even contact met een aantal van de bovengenoemde opnemen en kijken wat ze me te vertellen hebben,
Op sommige staat namelijk ook dat ze de fabrieksgarantie overnemen dus dat zou ook wel een voordeel zijn als dat echt zo is
 

sdg

New member
Lid geworden
5 mrt 2016
Berichten
138
Op sommige staat namelijk ook dat ze de fabrieksgarantie overnemen dus dat zou ook wel een voordeel zijn als dat echt zo is
Tip: vraag hier goed naar de kleine lettertjes, want mijn ervaring is toen ik bij bedrijven hiernaar vroeg dat het allemaal een wassen neus is.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.729
De waardes die je bij Vagtechniek en JD ziet zijn veilige waardes
 

sdg

New member
Lid geworden
5 mrt 2016
Berichten
138
De waardes die je bij Vagtechniek en JD ziet zijn veilige waardes

Veilig of niet, er kan altijd iets binnen garantie mis gaan en dan kan de dealer heel snel zien of de auto gechipt is.. Ook al is het een "fabrieksupdate" vanuit VAGtechniek betekent niet dat de garantie vanuit de dealer dan gewaarborgd blijft, aangezien er geknoeid is aan de originele instellingen.
 

Maurice

Well-known member
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
3.153
Ligt er natuurlijk aan, hoe ver je wilt gaan.

VAG Techniek biedt namelijk ook nog de FABRIEKSUPDATE aan.

Een fabrieksupdate is geen chiptuning maar een update van de software op de motorcomputer naar een hoger vermogen. Dit kan omdat deze motoren technisch gezien identiek zijn*aan elkaar, maar enkel softwarematig begrenst is. De fabrikant gebruikt alleen de motorsoftware op deze auto met*meerdere vermogens in de markt te zetten. Met een fabrieksupdate valt de auto dus volledig binnen de normen van de fabrikant.
Dit is ook met mijn Focus gebeurd :)
 

DONNN65

New member
Lid geworden
6 jun 2015
Berichten
8
Bedankt voor de reacties weer !, ik heb contact gehad met JD Engineering omdat dat mij toch het meeste aansprak alleen ik ga er denk ik toch nog wel even heel goed over nadenken.
Ik heb natuurlijk geen zin in gezeik aangezien hij net nieuw is en dalijk de motor in elkaar gelopen is en geen garantie heb dan kan ik mezelf wel voor me kop schieten haha, hier gaan nog een aantal nachten over geslapen worden :p
 

Bandit

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
651
Hoe wel rekening met mogelijk extra kosten.

Koppelingen willen nog wel eens stuk gaan door het veel hogere koppel (dat je automatisch gaat gebruiken). De 1'ste vervanging na 60.000 km. (Sachs SRE, € 1150,-) ging 120 K. km. mee; nu is voor de 2'de keer de koppeling incl. vliegwiel vervangen. Kostenplaatje: € 1800,-.
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.054
Zou gewoon gaan voor de fabrieksupdate.
Redelijk bedrag en toch meer vermogen. Je koppel gaat ook aardig omhoog hiermee.
Is de auto uit de garantie dan kiezen voor de normale chiptuning.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.729
Mn ouders hebben een Golf 7 1.0 TSI en die zijn na ophalen direct naar Vagtechniek gereden voor een stage 1 chip. Met zn vorige auto was hij daar ook geweest (Passat 1.4 TSI) en is naar volle tevredenheid geholpen en de chip beviel supergoed.
 

yoyoman

New member
Lid geworden
4 jun 2016
Berichten
16
Ik ben in het verleden met een nieuwe Mii naar Vagtechniek gegaan en recentelijk met mijn nieuwe Ibiza ook een 95pk.
Ik blijf een groot kind en als er iets stuk gaat zie ik wel of het garantie is of niet maar de mijne gaat als de brandweer met de zogenaamde fabrieks update van € 250,-
Ik zeg gewoon doen het zijn vakmensen.
 

Peej

New member
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
682
Zou voor de standaard- of de maattuning gaan. Kan mij niet voorstellen dat je met een zogenoemde fabrieksupdate nog recht op garantie hebt dus dan maar gelijk all-in :mrgreen:

Je moet voor jezelf even een plan bedenken bij problemen. Een tuner kan en wil de standaard software zeker terugzetten bij problemen, in het ergste geval heb je dus een transport nodig.
 

TheBlueRock

New member
Lid geworden
17 aug 2016
Berichten
2
Ik ben zelf ge?nteresseerd in de fabrieksupdate maar heb zo nog mijn twijfels.
Weet iemand hoe het zit met slijtage van de onderdelen bij het gebruik maken van de fabrieksupdate? De 110pk versie van de ibiza wordt standaard geleverd met een andere versnellingsbak en grotere remmen (en misschien meer verschillen waarvan ik niet weet?) tov de 95 pk versie. Ik kan mij voorstellen dat dit vanwege een grotere slijtage wordt gedaan.
Bandit hierboven geeft al aan dat de eerste vervanging van de koppeling bij 60.000 km is. Is dit ook bij een niet ge-chiptunede ibiza?

@DONNN65 Hou ons op de hoogte van je keuze en waarom! :D
 
Bovenaan