[SEAT] [Ibiza 6K] 2.0 16V ABF vreemd motor gedrag

Gman2oo6

New member
Lid geworden
20 mrt 2013
Berichten
12
Gasklephuis inleren gaat helaas niet bij deze motor en de digifrant 3.0 zie hier van gerrit speek

Het inleren van het Gasklephuis kan worden uitgevoerd EN bij 'Drive-By-Wire' (DBW of E-gas) auto's EN bij auto's met een klassieke (Bowden) mechanische kabel, als er tenminste GEEN Idle Stabilization Valve (ISV) aanwezig is. Als die ISV wel aanwezig is dan is er geen gemotoriseerde controle van de gasklep.

daarbij zijn alle label files die ik van de digifrant 3.0 heb zonder deze optie uitgerust of ik moet het niet zien

;***********************************************************************************
; ECU : DIGIFANT 3.0
; FIRMWARE :
; ECU PART NUMBER : 037 906 024 G/AB
; MODELS COVERED : VW Golf III (1H) / VW Passat / SEAT Toledo & Ibiza
; ENGINE CODE : ABF
; REVISION HISTORY : 22/06/15 Rev 1.0
;***********************************************************************************
;
000,0,Basic Functions
000,1,Intake air temperature,Specification: 73...24 (15...50 ?C)
000,2,Battery voltage,Specification: 128...150 (12.0...14.2 V)
000,3,Coolant temperature,Specification: 4...10 (85...105 ?C)
000,4,Engine load,Specification: 60...90 (23...36 %)
000,5,Lambda probe signal,Specification: 240...100 (0...1.0 V)
000,6,Lambda control time counter,Specification: 0
000,7,Lambda probe status counter,Specification: 0...20
000,8,Throttle valve potentiometer voltage,Specification: 12...49 (0.25...0.95 V)
000,9,Injection period,Specification: 5...8 (2.5...4.0 ms)
000,10,Engine speed,Specification: 212...202 (770...890 rpm)
;
;Display Zone 7: When the Lambda probe does not supply a signal the counter counts high (e.g. probe cold).
; The value can rise to 127 when, for example, the probe heating or the probe wiring is defective.
; Check in "Read measured value block" function!
;
;Display Zone 4: The specifications are valid for an altitude up to max. 300m above sea level.
;
;Display Zone 3: Before initiating the basic setting the coolant temp value must be 4...10 (corresponds to 85...105 ?C).
;
001,0,Basic Functions
001,1,Coolant temperature,,Specification: 79...116 ?C
001,2,Engine speed,,Specification: 780...900 rpm
001,3,Lambda probe voltage,,Specification: 0...1.0 V
001,4,Injection period,,Specification: 2.5...4.0 ms
;
; Injection period spec at idling, coolant temperature min. 80 ?C
;
002,0,Idle Stabilization
002,1,Coolant temperature,,Specification: 79...116 ?C
002,2,Engine speed,,Specification: 780...900 rpm
002,3,Throttle valve angle,,Specification: 0...86 <?
002,4,Engine load,,Specification: 23...36 %
;
; Engine load specifications are valid for an altitude up to max. 300 m above sea level.
;
003,0,Group Functions
003,1,Coolant temperature,,Specification: 79...116 ?C
003,2,Engine speed,,Specification: 780...900 rpm
003,3,Intake air temperature,,Specification: 12...70 ?C
003,4,Battery voltage,,Specification: 10.8...15.0 V
;
004,0,Operating Condition
004,1,Coolant temperature,,Specification: 79...116 ?C
004,2,Engine speed,,Specification: 780...890 rpm
004,3,Ignition timing (calculated),, <?
004,4,Engine load,,Specification: 23...36 %
;
; Engine load specifications are valid for an altitude up to max. 300 m above sea level.
;
005,0,Group Functions
005,1,Coolant temperature,,Specification: 79...116 ?C
005,2,Engine speed,,Specification: 780...900 rpm
005,3,Throttle valve angle,,Specification: 0...86 <?
005,4,Battery voltage,,Specification: 10.8...15.0 V
 

turboturbo

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
8 aug 2015
Berichten
673
Zoals ik het lees is het dan simpelweg niet nodig (het inleren). Is juist alleen maar handiger want dan scheelt dat weer.
 

Gman2oo6

New member
Lid geworden
20 mrt 2013
Berichten
12
eindelijk tijd gehad

nogmaals alles nagemeten wat je maar kunt bedenken zelfs de microswitch van het stat toerental gerepareerd ,
Andere ontsteking erin ,nogmaals alle sensors vernieuwd , brandstof druk regelaar vernieuwd , bougies , brandstofdruk gecontroleerd gewoon alles en niks kunnen vinden
koud goed lopen warm op 3 cillinders uitvallen en benzine zuipen als een gek

gelukkig iemand kunnen vinden waarmee ik de ECU kon uitwisselen om te testen 3 dagen en wat denk je alles goed
mijn ECU is dus gewoon ruk ( of de MAPSENSOR wat geleverd is komt niet overeen ) en dan denk ik dat laatste

nu dus zoeken naar een ECU

neem aan dat deze allemaal passen ?

037 906 024 AB
037 906 024 BE
037 906 024 AE
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan