Volgens jou is het een slechte manier van chippen maar je weet zelf wel dat 90% van de gechipte auto?s niet een op maat gemaakte chip heeft. En deze man heeft vele jaren ervaring en weet erg goed wat hij doet ook als de auto na het chippen niet doet wat hij moet doen of niet aanslaat. Tot zo?n 10 jaar geleden was het niet anders dat je het regelapparaat opstuurde naar de importeur en dan werd hij daar gechipt!! niks geen auto erbij of rollerbank.
Ik ben het met je eens dat een chip op maat het mooiste is maar ga niet iemand afkraken die je niet kent en zeker als je zijn achtergrond niet kent. Oh ja er was wel een brug aanwezig en een magazijn en een kapotte luchtmassameter en divertervalve kan ik zelf wel oplossen want ik loop al heel wat jaren mee in de autobranche.
Niet iedereen loopt jaren lang in de autobranche de gemiddelde klant zeker niet, dus als een auto niet in orde is, zul je dat als tuner moeten uitlezen en verhelpen voor je gaat tunen. Aan huis gaat dat eigenlijk niet. Tenzij je als tuner tuned bij autobedrijven op locatie.
Ik ben het er zeker mee eens dat 90% geen op maat gemaakte tuning is, dat hoeft ook niet. Maar ook 90% van de tuners heeft nog nooit een rollenbank gezien met al zijn software. Alles is in theorie bedacht zonder te testen op de auto, omdat als je voor elk merk een diagnose kast moet hebben, die ook kan dataloggen, je wel gigantisch zult moeten investeren. (met vag-com kan je bv niet mooi een bmw uitlezen rijdend).
Zo komt het ook dat de ABT revisie 1 van de Golf 6 R software, 30pk minder doet dan met de originele fabriekssoftware op dezelfde auto, puur omdat er iets is bedacht van achter een bureau, maar niet is getest op de wagen zelf. Dat krijg je als je alleen een regelapparaat tuned en niet de auto.
Heb je een goede basis software, dan kan je die inderdaad prima inzetten en even natesten op de herhalingsauto, echter je eerste auto van elk model moet je goed uitontwikkelen en als je dat wilt doen, kun je niet elk merk maar doen (goed software ontwikkelen per motor kost meer dan 1 dag).