[SEAT][LEON 2.0 TFSI 185PK] Hoe en wat chiptunen

danny1987

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
327
Je hebt hem zelf getuned 3 weken terug ;) Rij nu met Pirelli P Zero Nero banden en een eibach setje eronder. Wat zou ik nog meer hieraan kunnen doen?
Heb trouwens de BP Ultimate er al 3 tanken inzitten en merk het verschil nu echt goed!

scannen0003.jpg
 
Laatst bewerkt:

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Het is nou niet echt droog geweest de afgelopen weken, dus goed testen kan je dat niet nu eigenlijk. Ik heb nu uiteraard ook geen grip in de 2e versnelling.

Wat je er aan kunt doen zijn evt de draagarmrubbers aanpakken, uitlijning goed zetten etc. Heb je eibach veren en dempers? Of alleen veertjes?
 

danny1987

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
327
Het is nou niet echt droog geweest de afgelopen weken, dus goed testen kan je dat niet nu eigenlijk. Ik heb nu uiteraard ook geen grip in de 2e versnelling.

Wat je er aan kunt doen zijn evt de draagarmrubbers aanpakken, uitlijning goed zetten etc. Heb je eibach veren en dempers? Of alleen veertjes?

Zitten alleen de veren op!, het is inderdaad wel vochtig weer geweest! Hij wil zelfs in zijn 3 nog welleens een spin maken rond de 100 km/h :)
Jij bedoelt powerflex rubbers eronder ?
 

vincent

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
3
Volgens jou is het een slechte manier van chippen maar je weet zelf wel dat 90% van de gechipte auto?s niet een op maat gemaakte chip heeft. En deze man heeft vele jaren ervaring en weet erg goed wat hij doet ook als de auto na het chippen niet doet wat hij moet doen of niet aanslaat. Tot zo?n 10 jaar geleden was het niet anders dat je het regelapparaat opstuurde naar de importeur en dan werd hij daar gechipt!! niks geen auto erbij of rollerbank.

Ik ben het met je eens dat een chip op maat het mooiste is maar ga niet iemand afkraken die je niet kent en zeker als je zijn achtergrond niet kent. Oh ja er was wel een brug aanwezig en een magazijn en een kapotte luchtmassameter en divertervalve kan ik zelf wel oplossen want ik loop al heel wat jaren mee in de autobranche.
 

FRchippie

Erelid
Lid geworden
15 aug 2004
Berichten
2.306
Het heeft toch nog bijna een week geduurd, maar daar gaan we dan:
47a86406-000ca-047a5-400cb8e1

Ik zit klaar hoor!
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Volgens jou is het een slechte manier van chippen maar je weet zelf wel dat 90% van de gechipte auto?s niet een op maat gemaakte chip heeft. En deze man heeft vele jaren ervaring en weet erg goed wat hij doet ook als de auto na het chippen niet doet wat hij moet doen of niet aanslaat. Tot zo?n 10 jaar geleden was het niet anders dat je het regelapparaat opstuurde naar de importeur en dan werd hij daar gechipt!! niks geen auto erbij of rollerbank.

Ik ben het met je eens dat een chip op maat het mooiste is maar ga niet iemand afkraken die je niet kent en zeker als je zijn achtergrond niet kent. Oh ja er was wel een brug aanwezig en een magazijn en een kapotte luchtmassameter en divertervalve kan ik zelf wel oplossen want ik loop al heel wat jaren mee in de autobranche.

Niet iedereen loopt jaren lang in de autobranche de gemiddelde klant zeker niet, dus als een auto niet in orde is, zul je dat als tuner moeten uitlezen en verhelpen voor je gaat tunen. Aan huis gaat dat eigenlijk niet. Tenzij je als tuner tuned bij autobedrijven op locatie.

Ik ben het er zeker mee eens dat 90% geen op maat gemaakte tuning is, dat hoeft ook niet. Maar ook 90% van de tuners heeft nog nooit een rollenbank gezien met al zijn software. Alles is in theorie bedacht zonder te testen op de auto, omdat als je voor elk merk een diagnose kast moet hebben, die ook kan dataloggen, je wel gigantisch zult moeten investeren. (met vag-com kan je bv niet mooi een bmw uitlezen rijdend).

Zo komt het ook dat de ABT revisie 1 van de Golf 6 R software, 30pk minder doet dan met de originele fabriekssoftware op dezelfde auto, puur omdat er iets is bedacht van achter een bureau, maar niet is getest op de wagen zelf. Dat krijg je als je alleen een regelapparaat tuned en niet de auto.
Heb je een goede basis software, dan kan je die inderdaad prima inzetten en even natesten op de herhalingsauto, echter je eerste auto van elk model moet je goed uitontwikkelen en als je dat wilt doen, kun je niet elk merk maar doen (goed software ontwikkelen per motor kost meer dan 1 dag).
 
Laatst bewerkt:

vincent

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
3
zijn we het toch met mekaar eens !!!! chipmeister werkt inderdaad ook veel voor dealers om probleem gevallen op te lossen na een fabrieksupdate en waarbij de ecu is gecrasht. En als hij voor een dealer een auto chipt kan hij het niet maken om er rotzooi op te zetten.
Er zijn zat mensen met een tdi-tje die denken laat ik hem maar chippen want hij is traag terwijl alleen de lmm defect is of een druksensor noem maar op en een lmm geeft hij niet direct als storing .
maar mijn auto gaat eerdaags op de rollerbank dus we zullen zien wat eruit komt en ik zal dan ook zo eerlijk zijn als blijkt dat het minder is dan verwacht !!!
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Dan kun je hem het beste eens bij bv verhoeven op de bank zetten, die hebben ook een zeer goede superflow bank.

Overigens software aan dealers leveren is zeker geen garantie dat het goed is, ziptuning levert nl ook software aan dealers... en dat is ook regelmatig slecht, knip en plakwerk (en dat dan ook nog eens niet goed doen).
 

pd power

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6
Volgens jou is het een slechte manier van chippen maar je weet zelf wel dat 90% van de gechipte auto?s niet een op maat gemaakte chip heeft. En deze man heeft vele jaren ervaring en weet erg goed wat hij doet ook als de auto na het chippen niet doet wat hij moet doen of niet aanslaat. Tot zo?n 10 jaar geleden was het niet anders dat je het regelapparaat opstuurde naar de importeur en dan werd hij daar gechipt!! niks geen auto erbij of rollerbank.

Ik ben het met je eens dat een chip op maat het mooiste is maar ga niet iemand afkraken die je niet kent en zeker als je zijn achtergrond niet kent. Oh ja er was wel een brug aanwezig en een magazijn en een kapotte luchtmassameter en divertervalve kan ik zelf wel oplossen want ik loop al heel wat jaren mee in de autobranche.

Ik denk dat mark redelijk goed wie Geert Steenge is, en wat voor werk hij levert, ik ken hem ook, tis een aardige man, maar absoluut geen tuner en gewoon afhankelijk van de software die hem geleverd wordt. Denk dat verschillende verhalen hier wel duidelijk gemaakt hebben, waar je iig een top produkt geleverd krijgt.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.333
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Leon Sport-up 2.0 TSFI. Ondanks dat ik al redelijk tevreden ben met de 185PK die de 2.0 liter momenteel op de weg weet te zetten, heb ik toch interesse in chip tuning.
Een kleine zoektocht op internet gaf me drie verschillende bedrijven die dit voor me kunnen doen, namelijk JD Enginering, ZipTuning en DGM Tuning. Ik vroeg me dan ook af of er mensen zijn die ervaring hebben met een van deze bedrijven, en of jullie een van deze drie zouden aanraden of er iets meer over kunnen vertellen.

Wellicht interessant om te weten dat er een groupbuy gaande is.
Kijk op: http://www.seat-online.nl/showthread.php?200-Chiptuning-JD-Engineering
Je kunt je nog steeds opgeven en je krijigt dan 20% korting.
 

Jaanke

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
65
Ik heb exact dezelfde auto gehad en 'm tot volle tevredenheid laten tunen bij JD naar 245 pk.
 

SLBT

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
137
Of naar Heemskerk die werkt met hele mooie programma's van Revo. Uitdraai kan je erbij krijgen voor en na.

Tvs hele goede verhalen over gehoord en gezien. Waar menig tuner een r32 met turbo of compressor niet afgesteld krijgt lukt het Ronald wel. Hij heeft een corrado r32t van een vriend van me afgesteld en een corrado vr6 turbo. Loopt heel goed.
 

sil

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
43
Ik heb mijn Leon TFSI 185 pk ook laten chippen bij JD-Engineering. Is echt een aanrader, goeie service! De diverter valve bleek kapot te zijn. Deze hebben we ter plekke vervangen en toen ging die als de brandweer :)
 

SLBT

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
137
Zit er inderdaad standaard in. Echter met zoveel vermogen zou je hem nog meer moeten knijpen, of betere banden/onderstel kopen ;) Ik zet 420Nm probleemloos weg rechtuit met warme banden in de 2, dus met een golf 5/leon moet het ook lukken, in de bochten is het uiteraard anders..


Is dit ook met een standaard chip? Bij eenklant van Steef en een kennis van mij knijpt hij heel de toevoer af en slaat hij dood hoor. Iets niet goed gegaan dan?
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Is dit ook met een standaard chip? Bij eenklant van Steef en een kennis van mij knijpt hij heel de toevoer af en slaat hij dood hoor. Iets niet goed gegaan dan?

Geen glazen bol natuurlijk geen idee welk geval je over spreekt.

Als een brandstofpomp het bv niet trekt dan gaat hij wel de gasklep dicht trekken, waardoor de auto smoort. Bij een standaard tuning is dat vaak niet het geval, bij een auto met +/- 350pk komen de pompjes en injectoren wel redelijk richting de max, heb je dan 1 van de delen in het brandstofsysteem die wat minder zijn. Dan kan je problemen krijgen (zie sjaakhond waarbij de HD pomp prima in orde was, maar de pomp in de tank slecht).
 

SLBT

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
137
Hier zit een gloednieuwe motor in die Steef heeft ingebouwd dus dat lijkt me niet. Laat die gast wel even naar Steef gaan want zo rijd het echt niet echt lekker.
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
meten is weten.. met een goed vag-com logje weet je direct alles... ga der maar vanuit dat er mechanisch iets niet in orde is..
 
Bovenaan