Monterderb
Member
- Lid geworden
- 13 dec 2023
- Berichten
- 64
Dankjewel voor het delen van jouw ervaring!Ik heb hiervoor een Leon 1P FR diesel (FWD) gehad met 490Nm en dan stond je voor lul bij een stoplicht, zelfs een 1.0 liter drie-pitter was sneller weg. Als het twee dorpen verderop regende dan was je net Johnnie die met veel wheelspin op probeerde te vallen omdat je gewoon dat koppel niet op de weg kon houden, wheelspin tot in z'n 3 bij regen. Veel te veel koppel op de voorwielen met dit soort auto's, tenzij het inderdaad droog was met een goed wegdek.
Heb nu een 5F Cupra ST met AWD, met dat ding kun je zelfs in de regen nog de klinkers uit de grond trekken. AWD rijdt zoveel relaxter met deze vermogens, je hebt geen wheelspin meer als je optrekt en het gaat meteen als een brandweer ongeacht of het droog is of niet. Plus het is lekker in de sneeuw, ookal hebben we dat maar 2 dagen per jaar
Ook mooi om te zien dat jij ervaring hebt met een FWD met flink koppel en nu een AWD.
Ben er nu wel over uit dat het een AWD gaat worden, tenzij ik een FWD tegenkom met een wel heeel aantrekkelijke prijs
Voor een auto van dit kaliber zijn zulke vaste lasten toch wel top zeg.
Wil eigenlijk wel zoveel als mogelijk zelf aan de wagen gaan doen.
Rete interessant om nieuwe dingen te leren qua onderhoud en het bespaard idd ook nog eens flink.
Voor mijn huidige wagenpark doe ik ook zelf het onderhoud (Twingo & Corsa), maar die zijn lekker makkelijk te doen.