Dag allen,
Sinds korte tijd ben ik in het bezit van een Seat leon 1.6 TDI en het eerste probleem heeft zich aangediend, namelijk de kachel.
Toen ik de auto kocht was het net die week dat het zo gigantisch mooi weer was en heb ik de kachel eigenlijk niet gebruikt en het euvel ook niet opgemerkt tijdens de test rit en de dagen erna thuis. Mijn vrouw zat afgelopen week enorm te klagen dat ze de kachel zo koud vond. Na wat rondsnuffelen bleek de kachel aan de passagierskant kouder te zijn dan aan de bestuurderszijde. Ik loop zelf momenteel vast met het probleem zal deze week ook even een dag verlof nemen om naar de garage te rijden waar ik hem gekocht heb.
Inmiddels heb ik de volgende zaken bekeken:
- Koelvloeistof is op niveau;
- Leidingen die de radiateur bij het schutbord ingaan zijn beide heet als de motor op temp is (ingaande en uitgaande);
- Koelvloeistof systeem gecontroleerd op lucht en voor alle zekerheid ontlucht;
- Kleppen ingeleren (AC en dat andere knopje);
- Motor komt goed op 90 graden;
- Via collega middels obdeleven alle kleppen, temperatuur sensoren bekeken en die lijken mij goed, wat mij wel op valt is dat de uitvoertemperaturen ca. 3-4 graden lager liggen dan op het display;
Heb gisteren het volledige koelvloeistofsysteem leeg laten lopen en weer volledig voorzien van verse koelvloeistof.
Vandaag een ritje gemaakt van een 150 km en ik heb zitten bibberen... de kachel werd de heen weg helemaal neit warm en leek wel of de airco vol aan stond.. Terug weg was de lucht lauw en bleek de temperatuur niet boven de 22 graden uit te kunnen komen, vanaf daar voelde ik de de temp afnemen en vanaf 22 tot hi heeft geen enkel effect. De slangen nog een keer gecontroleerd en die van de verwarming waren niet vast te houden zo warm (ingaand en uitgaande).
Inmiddels weet ik het ook nu ook niet meer haha. Iemand nog ideeën, misschien interieur filter?
Sinds korte tijd ben ik in het bezit van een Seat leon 1.6 TDI en het eerste probleem heeft zich aangediend, namelijk de kachel.
Toen ik de auto kocht was het net die week dat het zo gigantisch mooi weer was en heb ik de kachel eigenlijk niet gebruikt en het euvel ook niet opgemerkt tijdens de test rit en de dagen erna thuis. Mijn vrouw zat afgelopen week enorm te klagen dat ze de kachel zo koud vond. Na wat rondsnuffelen bleek de kachel aan de passagierskant kouder te zijn dan aan de bestuurderszijde. Ik loop zelf momenteel vast met het probleem zal deze week ook even een dag verlof nemen om naar de garage te rijden waar ik hem gekocht heb.
Inmiddels heb ik de volgende zaken bekeken:
- Koelvloeistof is op niveau;
- Leidingen die de radiateur bij het schutbord ingaan zijn beide heet als de motor op temp is (ingaande en uitgaande);
- Koelvloeistof systeem gecontroleerd op lucht en voor alle zekerheid ontlucht;
- Kleppen ingeleren (AC en dat andere knopje);
- Motor komt goed op 90 graden;
- Via collega middels obdeleven alle kleppen, temperatuur sensoren bekeken en die lijken mij goed, wat mij wel op valt is dat de uitvoertemperaturen ca. 3-4 graden lager liggen dan op het display;
Heb gisteren het volledige koelvloeistofsysteem leeg laten lopen en weer volledig voorzien van verse koelvloeistof.
Vandaag een ritje gemaakt van een 150 km en ik heb zitten bibberen... de kachel werd de heen weg helemaal neit warm en leek wel of de airco vol aan stond.. Terug weg was de lucht lauw en bleek de temperatuur niet boven de 22 graden uit te kunnen komen, vanaf daar voelde ik de de temp afnemen en vanaf 22 tot hi heeft geen enkel effect. De slangen nog een keer gecontroleerd en die van de verwarming waren niet vast te houden zo warm (ingaand en uitgaande).
Inmiddels weet ik het ook nu ook niet meer haha. Iemand nog ideeën, misschien interieur filter?