turboturbo
Vriend van SEAT-Online!
- Lid geworden
- 8 aug 2015
- Berichten
- 673
Ben ook wel benieuwd naar hoe het afgelopen is.....
Ben zeer benieuwd!! Was het gezeur met heen en weer rijden zat en heb de moed opgegeven, kijk straks van het najaar wel weer eens verder .. passagiers zijde zit heb ik toch geen last van [emoji1787][emoji1787]Ook bij mij (2013 2.0 TDI) blijft de kachel lauw. Als ik de kleppen opnieuw kalibreer levert dit niets op behalve een tikkend geluid aan de rechterzijde. Het lijkt erop dat de klep hier niet goed functioneert.
Ditzelfde geluid hoor ik als ik de temperatuur op HI instel en vervolgens weer terug naar een graad of 20. De lucht uit de luchtopeningen blijft erg lauw
Nu heb ik de kachel nooit heel sterk gevonden en eerder dit jaar viel hij weleens uit. Echter is de warmte er nu letterlijk echt vanaf.
Daarnaast heeft de auto ook een gering koelvloeistofverbruik, met name als het koud is.
Dinsdag ga ik langs de garage voor diagnose. Keep you posted.
Een oplossing als eerder bij een golf uitgehaald, aanvoer en retour slang van de kachel radiateur loshalen en tegengesteld doorspoelen, dus dag ervoor voelen na starten welke als eerste warm wordt als je het niet kan zien .
Doorspoelen eerst met warm water daarna aanvoer slang met knijper dichtzetten als je deze vult met heetwater en reiniger (alles reiniger of soda oplossing, lichte ontstopper)
Na 10 minuten weer doorspoelen met veel heet water tegengestelde en daarna de normale richting .
Dan is deze weer schoon.
Als je op you tube zoekt op car radiator flush staan er ook filmpjes
Greets
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mijn koelwater zit altijd zo rond de 95 graden, olie rond de 100-110 altijd.
Heb recent, radiateur incl koelvloeistof volledig laten vervangen, distributieriem en waterpomp etc. Volgens mij zijn die waarden redelijk normaal.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk