[SEAT] [Leon 1M] Inlaatbuis 1.8 20v APG

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.738
Hmm met die vonken vraag ik me wel af of dat zo hoort en ook vaag dat hij geen misfires vastlegt. Dat zou ik op zn minst verwachten... Heb op de Lupo dezelfde type bobine.

Benzinedruk lijk het dan ook niet te zijn, maar dat kan je eigenlijk alleen weten met een rijdende auto en een meter die je op de rails aansluit terwijl je rijd.
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Benzinedruk lijk het dan ook niet te zijn, maar dat kan je eigenlijk alleen weten met een rijdende auto en een meter die je op de rails aansluit terwijl je rijd.
Had ik vanmiddag precies gedaan😉

16777673244855542272281648099897.jpg

16777673244855542272281648099897-1.jpg

Excuses voor het schuine maar enigste oplossing was ducktape
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Hoort de bocht van de 90-graden slang zo plat te zijn?

Zo was het orgineel ook, maar lijkt nu je het zegt wel een beetje te knellen.
Maar dit zou denk ik niet echt de brandstofwaardes aantasten?

Zou ook niet echt weten hoe ik dit moet fixen want dat had ik eerst wel geprobeerd maar lukte niet echt
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.738
Goed bezig!

De geknelde slang, ik denk dat je hem een klein beetje moet inkorten. Je kan hem ook aan de andere kant van de T-splitsing inkorten volgens mij, dan eindig je volgens mij met hetzelfde resultaat
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.628
Volgens mij zijn er bepaalde typen ontsteking/bobines die de bougies twee aan twee laten vonken.
(Maakt natuurlijk ook geen bal uit als een bougie (onnodig) vonkt tijdens de uitlaatslag van de viertakt cyclus, er is op dat moment toch geen brandstof aanwezig)
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
12.000
Zoals hierboven. De slang moet je zelf op maat maken, door er aan een of beide kanten een stuk af te snijden.
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Goed bezig!

De geknelde slang, ik denk dat je hem een klein beetje moet inkorten. Je kan hem ook aan de andere kant van de T-splitsing inkorten volgens mij, dan eindig je volgens mij met hetzelfde resultaat
Oh, zelf niet eens aan gedacht..
ga in iedergeval niet meer aan de kant van de inlaatbuis zitten klooien voordat daar ook weer iets kapot gaat, haha

Ik kort hem wel ietsjes in waar de knel zit, staat ook wat netter
 
Laatst bewerkt:

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.738
Zon geknepen slang kan bijvoorbeeld voor wat horten en stoten kunnen zorgen (maar hoeft niet), ligt een beetje aan de functie vd slang
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Heb de oude lambda (bosch) teruggezet maar nogsteeds geen verbetering.. die lambda was blijkbaar niet kapot (had valse informatie omdat ik toen die inlaatbuis had die een grote gat had)

Ik laat die lambda ook maar gewoon zitten, maar het is 100% niks te maken met brandstof, dat is zeker.

Het heeft dus iets te maken met lucht, de sensoren maar heb definitief geen vacuumlekken.
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Kan iemand mij zeggen of de MAF waardes oke zijn? Had een full run test tot redline in 3de versnelling gedaan en ik had maar max 78,2 g/s

Of moet ik het in een andere versnelling testen?

Begint op 0:20

 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.738
78 / 0.8 = 97PK

3de versnelling is prima. Is net wat te weinig voor jouw fabrieksopgave zeg maar (125PK).
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
78 / 0.8 = 97PK

3de versnelling is prima. Is net wat te weinig voor jouw fabrieksopgave zeg maar (125PK).
Zou de missende 22 g/s (125 x 0.8 = 100 g/s - 78 = 22) de fueltrims zo erg kunnen aantasten?

Als we gemiddeld van de formule afgaan
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Video-Capture-20230311-145247.jpg


Eindelijk de nieuwe BOSCH LMM binnen..
Maar dit lijkt op een fix?
Zie video voor volledige run (begint op 0:22, nogmaals 3de versnelling)


De brandstofverbruik ga ik in de gaten houden, laat ik nog weten
 
Laatst bewerkt:

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.738
Oe dat ziet er hoopvol uit. 99g/s is ong 124pk, short fuel trims zijn ook lekker laag.

Ik ben (voorzichtig) erg positief 😅 Ziet ernaar uit dat het opgelost is. Nu nog ff een paar dagen gewoon rijden zoals je normaal doet en dan nog een keer meten/kijken.
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Oe dat ziet er hoopvol uit. 99g/s is ong 124pk, short fuel trims zijn ook lekker laag.

Ik ben (voorzichtig) erg positief 😅 Ziet ernaar uit dat het opgelost is. Nu nog ff een paar dagen gewoon rijden zoals je normaal doet en dan nog een keer meten/kijken.
Had voor die opname nog een run gedaan en haalde net 100,2 vgm.
Nou die 80% regel van je PK schijnt idd te werken. LTFT is wel met 5% omhoog maar dat is nog in de limiet.

Nu zie je ook hoe belangrijk het is om echt alleen bosch LMM te halen.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.738
Sommige aftermarket merken werken gewoon niet goed op sommige autos/modellen. Bij onze Lupo had ik een Magneti Marelli lambdasensor gekocht en die doet het gewoon niet goed op die auto. Origineel terug gemonteerd en werken maar...
 
Bovenaan