[Overige] Zomerbanden Toyo of Conti?

ThomasTDI

New member
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
615
Zelf heb ik de SC3 45.000km onder mijn vorige Leon Topsport gehad voor ze op waren, daar werden ze goed gebruikt ;) . Hele fijne band met veel grip op nat wegdek. Met inderdaad een hele fijne stootrand! :)
 

Michael06

New member
Lid geworden
6 jan 2011
Berichten
31
Een vrijdag ook maar is de Continental SportContact 3P eronder laten leggen en aankijken hoe de band bevalt.

Nieuwe Bridgestone Potenza's Re50A heb ik in een goeie 14.000 km totaal opgereden. Hoop dat de Conti slijtvaster zijn.

Slijtvaster is hij niet. Heb ze er ook onder. 15.000-20.000 km. Zal ook wel aan de rijstijl liggen en aan het vermogen. Met de 200+ PK in je onderschrift en een pittige rijstijl is dat wel normaal denk ik.
 

Leonneke

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
238
Hmm zit toch te twijfelen. Ik denk bij mijn eigen, waarom een nieuwe ongeteste band kopen. Met wellicht kans op een miskoop.

Hoi. Ik zie dit toch wat anders. Continental maakt geen slechte banden. Een SC 5 is een doorontwikkelde band. Al het goede van de voorloper en daar nog een verbetering bovenop. Denk dat je meer in die richting moet denken.
Een band wordt steeds beter, niet slechter. De know how op dat gebied is inmiddels zo groot, dat dit eigenlijk niet meer kan. Bij de SC 5 heeft men met name het remmend vermogen verbeterd.
Maar nogmaals, zeker gezien je wensen, kies gewoon voor de SC 3. Betaalbaar en gewoon enorm goed. Past volledig bij je beschrijving.
 
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
1.901
Ik sluit me aan bij Leonneke, ik wilde eigenlijk iets soortgelijks gaan zeggen. Door de prijzen van de Conti's, de verkoopaantallen e.d. moet je inderdaad denken aan de doorontwikkeling die ze hierdoor KUNNEN maken. De SC5 zal daarom zeker geen slechte band zijn. Het lijkt mij dat je de goede eigenschappen wilt behouden en de minpuntjes wilt verbeteren. Nieuwer is natuurlijk niet altijd beter. Maar dat ze slecht zijn geloof ik niet in. Je kunt natuurlijk de "gok" wagen en er een goede (of toch minder goede) ervaring voor terug krijgen. Of je kiest voor veilig en koopt de SC3's..

Over te Toyo's heb ik te weinig gelezen, die zullen ongetwijfeld ook prima zijn;)
 

LeonL

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
364
Nou ik dacht dan bestel ik de Conti SC3. Ik bel 3 bandenboeren, die zeggen allemaal dat deze niet meer leverbaar zijn en de Conti SC5 daarvoor in de plaats komt.:+
 
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
1.901
Hier kun je nog een stukje vinden over een BMW rijder met Conti 5P's.. Hij noemt ook nog wat andere merken. Weet niet hoe het met je Engels gesteld is?:D

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=414677


Edit: Ik lees net ook dat de SC5 en de 5P niet hetzelfde zijn. Geen idee of dit zo is, maar laat hier ook geen verwarring over bestaan;)
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.393
Dan is je keuzeprobleem, denk ik opgelost. Hoewel je met goed zoeken volgens mij beslist nog SC3's zult kunnen vinden. Het kan zijn dat jouw maat er toevallig net als eerste uit gaat.

In elk geval zul je met merken als Conti en Michelin eigenlijk nooit een echt slechte band hebben, je kunt hooguit een band hebben die minder goed past bij de eisen die jij er aan stelt.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.393
@Thijs: ervaring van BMW-rijders zijn eigenlijk helemaal niet interessant voor een Seatrijder. BMW is RWD, en Seat FWD (of 4WD), slijtage en weggedrag van een band op een FWD en een RWD kunnen behoorlijk verschillen.
 

erichuyn

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
191
Lijkt me raar dat de SC3 niet meer te krijgen is, je kunt de SC2 zelfs nog krijgen...
Die SC2 zou ik trouwens links laten liggen, geen stootrand en stukken slechter. De 5P wordt overigens wel al goed getest hoor:
5P test

FWD test door EVO:
EVO FWD test

nog een over de SC3
SC3 test
 
Laatst bewerkt:

LeonL

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
364
@Thijs, wel positieve review. Maar ik denk dat cordoba gelijk heeft dat het toch anders met FWD dan RWD. Volgens de conti site is het de Contisportcontact 5p. Dus ik denk dat het dezelfde band is. klik

@Cordoba, klopt ik heb ook wel een "moeilijke" maat 225/35/19. Maar zoals je zegt, als je goed zoekt zal er vast wel ergens 4 SC3 liggen. Maar dan is het zelfde verhaal als met de T1R? Als over een aantal maanden een band kapot gaat....

@erichuyn Ja de 3 bandendealers die ik heb gebeld die konden de SC3 niet leveren. Dat wilt niet zeggen dat andere groothandels natuurlijk de SC3 niet op voorraad heeft. Maar ze zeggen allen dat de SC5p de vervanger is.
 
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
1.901
@Cordoba, daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik heb het stuk verder ook niet gelezen dus ik weet ook niet wat deze persoon er over roept;)

@LeonL 225/35/19 is inderdaad een lastige maat. Zelf ben ik van 225/45/17 overgestapt op 235/35/19. Deze maat is een stuk beter te krijgen dan de 225 icm 19". Misschien zou je daar nog eens naar kunnen kijken of moet het per se 225 zijn?
 

LeonL

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
364
Het "moet" eigenlijk 225 zijn. Want als ik in de toekomst nog iets lager wil, kom ik in de knoei met mijn wielkasten ;)

Tot zover staat mijn neus weer gericht op de SC5P
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.393
@LeonL: verhaal van SC3 is inderdaad vergelijkbaar met Toyo R1R als ik het zo lees. Als je op dit moment al moeite hebt om ze te vinden, dan wordt het over een half jaar heel moeilijk, ik zou ze dus beiden links laten liggen, vooral omdat je op dit moment geen van beide banden hebt, en voor 4 nieuwe gaat.
 

LeonL

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
364
Wat een gezoek toch met de banden. Waar zijn de houten wielen gebleven?

Als ik dit stukje ook lees. En vooral het stukje onderaan. Dan denk ik dat de SC5 niet een hele slechte keus zal zijn. Als deze op de planning staat om fabrieksaf te leveren op toch wat sportievere auto's .
 
Laatst bewerkt:

erichuyn

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
191
Ik zou er snel klaar mee zijn ;) gewoon de 5P. Je kunt er namelijk eeuwig over filosoferen en hoe langer je zoekt, zeker op het internet :D, hoe gekker je word.
Autobild test vaak banden en tot nu toe is het beeld wat zij vormen heel vaak correct geweest.
Verder de EVO test schrijft ze ook hoog aan en die jongens/meisjes weten ook redelijk waar ze het over hebben.
Zelf laat ik zelf op mijn leaseauto altijd de banden plaatsen bij de dealer omdat ik dan de continental SC3 kreeg die ik wilde hebben. Als ze overstappen naar 5P ga ik proberen, zal vast meer van hetzelfde zijn. Hoop alleen echt dat ze met hun fikken van die stootrand zijn afgebleven. Enige type met een echte stootrand waar je wat aan hebt.
Als ik ze bij kwikfit ofzo aanvraag krijg ik altijd een lijstje waar zij uit moeten kiezen waar ik niet zo blij van word.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.393
Stukje bevat aardig wat technische detailinformatie waar de schrijver blijkbaar geen bal van begrepen heeft:
carbonblack', letterlijk te vertalen als 'lampezwart'

carbon is gewoon de benaming voor koolstof, na lang nadenken heb ik eindelijk de link van carbon met lampen gevonden: eind 18e, begin 19e eeuw hadden veel lampen een gloeidraad van koolstof
amorfe (zonder vorm) koolstof
zonder vorm is onzin: water heeft geen vorm. Amorf betekent zonder structuur, dus een stof waarbij de atomen niet volgens een bepaald rooster geordend zijn, maar willekeurig 'aan elkaar geplakt' zitten.

Ook is besloten om een mix van aramide en nylon te gebruiken in een poging om de flexibiliteit van de bandoppervlakte te verbeteren.
aramide is hetzelfde als kevlar (alleen andere firma). Dit zal gebruikt worden in plaats van de staalgordels, of in elk geval een deel van de staalgordels vervangen. De souplesse is afhankelijk van hoe je het materiaal opbouwt, maar in elk geval zal de band lichter van gewicht zijn door het gebruik van kevlar.
 

leonR

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
898
225 35 19 is ook weer niet zo's obscure maat (rijdt er zelf ook mee).
Kan uit eigen ervaring zeggen dat de SC5 gewoon een topband is (maar dat geldt ook voor de Goodyear ass f1.
Mocht je nog op zoek zijn, ik heb nog een adres voor je in Enschede die ze (zonder montage voor een prijs levert die per band 60-80 euro lager ligt als die bij de reguliere handel....).
 

erichuyn

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
191
225 35 19 is ook weer niet zo's obscure maat (rijdt er zelf ook mee).
Kan uit eigen ervaring zeggen dat de SC5 gewoon een topband is (maar dat geldt ook voor de Goodyear ass f1.
Mocht je nog op zoek zijn, ik heb nog een adres voor je in Enschede die ze (zonder montage voor een prijs levert die per band 60-80 euro lager ligt als die bij de reguliere handel....).

Owja even mbt die Goodyear Eagle F1 assymetric, dat is een ontzettend vierkante band. Als je als express naar 225 gegaan bent ivm evt aanlopen, zou daar evt nog een probleempje kunnen zitten.
Onder mijn Leon liepen de Goodyear's voorop aan bij diep inveren. De Conti's zagen er wat schuiner uit en met die had ik geen problemen over diezelfde hobbel op de parkeerplaats.
 

LeonL

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
364
Nou ik ga toch voor de SC5p. Dit omdat het de verbeterde SC3 moet zijn. Van alle reviews die ik tot nu toe heb gelezen zijn ze heel positief over de band. Vooral het verbeterde "natweer" rijgedrag.
 

leonR

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
898
Owja even mbt die Goodyear Eagle F1 assymetric, dat is een ontzettend vierkante band. Als je als express naar 225 gegaan bent ivm evt aanlopen, zou daar evt nog een probleempje kunnen zitten.
Onder mijn Leon liepen de Goodyear's voorop aan bij diep inveren. De Conti's zagen er wat schuiner uit en met die had ik geen problemen over diezelfde hobbel op de parkeerplaats.

Ik niet, ik heb een leon 1p en daarvoor is 225 35 19 eenvoudigweg de juiste maat en er loopt dus nooit iets aan (mits je je maar aan de et waarde houdt). Maar wat betreft die goodyear, daarmee heb je volledig gelijk.
 
Bovenaan