Een vrijdag ook maar is de Continental SportContact 3P eronder laten leggen en aankijken hoe de band bevalt.
Nieuwe Bridgestone Potenza's Re50A heb ik in een goeie 14.000 km totaal opgereden. Hoop dat de Conti slijtvaster zijn.
Hmm zit toch te twijfelen. Ik denk bij mijn eigen, waarom een nieuwe ongeteste band kopen. Met wellicht kans op een miskoop.
carbonblack', letterlijk te vertalen als 'lampezwart'
zonder vorm is onzin: water heeft geen vorm. Amorf betekent zonder structuur, dus een stof waarbij de atomen niet volgens een bepaald rooster geordend zijn, maar willekeurig 'aan elkaar geplakt' zitten.amorfe (zonder vorm) koolstof
aramide is hetzelfde als kevlar (alleen andere firma). Dit zal gebruikt worden in plaats van de staalgordels, of in elk geval een deel van de staalgordels vervangen. De souplesse is afhankelijk van hoe je het materiaal opbouwt, maar in elk geval zal de band lichter van gewicht zijn door het gebruik van kevlar.Ook is besloten om een mix van aramide en nylon te gebruiken in een poging om de flexibiliteit van de bandoppervlakte te verbeteren.
225 35 19 is ook weer niet zo's obscure maat (rijdt er zelf ook mee).
Kan uit eigen ervaring zeggen dat de SC5 gewoon een topband is (maar dat geldt ook voor de Goodyear ass f1.
Mocht je nog op zoek zijn, ik heb nog een adres voor je in Enschede die ze (zonder montage voor een prijs levert die per band 60-80 euro lager ligt als die bij de reguliere handel....).
Owja even mbt die Goodyear Eagle F1 assymetric, dat is een ontzettend vierkante band. Als je als express naar 225 gegaan bent ivm evt aanlopen, zou daar evt nog een probleempje kunnen zitten.
Onder mijn Leon liepen de Goodyear's voorop aan bij diep inveren. De Conti's zagen er wat schuiner uit en met die had ik geen problemen over diezelfde hobbel op de parkeerplaats.