yourilange
New member
- Lid geworden
- 19 jan 2022
- Berichten
- 3
Goedemiddag,
Sinds 6 maanden ben ik eigenaar van een Seat Altea 2.0 FSI uit 2005.
hij is al 2x terug geweest bij garage voor een garantie gevalletje.
helaas is hij ermee gestopt en heb ik geen garantie meer.
nu is mijn probleem het volgende.
de motor loopt niet netjes, er zit een schok in tijdens stationair draaien.
op het moment dat ik gas geef zijn de problemen er eigenlijk niet.
nu heb ik hem uitgelezen en krijg de volgende foutcodes
16804 / catalyst system. Bank 1 efficiency below threshold (P0420), als ik deze reset dan blijft ie een aantal dagen weg en dan staat ie er weer in.
16684 / misfire on multiple cylinders.
16685 / misfire cylinder 1
toen de auto bij de garage stond had ie dezelfde codes alleen dan misfire cylinder 2, hij heeft de kop eraf gehad en alles gereviseerd.
daarna nog de injectoren laten schoonmaken en testen en hij heeft de klepstoters vervangen.
nu ik dit probleem weer heb na 2 weken weer heb, ben ik zelf aan de gang gegaan.
na het uitlezen even bij gerritspeek wat info opgezocht over de foutcodes en alvast geprobeerd om de bougie en penbobine te wisselen met cilinder nummer 3, in de hoop dat het probleem meeging.
helaas blijft hij op cilinder 1 staan.
wat mij daarnaast is opgevallen dat de timing van mijn ontsteking heel erg schommelt tijdens stationair draaien, de ene keer voor bovenste dode punt andere keer erna.
ik ben nu het spoor bijster en vroeg me af of een van jullie nog een idee had?
hoor graag van jullie.
met vriendelijke groet,
youri lange
Sinds 6 maanden ben ik eigenaar van een Seat Altea 2.0 FSI uit 2005.
hij is al 2x terug geweest bij garage voor een garantie gevalletje.
helaas is hij ermee gestopt en heb ik geen garantie meer.
nu is mijn probleem het volgende.
de motor loopt niet netjes, er zit een schok in tijdens stationair draaien.
op het moment dat ik gas geef zijn de problemen er eigenlijk niet.
nu heb ik hem uitgelezen en krijg de volgende foutcodes
16804 / catalyst system. Bank 1 efficiency below threshold (P0420), als ik deze reset dan blijft ie een aantal dagen weg en dan staat ie er weer in.
16684 / misfire on multiple cylinders.
16685 / misfire cylinder 1
toen de auto bij de garage stond had ie dezelfde codes alleen dan misfire cylinder 2, hij heeft de kop eraf gehad en alles gereviseerd.
daarna nog de injectoren laten schoonmaken en testen en hij heeft de klepstoters vervangen.
nu ik dit probleem weer heb na 2 weken weer heb, ben ik zelf aan de gang gegaan.
na het uitlezen even bij gerritspeek wat info opgezocht over de foutcodes en alvast geprobeerd om de bougie en penbobine te wisselen met cilinder nummer 3, in de hoop dat het probleem meeging.
helaas blijft hij op cilinder 1 staan.
wat mij daarnaast is opgevallen dat de timing van mijn ontsteking heel erg schommelt tijdens stationair draaien, de ene keer voor bovenste dode punt andere keer erna.
ik ben nu het spoor bijster en vroeg me af of een van jullie nog een idee had?
hoor graag van jullie.
met vriendelijke groet,
youri lange